En mammas vardagsliv

Alla inlägg under april 2009

Av Iza - 30 april 2009 00:55

jag vågar INTE somna! tårarna bara rinner på mig, tänk om något händer min bebis!

Vad gör jag då?


Ringde mamma i panik, tur att hon finns alltså! Hon skulle komma upp en sväng! 

Av Iza - 29 april 2009 18:19

vi åkte in imorse igen, för han andades tungt och rossligt igen, fick andas adrenalin igen och sen åka hem, kom tillbaka efter 3-4 timmar igen och då hade han inte rosslat så länge adrenalinet satt i, men så fort han vaknade kom hostan och rosslandet igen, en puls på över 200 när han hade ätit och allmänt rosslig, men han var rätt så god och glad ändå.

Fick sedan med oss en maskin hem som han ska andas i med 3 timmars mellanrum om han inte sover givetvis! HAn tyckte inte alls om att man tryckte masken mot ansiktet på honom och stackarn skrek och fick nästan panik, mamma här kände sig skitdålig då!


Men men, han somnade i bilen på vägen hem vid kvart över tre, och han sover fortfarande, undrar om han har en infektion i kroppen?

Jag reagerade på att dom inte har tagit något prov överhuvudtaget, dom har inte ens tagit en snabbsänka! 


Denna svensken här har slarvat med sina tänder, har inte varit hos tandläkaren på 3 år, och det straffar sig nu, har blivit riktigt rädd för att gå till tandläkaren sedan en tadläkare missade me bedövningen när jag skulle laga ett hål, nu har jag hela flabben full med hål och två visdomständer som trillar i sönder.

Så igår fick jag värsta tandvärken där tanden har gått i sönder, och nu jäklar kom det igen, hur gör djur? Har ju f*n inte råd att gå till tandläkaren!

Av Iza - 29 april 2009 07:17

min bebis är sjuk, hela kvällen igår spenderades på barnakuten. han rosslade och väste och hostade om vartannat, fick andas adrenalin för att uinderlätta,  när vi kom hem vid halv två inatt så lät han precis likadant som innan han somnade där inne, efter det så åt han och somnade om, men väldigt orolig sömn och ganska jobbigt att andas, dom sa att om han blev värre igen skulle jag komma tillbaka, men vad fan ska man göra nu då? NU låter han nästan värre än igår med sin hosta, han rosslar och väser, och jag har bara sovit ca 3 timmar, och jag har vaknat varenda gång han har hostat och kämpat för att få luft! Orkar knappt stå upprätt själv! BLÄ vad jobbigt,

har en karl som inte står högt i kurs heller!

Av Iza - 28 april 2009 07:05

Igår så jobbade jag kväll, det blev premiär med jubbeskorna efter att lillen kom till världen! En tur 16-21 var alldeles lagom, men man kan ju lugnt säga att mycket har förändrats sen i december när jag var där sist! Hehe!


Idag blir det en hektisk dag för min del, ska först iväg och träffa mammorna från föräldragruppen, sen ska jag till bvc för att väga och mäta klumpen! =) För 2 veckor sen vägde han 6480 och var 61,5 cm lång! Får se hur det ser ut idag!


Sen ska jag nog promenera med en kompis och efter det har jag lovat mamma att ha kaffe färdigt när hon kommer från stan efter att ha hämtat mormor och Karin och Isabella!


Ska börja baka inför dopet på söndag, lite gottinamnam! Alla dom som jag vill ha närvarande kommer på dopet! Känns jätteskönt! Fick låna en s.k dopdress av en kompis, som lillen ska ha efter dopet, den var jättesöt!


Tyvärr är lilla fisen riktigt förkyld, det hostas och snörvlas! Jag hoppas att det går över tills på söndag, men men inte mycket att göra åt det!


Kraum på er alla!

Av Iza - 24 april 2009 07:22

Både jag och lillen är förkylda, börjar få ont i halsen så nu är det massa vitlökskapslar som gäller för min del!Och en hel bunke c-vitamin, kan man överdosera?


Lillen är typ skiittäpt i näsan och det kommer massa snorkråkor när han nyser och så, hoppas bara att han slipper feber, känns trist att han ska bli förkyld samtidigt som mig. Men bättre att det kommer nu, så kanske det går över till dopet!


Idag ska jag åka in till stan och fixa lite grejer inför studenten. Imorgon ska vi fixa inför dopet, åka till stan och handla. Moster My ska vara barnvakt åt lillfille! =)



Av Iza - 22 april 2009 15:34

Lovar du att vara ärlig?  Ja

Du heter: Iza Viktoria Corinne Rosén

Smeknamn: grynet, hjärtat av min sambo
Låt som när du är ledsen sörjer till? Celine dion - Because you loved me

Beroende av: min bebis! och onyttigheter

Vad behöver du mest just nu: Två dygns sömn typ

Vad tror folk om dig? Att jag är bitchig

Stämmer det? Ibland

Vad får du oftast komplimanger för? Min hårfärg och frisyr

Vad säger du för att imponera på någon? Ingenting alls tror jag

Hur imponerar man på dig?  Genom att kunna föra vuxna diskussioner

Brukar du skratta för dig själv?  Haha ja ofta
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Ska jobba morgon, tror dom, det kan dom glömma. Jag är arg. från mamma!

Var bor du? Vid idalaskolan i veberöd

Trivs du där: Japp

Äger du några converse: Nej

Sprit, cider, vin eller öl: Ingenting, men annars tequila och lambrusco!

Vad har du för mobil: Sony Ericson w660i

Nästa mål i ditt liv: Att skaffa ett bra fast jobb lagom tills lillen börjar dagis

Hur svarar du i mobilen: Beror på för det mesta hej, till jimmy: Hellooooo I am Lindsay Lohan!

Vem ringde du senast? Jimmy!

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:Att han skulle ringa på vägen hem!

Antal timmar sömn inatt:Ca 7 timmar

Sov du ensam: Nej, med jimmy och filip

Brukar du komma i tid: Ja, hellre för tidigt än för sent.

När mår du bra: Med familjen och i pappas trädgård och i småland!

När blev du fotad senast: Fastnar inte på bild

Hur känner du dig nu: Trött och sömnig

Vanligaste färg på dina kläder:Rött, vitt och svart!

Vad tycker du om fötter: Ingen höjdare,

Vad saknar du:Friheten

Favorit dryck på morgonen: KAFFE I MÄNGDER!

När brukar du oftast gå och lägga dig: Omkring 21.00 när lillen somnar för natten

Är du blyg? Inte särskilt

Sysslar du med någon idrott:Inte för tillfället,

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:Ibland

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Pissa överallt, gärna på husväggar och träd!
Är du nöjd med ditt liv: Ja för det mesta

Vad är det värsta du vet? Folk som klankar ner på min familj och mina nära och kära!

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?Ganska mycket, då det är mat och blöjor till lillen!

Vad längtar du till? DANSGALAN!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja många vänner!

Vad är det finaste du fått? En ringav sambon, mammas och pappas stöd genom allt!

Om fem månader:  September, lillen 8 månader, jimmy semester och snart sparesa!

Om ett år?: Förhopningsvis ny lya, ett bra fast jobb och en familj som mår bra!

Du samlar på: Allt som man kan spara på!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Familjen!

Har du strumpor på dig nu:Ja!

Är det okej att gråta: Ja, det måste man

När grät du senast:I helgen,

Bär du glasögon eller linser:Glasögon alltid, ser typ NOLL annars!

Har du piercing: Två i ena örat och ett i det andra

Vill du gifta dig: Ja

Vill du ha barn: har redan ett!

Är du bra på att laga mat: Ja det tycker jag nog, men bättre på att baka kakor!

Är du flygrädd: Nej, har aldrig flugit!
Hur vig är du: I stil med en noshörning i gipsvagga!

Vilken är din favoritglass: Twister

Tror du på ett liv efter döden: Jag tror att det finns något,

Bor dina föräldrar tillsammans:  Nej skilda sedan 2003.

Vilken ögonfärg har du: Melerade

Hur ofta tränar/motionerar du: Så sällan att jag kan räkna på min handdet senaste året.

Vad är det viktigaste i livet?: Min familj och att de får vara friska och lyckliga!

Denna listan snodde jag av

Elin. www.elinrosen.blogg.se
Av Iza - 22 april 2009 08:24

nu ska jag bada den lille masken, han är skitig mella tårna och luktar bara svett! Ska försöka få bort lite skorv också! =)

Sen är det nog dags för mat igen, det är inte konstigt att det går åt mat som fasiken när han äter så mycket som han gör, min lilla övergödda korv!


Ska sen promenera iväg sen sväng till svägerskan och snacka skit! Som vanligt! Jävla tur att hon finns så man får ventilera om allt som händer här hemma! 



Har på senaste tiden känt ett sådant behov av att bli bekräftad, funderat på hur det skulle vara att vara tillsammans med en annan kille, och lite sådär, jimmy han ger mig ofta komplimanger och berättar för mig hur fin jag är och allt sånt, men jag saknar det där pirret i magen, jag tycker att det ska pirra till i magen i alla fall en gång i veckan eller något sånt, men det händer alldeles för sällan här hemma!


Ingen tvekan om att jag älskar jimmy över allt annat, han är snäll och omtänksam, rolig och humoristisk, och framför allt han har gett mig den bästa gåvan någon kan få, mitt barn. Men pirret i magen då?

Av Iza - 20 april 2009 06:46

tycker att det är sååå skönt att våren är på väg, då kan jag ha lillen uppe ur vagnen även när jag är ute! Han tycker det är såå häftigt att få sitta och stirra  på träden och buskarna hos pappa. Ja morfar är ju givetvis lika rolig han! Nästan i alla fall. Tyvärr verkar jag misslyckas med att parera in så att han är glad och vaken när vi är där. Istället är han trött och grinig, hur gör djur?


Nu sitter han i babysittern med en alldeles för tajt pyjamas, men va fasiken den är ju såå mysig. Han växer så in i helvete, har växt ur nästan alla kläder. Dom byxorna jag använder mest har han fått av bonusmormor marie , det är bamse tryck på dom och dom är fodrade, perfekt om man ska iväg och vet att man kommer ta upp honom ur vagnen! 


Ska åka in till lund om några timmar och promenera lite på stan med elin och vincent. Sitter här i valet och kvalet om jag ska ta med mig min bärsele eller om jag ska hoppa över det. Får se vad som faller mig in sen. 


Vi ha bestämt att vi ska ställa oss i kö på fyror också, har suttit med ett budgetverktyg och räknat och räknat och dividerat med sambon om huruvida vi klarar av det rent ekonomiskt. Och efter många om och men kom vi fram till att det gör vi! 


Nu är det två veckor kvar till dopet och vi väntar fortfarande på besked från vissa gäster, har satt som sista dag idag, om dom inte hör av sig idag ska man tolka att dom INTE kommer då eller hur fungerar sånt där?


mer kaffe åt Iza! NU!

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards