En mammas vardagsliv

Alla inlägg under juni 2009

Av Iza - 29 juni 2009 21:49

Idag har vi haft en lugn och skön dag, vaknade vid kvart över sju imorse supergottigt! Och sen har dagen bara flytit på, pappa var här med en parasoll han köpt till oss och så hängde han upp min blomma! Snälla snälla pappa! Sen kom mamma och micke hit och så käkade vi grillad korv, sen knatade jag hem till pappa så att filip fick träffa morfar lite!

 

Imorgon blir det en heldag ute i sövde hos monica och fabian! Ska också bli supermysigt, får se om det kanske blir ett dop i sjön också, tar med badkläder utifall att om!

 

Nu ska jag packa väskan inför morgondagen! 

 

Godnatt allihopa!

Av Iza - 28 juni 2009 23:20



Hela veckan som varit har varit helt underbar, supermysigt att få träffa alla släktingar i småland, filip han var tokglad hela tiden nästan, kusin rickard och gammelmoster lotta dom vet ju verkligen hur man busar! Han tyckte kusin isabella var jätterolig också när hon pratade med honom! 


I fredags styrdes den fullpackade bilen hemåt, efter en runda till varberg där kusinvitamin skulle spela fotbollscup, glodde på en match och sen åkte vi hemåt! Stannade på max i halmtad och käkade, filip fick lite glass och vi andra åt sallad! 


På kvällen stod min käre far för sällskapet, fotbollstittande på hög nivå, mamma var också där, det blev en massa skitsnack till fotbollen som ju till slut blev väldigt spännande, urkass första halvlek, men det kompenserade dom i andra halvlek! Riktigt härligt att titta på, dock inte alls rättvist att dom förlorar på straffar. INTE efter den upphämtningen!


I lördags blev det lite shopping med mamsen, en tur till farmor och farfar som är min blomsterleverantör nummer 1 fina tagetes blev det denna gången! Nästa gång blir det förhoppningsvis någon fuchsia av något slag!

På kvällen blev det 30-års fest hos daniel och sofi. Massa trevligt sällskap och super god mat! Passar på att tackar för den trevliga kvällen sofi, för du läser väl här hoppas jag!! :p


Idag så blev kom vi upp ur sängen vid tio i åtta, underbart! Och sen blev det trädgårdsarbete direkt! Rensa häcke på ogräs och klippa häcken, rensa ogräs mellan plattorna och så vidare!

Skulle kila hem till dennis och elin för att lämna lite grejer som vi köpt på ullared, tog en snabb kopp kaffe och ojsan har vi redan varit här i

TVÅ timmar?!?!

Nehej det här duger inte, kilade då hem till pappa för att han skulle titta på jimmys axel/skuldra som han har problem med,

han och jimmy tog sen vars en öl och det blev ytterligare skitsnack massa bus för filip, så fort han ser morfar lyser han upp och blir väldigt förväntansfull!

Och så plötsligt OJSAN har vi varit här i 1½ timme?!?!?

Vad hände där liksom?


I alla fall knatade vi hem som fasiken för att fortsätta i trädgården INNAN vi skulle till mamma och äta middag! Så jag planterade blommor, rensade i rabatten samt roade ungen lite! 


Huj denna dagen gick det i ett!


Middagen hos mamma var jättetrevlig! Supermysigt med familjen! My och henrik dom grisarna ska åka till cypern imorgon, TVÅ VECKOR! Jäkla lyxlirare! Och så efter middagen var det till att sticka hem och göra färdigt i den där förbannade häcken! SUCK!


Men nu så för 1 timme sen blev jag färdig, då hade jag till och med hunnit vattna på baksidan, ny jord på framsidan, blåkorn i häcken och vattnat där samt vattnat gräsmattan!

 

Idag är jag nöjd med min insats hunnit med familjen, typ HELA familjen, trädgårdsarbete, hunden har fått rastning, och jag är slut i kanelen!


 Ska fotografera trädgården lite imorgon, fota blommorna och slänga in lite här imorgon!


GONATT!

Av Iza - 26 juni 2009 17:46


Här kommer några bilder från veckan, uppdatering kommer imorgon eller ikväll!


Nu blir det fotbollstittande hos svärfar!

Av Iza - 21 juni 2009 21:19




I wish! Nej men smauland blir det! (småland för er som behöver tolk) hehe Ska bo i en liten stuga, vid en liten sjö, i en STOOR skog! Jag jimmy och filip, kan det bli bättre? 5 minuter till moster Lotta, 10 min till Moster karin och mormor! Kanon!


Nu ska jag packa ner och försöka komma ihåg allt viktigt, handdukar, lakan, kläder, babypuder, blöjor, mat, gröt, täcken, kuddar, droppar hit och dit, sen ska man inte glömma myggnät, vagn, regnskydd, ungen, kläder till ungen, mat till hunden, rena kläder till oss.


Ja herregud varför i he***te sitter jag HÄR?!?!? Har ju hur mycket som helst att göra!


Hoppas på en skön och trevlig vecka i smauland (småland) där vi ska äta kåarv (korv) och träta massa skit! Haha! Sen ska jag åka till mormor och hyvla ost så fan kan gråta! (pik till mamma som låter på pricken lik mormor när hon säger så)


Kommer lite bilder från dagen!


Imorgon bär det av! Ha d fint allihopa!

Av Iza - 16 juni 2009 20:48



Här kommer fler bilder på vårt underverk! 



Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.
 
Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.
 
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.
 
Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara






PS. vart blir alla kommentarer av?

Av Iza - 16 juni 2009 07:37


Blir inte så mycket skrivande idag, kanske ikväll om jag orkar.

Igår var jag i skolan för att prata med min lärare om hur jag ska slutföra min utbildning, för färdig ska jag jäklar i det bli! Vi kom fram till att jag ska börja med 1 kurs i v33. Palliativ vård, eller vård i livets slutskede som den också heter. 


Idag ska jimmy iväg på gastroskopi, så mamma ska köra oss in och promenera lite med filip i stan medans vi är där, jag ska följa med som moraliskt stöd. Tänkte slänga in lite fina bilder nu innan jag ska däcka på soffan med filip, har en hemsk huvudvärk och pollenallergi som heter duga!


 Bilderna är från dopet, studenten och filip med sin första boll som han fick av moster Elin

Av Iza - 15 juni 2009 11:28

usch och fy för all jäkla pollen som finns ute nu! FYYYYY!!! Jag har sånt fruktansvärt kli i ögonen och i näsan, finns det ingen mirakelkur?!


idag ska jag åka in till skolan och träffa min lärare, så ska vi gå igenom hur jag ska slutföra min utbildning, vill ju så gärna bli färdig undersköterska!


Lillen är hos mormor så länge, egentligen skulle jag ha med honom men det bli så jäkla bökigt med bussar och sånt. SÅ då får han bli hos mormor.


Snart midsommar och nästa vecka så åker vi till småland! Semester! Yay!
Av Iza - 13 juni 2009 18:34

Sjung om studentens lyckliga dar!


Äntligen är studenten över! Skönt att slippa all stress, och nu kan jag helt

koncentrera mig på filip. Han har inte fått så

mycket av min uppmärksamhet denna veckan, synd om lillen.


Studenten blev lyckad i torsdags och dom blev jätteglada för allt

arbete som jag hade lagt ner! Skönt, dvd-filmen med bildspel var uppskattat, skyltarna var uppskattade, i alla fall av linus, och tavlan med "Wall of fame" var också uppskattad!


Lillen äter gröt för fullt, i onsdags vägde han 8590 gr och var 65,5 cm lång! Så han är en stooor kille! 

Idag har han legat på golvet och bara snurrat rundor, till och från mage, så nu är friden slut!


Här kommer några bilder från torsdagen!

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards