En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Söndag!

Av Iza - 13 september 2009 07:23


Godmorgon!  Kyss



I fredags var jag hos pappa en sväng på kvällen och satt och snackade skit med mamma och pappa, mamma i sin tur hade blivit "utslängd" där hemma för linus skulle sitta där med några kompisar!

Det bestämdes att vi skulle grilla hos pappa igår (lördag) pch han skulle pröva lite nya grejer!

Mamma skulle följa med mig hem så vi promenerade hemåt vid halv åtta tiden, då

var lillen så trött att han hade nog kunnat somna var som helst och när som helst!

Så när vi kom hem så gav mamma honom välling och han somnade så gott!


5 minuter sen vaknade han och bajsade, inte konstigtatt han inte ville sova!


Sen var det lajbans i gåstolen! Hua mig! Nu når han typ överallt! Och är precis överallt!

Till slut 1 timme senare såg det ut så här i soffan!


 




Kvällen innan såg det ut så här:


 


Han blev vansinnig när man plockade upp honom ur badet, men vattnet började bli kallt och han såg ut som ett litet russin! Tungan ute


Igår kväll blev det grillning hos pappa,han bjöd på lövbiffsrullader, i lövbiffen var där bacon i några och bacon och ost i några! Filip fick ett foliepaket med lövbiff! Mums! Men han tyckte visserligen att

det var mycket roligare att banka i morfars glasbord!

Pappa har en del giftiga blommor i sin trädgård, så när filip sprang runt där i gåstolen igår

fick man hela tiden kolla vilka blommor han var på väg till! Oftast var morfar mer intressant än blommorna!

Kanske inte så konstigt när man har världens knäppaste morfar!



 

Foto: Blomsterfärmjandet/Mäster grön



 


Änglatrumper och spikklibbor är bara ett urval av blommor! Måste kolla upp lite noggrannare vilka som är giftiga och vilka som inte är det!



Inatt fick jag sova hela natten för pappa tog hand om alla nattens nappbekymmer och liknande! Såå skönt! Så därför var jag snäll och gick upp med fillebus i morse! Han är

alltid så lycklig och glad på morgonen!



     



I min rabatt på baksidan står en ENORM  tagetes som har blivit en buske typ! Jag har inte planterat den utan den är självsådd! Så jag vet vad jag kommer att ha i min rabatt nästa år så som dom

fröar av sig!




 



På schemat idag:

Till farmor och farfar

Svärmor kommer på besök Skrattande

Middag hos mamma ikväll!


Kan det bli bättre? Man får träffa nästan hela familjen idag!

 
 
Ann

Ann

14 september 2009 08:31

Meeen vilken gullunge!! :o) Glad man blev av dina fina bilder.
Tack för din kommentar, mina busungar är 7 å 3. (Å ett halvt, säger dom båda två...)
Ha en bra dag!

http://annhalvarsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards