En mammas vardagsliv

Alla inlägg under augusti 2010

Av Iza - 31 augusti 2010 22:44

Körkortstest


Gör detta lilla körkortstestet så får ni se om ni verkligen är lämpade att köra bil!

Lillan tror att du failar! ;) hahah du är för vild!


Som jag saknar Elin! suck... men snart är du hemma igen!


Jajja puss och godnatt  


Av Iza - 31 augusti 2010 20:41

Idag har vi hunnit vara en sväng på Ikea, skulle inte handla så mycket, och det höll jag! Lite småplock skaffade vi i alla fall!

Köpte 3 tavelhyllor som jag kallar dom vet inte riktigt vad dem heter, men det blev 3 st små. Köpte också ramar i snygga färger, 2 stora (typ A4) och 4 små, en härlig röd färg och en riktigt härlig blå färg!


Köpte också en hängare att ha i köket, och krokar, så att jag kan hänga upp kökshanddukar, grytlappar och lite diverse, så kanske inte Filip gömmer dem för mig! =)


EN grej man hänger på väggen med fack i köpte vi också, jag vill inte ha en byrå i hallen och det lär väl bli en del mössor och vantar till vintern! Alltså bra att ha!

Då kan Filip själv ta sina grejer vilket vi uppmuntrar hela tiden, hämta sina skor, ställa sina skor, hänga sin keps, hänga sin jacka, ja sådana småsaker som han kan klara av! Nu har han också börjat hjälpa till att duka och så, allt för att han ska lära sig, han fick själv torka upp på golvet igår, han spottade ut vatten, så då fick han själv ta handduken och torka upp! Duktig kille!


Han slänger ingenting på golvet heller, han ställer det på bordet eller vasken! =)

Är äpplena slut i skålen går han ut och ställer den i köket, om han hittar skräp ska han gå och slänga det, tyvärr har vi ju barnspärrar på skåpen men vi får hjälpa honom alltid!


 


Min fina pojke på väg hem till mormor! Orkar gå hela vägen och det tog inte för lång tid heller! =)


Här kommer en video på när vi pratar om bland annat mormor och morfar! =)

Av Iza - 31 augusti 2010 08:07

Olyckor på morgonen är sååååå drygt! Kl är 8.06 och nu har jag precis städat upp i köket där Filip lyckades nå min kaffekopp medans jag skar äpple till honom! På något konstigt sätt växer hans armar typ 40 cm om han vill ha ngt!

Han är verkligen busig på mornarna, morgontrött vad är det liksom?


Har barnkanalen på men makkapakka är ju redan slut, och det måste vi böla för! En av Filips favoriter är nämligen i drömmarnas land! Och det är faktiskt väldigt barnvänligt, jag är lite kinkig gällande barnprogram, ingenting där man slåss eller någon dör! And thats it!


Filips nya frukost består utav äpple, som jag MÅSTE dela och lägga i en skål som han får ha själv! Och lite apelsinjuice, extra utspädd, tänk er färdigblandad juice 1/4 del och 3/4 delar vatten! Det tycker han är jättegott! =)


Sitter här och hoppas att huvudvärken ska försvinna så att dagen inte blir för hemsk! Hoppas att kaffet hjälper!


 

Av Iza - 30 augusti 2010 21:45

Det finns vissa låtar som jag numera har väldigt svårt för, särskilt den första tiden efter Roberts begravning så rann tårarna kopiöst mycket när man hörde Tryggarekan ingen vara och/eller A wither shade of pale


Och nu efter Niklas begravning blir det svårt att höra I love Rock n Roll av Joan Jett, och om jag inte har fel för mig så spelades även Av längtan till dig


Av längtan till dig är en av de finaste svenska låtarna tycker jag, hade tänkt att den skulle spelas när vi gifte oss men det hoppas vi över lite snyggt just nu!


I en evighet levde jag som om du inte fanns.
I alla drömmar var du ändå nära, så underbart nära.
Och jag trodde jag fann dig, men du va nån annanstans.
Och varje gång jag funnit nån så såg jag att drömmen inte va sann.

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig,
för jag trodde att du fanns och väntade mig.
Ja, alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött,
för att möta den vackraste mänska jag nånsin mött.
 


Nu går vi till lite roligare saker, detta var Filips roliga reaktion på en get idag!

Egentligen skulle jag filma geten som hostade för det lät så otroligt roligt, men istället fick vi en liten snutt med Filip som tönnar sig, och sådär låter han ofta om dagarna! Håll till godo Elin!




Glöm inte ljudet!


Puss å kram skumbanan

Av Iza - 30 augusti 2010 20:18

Lägger in lite bilder från vår "utflykt" till 4H gården! Filip älskar djuren där och tycker det är toppen att kunna springa runt som han vill!

1 timmes tid med djuren blev det iaf!


 



     


 

 

Av Iza - 30 augusti 2010 17:07

Imorgon tänkte vi börja fixa lite i Filips rum!  Sätta i ordning sängen, fixa garderoben, flytta kistorna, kanske hämta en byrå som Filip ska ha. Ja det är mycket att göra! Funderar på att han ska få sova därinne några nätter denna veckan när vi ändå är lediga!


När jag var på Triangeln var jag inne i en liten leksaksaffär på andra våningen, och köpte några småbilar till Filip. En som såg ut som en gris, en som en katt och en liten metallbil!

 

Skitsöta verkligen!

Han tycker dem är jätteroliga och kör som en galning!


Ska skriva en lista på grejer vi ska ha på Ullared och sen ska vi till Ikea imorgon får se om jag kan skaffa lite ramar!


Just nu blir det latmansmiddag, jimmy håller på att göra varma mackor!

Ikväll blir det antagligen film, lite godis och chips, och HALLONSODA!

Vi har ju även hunnit vara en sväng hos Filips kusiner och busat, hade kameran med mig men det blev bara 2 foton!

Lika söta alltid!

   

Och så mammas lilla hjärtgull!

Han som alltid vrålar efter mumma om han inte får som han vill eller om han har slagit sig!

   


Rensade lite ogräs i häcken innan, och gissa vad jag hittade om inte en sådan här!

  Skitcoola ju! Illandes grön! Jimmy höll på att kräka! Han tyckte den var jätteäcklig, men dom lekte vi med när vi var små, inget konstigt alls! Eller hur kära syskon?


Han ringde mig förresten när jag var hos Elin,

-Jag har kräkt

-Jaha?`Alltså har du blivit magsjuk

- Ehhmm hmmm nä,

-Nähä vaddå då?

-Jag trillade....... *knäpp tyst*

-VAddå trillade?

-Jag fastnade med byxorna i stolen och klämde pungen

- hahahaha *asgarv*

-Alltså det gör jätteont

- Men har du skadat den då?

-Nä, eller det tror jag inte, det stramar i vänstra punghalvan!

Vilket resulterade i ännu mera asgarv från min sida!

Av Iza - 30 augusti 2010 12:58

Snacka om att ha fart under fötterna!

Jimmy skulle vara på previa kl 10 så vi körde till Malmö när vi hade lämnat Filip kl 9. Det ligger ungefär vid triangeln så jag sa till Jimmy att jag skulle upp där och kolla lite, han undrade om jag hittade.... Jag letade mig fram! Har noll koll på Malmö! =)

Men men jag hittade dit iaf, för första gången i mitt liv åt jag frukost på McDonalds! Inte illa! =) 

Köpte 3 småbilar till Filip, rea i ngn leksaksaffär! Sen var Jimmy färdig så vi körde till hans jobb eftersom han hade glömt att skriva under lönen! Sen McDonalds igen, sen citygross! Turbohandlade allt på listan för att skynda oss hem och börja fixa i lilla rummet!

Hmm vi fastnade med kaffekopparna typ!


Så istället för Filips rum så blir det nog trädgården för mig! Har lite att fixa där ute! Häcken ska rensas, blommor klippas, gräs klippas, träd ska klippas! Det ska städas undan lite och sånt!

Så det är väl bara att bege sig ut och kolla!


Någon gåta måste ni ju få svara på, hålla hjärnkontoret i trim ni vet!


Varför äter man inte brun sås i Kina?


Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:
- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat?
Hon svarar:
- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!


Puss å kram skumbanan

Av Iza - 30 augusti 2010 07:03

Citerar Jeff Dunhams Peanut angående hur en måndagmorgon känns! Suck hade ju hoppats på lite sovmorgon men icke sa nicke det höll inte Filip med om!


Rätt svar!


1. Lämna ditt bakomflutna före dig!  Lejonkungen 

2. Slutar du inte tjata så vänder jag plogen! Björnbröder

3. Prisa gud här kommer skatteåterbäringen Robin Hood

4. Mamma måste jag sova i skåpet? Skönheten och Odjuret

5. Fortsätt simma. Hitta Nemo

6. Vad är det med dig har du aldrig sett en pandahäst? Mulan

7. Kolla världens största bäver! Björnbröder


Så ball!

Älskar Disney filmer! Så när lillan kommer hem blir det nog Disneymaraton! Åhh längtar! =) Men å andra sidan vet vi att hon lever sitt drömliv nu så vi ska väl inte klaga! Helt ärligt så ibland glömmer man att hon är där borta! TAck vare Facebook och blogg och sånt!


Jimmy ska till Previa idag, dem har hand om företagshälsovård! HAn har varit borta så mycket i våras på grund av sina magproblem, och då började dom tydligen misstänka att han hade drogproblem eller ngt liknande! Helt sjukt, så nu ska han på uppföljning till dem!


Och nu Mer kaffe åt folket!



Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards