En mammas vardagsliv

Alla inlägg under november 2009

Av Iza - 26 november 2009 09:55

Har haft en lite båkig kille här på morgonen, vet inte riktigt vad som fattas honom!

Han var jättetrött men ville INTE somna! Det var likadant igår, tog oss drygt 2 timmar att få honom att somna! Kanske tänder vem vet?


Idag blir det en lugn dag, imorgon blir det lite mer action! Ska iväg och handla lite grejer! Lillen behöver skor, så att vi kan vara ute även när det är kallt!

Han blir ju satans kall om fötterna!

Måste även handla nytt underställ till mig, det gamla jag har är lite för litet! Och

sambon är inte såå glad över att jag använder det han ska ha på jobb! Hehe!

Måste även ha nya benskydd, mina är sedan jag var typ 12, och dessutom är dom puts väck!


På lördag blir det middag här med micke och elias! Ska bli jättemysigt, filip har jättekul med elias, dock leker elias helst själv men det bryr sig inte filip om!


På söndag är det ÄNTLIGEN julskyltning!


Som jag har längtat!


Eventuellt blir det en flytt också, får se, jag HOPPAS verkligen att det blir det!

En 3:a i närheten mer behöver jag inte säga än!


Nästa vecka ska jag sätta mig och skriva mitt cv, söka jobb, lämna in ett antal färdiga arbeten och dessutom ska filip vaccineras, jag ska fixa lite inför julen, fixa julklappar, planera inför vår smålandsresa nästa helg, göra ytterligare lite läxa, söka lite fler jobb och hålla tummarna för att det blir en flytt, hålla tummarna för att jag får ett jobb, gärna i närheten!


Är det någon som  vet ett jobb som blir ledigt i februari nästa år så HOJTA till! För jag behöver verkligen det, jag är villig att jobba med vad som helst!


filip i soffan   lillen i vagnen  

Av Iza - 25 november 2009 07:30

Finns ingen familj som är så bra som min!

Alla ställer upp för varandra, alla hjälps åt,

alla stöttar och pushar varandra i rätt riktning!


Man bli glada för varandras skull, vi håller ihopa i vått och torrt!

(nu höll jag på att stava på skånska "tårrt")


Har fått mycket att tänka på, mycket att fundera på!

Stapla upp framtiden, tänka långsiktigt! Göra några förändringar i vanor och liknande! Hur ska det bli?

Vad ska vi göra, jag vet vad jag vill, ska bara

övertala gubben! Hehe!


For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right

For every dream you made come true
For all the love I found in you
I'll be forever thankful, baby

You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through
Through it all

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me

Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'cause you believed
I'm everything I am
Because you loved me, ooh, baby


Denna låten får mig att tänka på min


familj!


YOU ROCK!


filip och my   framme vid dopfunten!   fillefis och moster E  

fille igen   4 generationer   mormor och filip   Linus i studentbilen   lillebror spelar boll   hjärtat   moster m och filip   mamma   gammlemormor   öl i danmark                  lillebror och jag   i jukeboxen            

Av Iza - 23 november 2009 20:04

Denna helgen har varit riktigt bra! I fredags åt vi tacos här!

I lördags spelade vi poker och filip sov hos mormor sin! På söndagen var jimmys pappa med fru här!


Dagen idag har varit bra, babyrytmik imorse, sen hem och mysa!

Och på kvällen hos Ricki och Kirsi! Kaffe och guitar hero!


Det händer mycket med lillkillen nu, han försöker snacka, försöker i alla fall meddela sig genom konstiga ljud!

Som bara mamma förstår!


Han reser sig mot precis allt som går! Och då sitter hjärtat i halsen på 2 röda sekunder! Men han måste ju lära sig! Matvägran, kaffetokig! Ja en salig blandning av bus, stoj, stim och en massa tjat, gnat, vrål, slagsmål och diverse!


Nu börjar det sina med kommentarer! Hur kan det komma sig?

Får väl skriva om mina bisarra tankar och åsikter så ni vaknar till gott folk!


Lite bilder från de senaste dagarna! =)






 


   


      


Och så arg blir man om man inte får äta mer efterrätt än vad mamma säger!




Av Iza - 20 november 2009 07:00

Har en gammal reklamlåt i huvudet;


På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest!

Men FREDAG är ändå den dagen som känns bäst!


idag ska vi käka tacos är det tänkt! Får väl se hur det blir!

Gästerna som vi hade tänkt ha över kunde tyvärr inte komma, buhu!

Men vi får bjuda över dom någon annan gång!


Nästa vecka blir det inomhusträning  med flicklaget! Ska bli sjukt kul!


Har inte så mycket att skriva, därför blir det BILDER istället!


           



ADIOS AMIGOS HAVE A NICE WEEKEND!



Av Iza - 17 november 2009 17:45


Lillen vaknade inte förrän 05.30 imorse, helt underbart, och han väckte mig genom

att visa sin nya hobby; ta en napp, ställa sig på knä och slänga nappen över kanten på sängen, sen ner ta en ny napp upp på knä och slänga ner napp! När jag kollade nedanför sängen såg jag att därlåg hela 5 st nappar! Snacka om att underhålla sig själv!


Vi stack i alla fall iväg på babycafé sen, mysigt värre, elias och filip lekte jättefint tillsammans! Även om småbarn kan vara omedvetet elaka ibland! hehe! Där fick filip äta chokladkex, och då blir man


SÅ HÄR FIN:


 



Sen hem till micke och hämta lite barnmat, han hade 8-månaders burkmat kvar som inte elias lillen

åt, så vi fick med oss 8 burkar mat hem, kanonbra!


Lussekatterna blev också supergoda! Mums mums! Hur ska man nu få plats med mat??


ELIN TRAMSAR MED DEGEN:


 


INNNAN JÄSNING:


   



Igår lyssnade jag på nyheterna på radion kl 22 och blev lite fundersam angående ett ämne som har varit väldigt omdiskuterat på nyheterna nu på senaste tiden. Att regeringen tänker tvinga kommuner att ta emot asylsökande barn. Rätt eller fel?


Vad jag undrar är varför kommer barnen hit själva? Var är deras föräldrar? Var är deras släktingar och vänner?

Kan det vara så att barnen skickas hit först, för att sedan föräldrarna ska kunna få asyl lättare?

Ta inte illa upp om ni inte håller med! Bara en liten teori!


Vad tycker ni? Rätt eller fel? Släng gärna in en kommentar!


Och tydligen har jag ju haft med det förra mysitiska motivet, så därför kommer här ett

garanterat oanvänt mystiskt motiv!


 


GISSA PÅ!!!



Lillen passade på att busa som en tok med mamma i soffan innan, moster Elin passade på

att fotografera honom lite! Han är sååå rolig ibland!

     


Dagen har varit supermysig babycafé, lussebak, julmusik,


fnitter och stoj med lillan!

Av Iza - 16 november 2009 06:33

En liten otursdag för vår lilla guldklimp!!! Han dönad ner för sängen kl 5 på morgonen

vilket resulterade i ett jättebråk mellan mig och hans kära pappa!

Jag gick i alla fall hem till mamma och sen till marie och åt en supersmarrig banakaka!


Sen på kvällen satt vi bara här och tittade på idol!

Och i lördags var vi hos svågern på fest!

Födelsedagsfest med en hel bunke ungar och en hel bunke vuxna!


Söndagkvällen spenderades hos mamma med söndagsmiddag! Lillfisen var helt galen i älgfärsbiffarna!!

Han tyckte det var så gott!

Och äntligen har mamma filipsäkrat lägenheten! Vilket var på tiden,

det enda som är i farozonen nu är kattens mat och vatten!


Vi hann med att städa av hela sovrummet igår, det bars ut en hel del kassar med för små kläder och några kartonger!

Så nu är vårt sovrum helt underbart, satte upp fina gardiner som jag fått av farmor,

två växter till står nu i fönstret och det är så mysigt!


Svaret för dom förra ögonen är:

 


EN AV MAMMAS FAVORITER: RICK SPRINGFIELD!

Har för mig att han har gjort jessies girl. en jättebra låt! Rätta mig om jag har fel!


Det blir inga ögon idag utan istället ett MYSTISKT MOTIV:


 


Så gott folk, KEEP ON GUESSING!


Och här kommer lite bilder från helgen och förra veckan!


 

             



Idag blir det en sväng till kyrkan för lite café och sångstund,

vilket filip tycker är lika roligt varje gång!

Han klappar och sjunger med och stojar och stimmar med dom andra barnen!


Sen ska jag till barnmorskan ikväll för cellprovtagning!

Man får hålla tummarna för att det inte visar något,

man har ju ändå tanken i huvudet att något ska vara fel!

Tanken på att få cancer eller något och därmed kanske

missa filips uppväxt gör mig helt grågrön alltså!

Man tänker ju ofta att det där händer inte mig!

Och rätt som det är står man där och har fått sig en käftsmäll!


Jajja adios, dags att dricka lite mer kaffe


medans lillen sover igen!

Av Iza - 13 november 2009 09:40

om man har en och samma felande länk hela tiden, byter man ut den då?

Av Iza - 12 november 2009 07:22

Jag har bestämt mig för att gå och ta den förbannade sprutan, blir jag sjuk så blir jag sjuk, men det är säkert bättre det än att få influensan! Idag är det ju torsdag så om jag skulle bli kass så är ju jimmy hemma imorgon!


Efter att jag har tagit den och jimmy har tagit den så ska vi besluta om filip ska få den också, om det nu blir bestämt att barn över 6 månader får den! Vi får väl väga för och nackdelar! Jag kan ju säga att jag vill inte att filip ska bli sjuk igen, Nu har han varit frisk i en HEL vecka! Det är f*n första gången på 3 månader!


Rätt svar på de förra ögonen hade mamsen och Moster L!!!

JUDE LAW


 


En riktig skönhet!!!


Igårkväll var det dags för den första träningen för veberöds aifs blivande damlag, och fyy vad kul vi hade det!

Massa gamla spelare som inte spelat på hur länge som helst! Och så några yngre!

Man kan ju inte namnet på dom yngre tjejerna men det lärman väl sig!

Jag är så glad att styrelsen accepterade att 16-åringarna ska dubbla! Och gud vad kul det var!

Hoppas att det blir så varje träning! Vi var 12 st, och sätter man ihopa 12 tjejer, med mycket spring i benen, mycket att tjattra om,


VAD FÅR MAN DÅ?


jo ett helt gäng okoncentrerade, fnissande, tramsande tjejer! Alltså en typisk första träning!

Tränaren som inte har tränat tjejer innan såg lite smått förtvivlad ut emellanåt! Men det blir väl bättre!

Trodde att jag skulle vara äldst men det dök upp en tjej som är 2 år äldre tror jag! =)


DAGENS ÖGON ÄR:


 


Jag tror att mamma och moster Lotta kanske kan dessa, men inte många andra! Ledtråden är

en ungdomsidol för den lite äldre gruppen! han var nog som populärast på tidigt 80-tal tror jag!


Nej nu får jag ha lite kvalitetstid med sonen som nästan river hela huset, och lite mer kaffe!!!


Adios Amigos!

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Skapa flashcards