En mammas vardagsliv

Alla inlägg under september 2009

Av Iza - 15 september 2009 13:28


Idag är det TISDAG! hmm varför det nu skulle vara bra vet jag inte! Känns bara som enbra dag idag!


Vi har varit nere på babycafé på fritidsgården! Träffade mammor från mammagruppen och drack kaffevar allmänt sociala! =)


Igår var jag en sväng hos pappa på kvällen, härligt med promenader nu när hösten börjar komma! Me like!


Imorgon kommer alla mammorna från mammagruppen på fika, så vi blir drygt 10 mammor och 10 barn! I vår lilla tvåa!

Ajja finns det hjärterum finns det stjärterum!

Brukar alltid farmor säga!


Nu ska vi röja lite medans lillen sover! Nu är han nog på G att krypa,  upp på knä och vaggar gör han!


Så här såg det ut precis i  soffan:




Igår såg det ut så här! Han åt skorpa i soffan! 


   



Och på morgonen ska man läsa tidningen




Mina tagetes på framsidan har sällskap av en groda


   



Och mina stackars våreld, dom lever än


 



Och mina chili på baksidan a la Dennis Hulth


 

Av Iza - 14 september 2009 20:43




Ett helt underbart foto som Micke tog för ca 2 veckor sen, vår solsråle!








Jag känner dej

Jag känner dej så väl

Dina fasor, dina våndor

Finns också i min själ

Du är mitt kött och blod

Du bär ett dyrbart namn

Och min kärlek

Utan villkor

Jag gör vad jag kan

Så stor och stark på dagen

Men så liten mitt i natten

När ingen ser, när ingen vet

Kommer gråten mitt i skratten

Fem fingrar ska skydda dej

Ett är månen

Ett är solen

Ett är Polstjärnan bakom molnen

Ett är hopp och ett är tro

Handens fem fingrar

Vaggar dej till ro


 



JAG ÄLSKAR MIN FILIP


Av Iza - 14 september 2009 08:22



23.30 - vi går och lägger oss och hoppas på en lugn natt


05.30 - Filip ligger och tjattrar i sängen fasiken pallar inte gå upp nu

07.30 - Filip vaknar igen och jag går upp börjar värma flaskan kommer in och då har

båda pojkarna somnat om

07.45 - värma ny flaska för NU har han vaknat


 




Resultat : Pappa jimmy får vara nappvakt fler gånger!







Idag ska vi iväg till småbarnsträff på kyrkan! Vi ska göra gipsavgjutningar på Filips hand eller fot! Sen händer nog inte så mycket mer idag!

 




Ska försöka plugga så mycket jag kan varje dag! Jag bara SKA bli färdig i år!


 




LITE MER KAFFE OCH SEN FAMILJEMYS!




Dansgalan 2009


 


Efter knäoperation 2007


Av Iza - 13 september 2009 07:23


Godmorgon!  Kyss



I fredags var jag hos pappa en sväng på kvällen och satt och snackade skit med mamma och pappa, mamma i sin tur hade blivit "utslängd" där hemma för linus skulle sitta där med några kompisar!

Det bestämdes att vi skulle grilla hos pappa igår (lördag) pch han skulle pröva lite nya grejer!

Mamma skulle följa med mig hem så vi promenerade hemåt vid halv åtta tiden, då

var lillen så trött att han hade nog kunnat somna var som helst och när som helst!

Så när vi kom hem så gav mamma honom välling och han somnade så gott!


5 minuter sen vaknade han och bajsade, inte konstigtatt han inte ville sova!


Sen var det lajbans i gåstolen! Hua mig! Nu når han typ överallt! Och är precis överallt!

Till slut 1 timme senare såg det ut så här i soffan!


 




Kvällen innan såg det ut så här:


 


Han blev vansinnig när man plockade upp honom ur badet, men vattnet började bli kallt och han såg ut som ett litet russin! Tungan ute


Igår kväll blev det grillning hos pappa,han bjöd på lövbiffsrullader, i lövbiffen var där bacon i några och bacon och ost i några! Filip fick ett foliepaket med lövbiff! Mums! Men han tyckte visserligen att

det var mycket roligare att banka i morfars glasbord!

Pappa har en del giftiga blommor i sin trädgård, så när filip sprang runt där i gåstolen igår

fick man hela tiden kolla vilka blommor han var på väg till! Oftast var morfar mer intressant än blommorna!

Kanske inte så konstigt när man har världens knäppaste morfar!



 

Foto: Blomsterfärmjandet/Mäster grön



 


Änglatrumper och spikklibbor är bara ett urval av blommor! Måste kolla upp lite noggrannare vilka som är giftiga och vilka som inte är det!



Inatt fick jag sova hela natten för pappa tog hand om alla nattens nappbekymmer och liknande! Såå skönt! Så därför var jag snäll och gick upp med fillebus i morse! Han är

alltid så lycklig och glad på morgonen!



     



I min rabatt på baksidan står en ENORM  tagetes som har blivit en buske typ! Jag har inte planterat den utan den är självsådd! Så jag vet vad jag kommer att ha i min rabatt nästa år så som dom

fröar av sig!




 



På schemat idag:

Till farmor och farfar

Svärmor kommer på besök Skrattande

Middag hos mamma ikväll!


Kan det bli bättre? Man får träffa nästan hela familjen idag!

Av Iza - 11 september 2009 08:28

Idag kändes det verkligen som riktig höst när vi gick upp imorse!


Äntligen säger jag bara, gud vad jag har längtat efter röda, gula och bruna löv, härligt med kalla mornar

och med kalla mörka kvällar, nu kommer verkligen min årstid! Många tycker att jag inte är riktigt klok, pappa sa till exempel att jag kan omöjligt vara hans dotter eftersom han ÄLSKAR sommaren! Heh tyvärr pappa så är vi nog så lika så det går inte att förneka något släktskap där inte! Den här bilden gör mig sååå glad!  


Nu i höst har jag också siktet inställt på en tatuering, mysan tatuerade ju sig förra veckan och den blev skitsnygg, jag har länge varit inne på att tatuera mig på sidan, typ över revbenen och ner mot höften, funderar lite på blommor och blad, i blombladen ska det stå filips namn i snygg skrivstil!  Något liknande det här vill jag göra!

 


Då säger säkert mamma och pappa att det är slöseri med pengar, men jag VET att både mamma och  pappa vill tatuera sig! Jag och mamma kan ju göra det samtidigt, men jag tror inte hon vågar! Det låter ju lite som en tandläkarborr! :p


Nästa vecka har  "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larson premiär! Den skulle jag väldigt gärna vilja se, vi såg den första filmen för några veckor sedan och till och med jimmy tyckte den var bra, annars brukar han inte gilla svenska filmer men vi var båda positivt överraskade! Men med en sådan story kan det ju inte bli annat än bra! Ska bli väldigt spännande att se om nästa film är lika bra!

 



Idag vaknade filip inte förrän vis 06.00 och det var verkligen jätteskönt! Har sovit hela natten och jag med! I sängen tack gode gud! Än så länge är krupphostan borta, vanlig förkylningshosta har han lite då och då! Men det kan man leva med, lite snuva också! Men ingen feber!


Tänkte knalla hem till farmor och farfar idag! Dom ska ju flytta, har fått en lägenhet här i byn sp det blir nog mycket att göra framöver! Tänker hjälpa dom så mycket jag bara kan, dom har alltid ställt upp för oss, alltid hjälpt oss med diverse saker som vi har behövt hjälp med! Dom har alltid haft tid för oss!

Kan man ha en bättre familj? Inte jag i alla fall! Jag är så nöjd! Vi har ALDRIG fått allt vi har pekat på, ALDRIG fått 30-40 julklappar eller födelsedagspresenter! MEN vi har ALLTID fått tid, mamma och pappa, liksom farmor och farfar har ALLTID haft tid för oss, dom har ALLTID gjort saker med oss!


Jag har ett jättemysigt minne av att vi var på skånes djurpark med farmor och farfar och så skulle vi gå ut och fika eftersom vi hade fika i bilen, dom hade packat med saft och bullar, sylt och ost pch smör! Men när vi kom ut till bilen var det så varmt så smöret hade smält och osten var nästan som mukost!

Men vi var lika gada för det! Bullar med smält smör och mjuk ost var lika gott som alltid!


Nej nu ska vi ta och gå en runda tror jag nog, får se om det blir någon mer uppdatering senare idag! I så fall blir det under linjen! Tungan ute


                                                  
                                                  
                                                  
                 

Av Iza - 9 september 2009 09:38


Ska jag bli skolsköterska, jag vill jobba med människor, gärna barn och/eller ungdomar, det ska vara vårdinriktat men jag vill inte jobba på sjukhuset, och inte heller på äldreboende resten av livet, då blir man skolsköterska!


Det tåls i alla fall att funderas på! Ingenting jag tänker/ska/vill bestämma nu, jag har gott om tid på mig! Är ju bara 23 år och 123 dagar gammal!


Kyss

Av Iza - 8 september 2009 18:08


Jaha så var det tisdag igen och filip har fått falsk krupp igen! 23.17 började det igår! Efter första hostningen stod jag upp i sängen! Man känner så väl igen den där skällande hostan!


Så då var det bara till att flytta ut på vardagsrumsgolvet och fixa tvärdrag i hela lägenheten!

Kallt som sören menbra för lillen så man får ju stå ut! Han sov mellan drygt 01.00 och 04.45 övrig tid har han varit i min famn antingen vaken eller sovandes i famnen, mestadels ute i den 15 gradiga nattluften!


Sen har jag varit på babycafé på fritidsgården,  mest för att komma hemifrån sen har jag varit nästan hela dagen hos henne! Annars hade nog min gnällspik till son hamnat i en sopsäck i garderoben tills pappa kom hem! Han får gärna vara gnällig, men då vill jag vara utvilad! Inte bara ha sovit 3 timmar på en hel natt!

Vi somnade visserligen väldigt gott i mormors säng och sov där i drygt 1½ timme!!


Nu ligger han på golvet och konfererar! Och jag somnar nästan sittandes, till råga på allt så har jag glömt att hämta äpplen hos pappa. suck!


Ska kolla massa på tv ikväll, idol börjar ju, sen är det några bra filmer, och så går the mentalist på tv. det blir till att välja! Men hur! Ajja gubben får avgöra!gunga   undersökning pågår  



Adios amigos!


Cool

Av Iza - 7 september 2009 06:52


Tror nog att filip skulle hetat emil istället! Han har lagt sig till med lite ofog och taskiga rutiner! Man måste vakna halv sex, man kan ju missa något liksom!


Igår såg  jag dokumentären Sicko av Michael Moore!  Den var väldigt tänkvärd, väldigt skrämmande och i vissa fall chockerande! Att vissa patienter med cancer, tumörer och liknande inte får vård trots att dom har sjukförsäkringen är fruktansvärt. Att vissa medicinska åtgärder ses som experiment när det i många, många fall har visat sig hjälpa! Han visar att många människor har dött på grund av att försäkringsbolagen inte vill betala ut pengar! Han var i frankrike och tittade på hur sjukvården fungerade där, och i Kanada. Sen fick han veta att det fanns ett ställe i USA där  man fick gratis sjukvård, förebyggande sjukvård och hade kontroller på patienter varje vecka! Detta var alltså på Guantanamobasen! Det var fångarna som hade gratis sjukvård, alltså terrorister, al Qaida anhängare och liknande! Militärerna som jobbade där sade att dom fick bättre vård än vad många om inte alla amerikaner fick!


Då tog Michael Moore en grupp sjuka människor som inte hade råd med sjukvård, bland annat några "hjältar" från 11 septembe, och så åkte han in i landet Cuba! Usas värsta fiende, och som han sa en fiende vi har hatat i 45 år! Varför?  Jo vi har blivit matade med att Cuba är ett dåligt land, ett kommunistland! Men där kostade medicinen fler 100 dollar mindre än i USA och sjukvården var gratis! Dom stackarna från USA som blivit nekade vård och som var jättesjuka fick alltså gratis hjälp av ett "fiendeland" som han uttryckte det!


För mig är det riktigt förvånande att dom kan lägga flera miljoner på ett krig som inte tjänar någonting till när deras eget folk har det så dåligt. Att dom inte ser till sina egna invånares välfärd innan dom ska försöka rädda övriga världen!


Michael Moore sa i filmen att man kan se hur ett land är utifrån hur dom behandlar sina svaga i samhället! Eller hur man behandlade sina hjältar!


Tänkvärt! 

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards