En mammas vardagsliv

Alla inlägg under september 2009

Av Iza - 5 september 2009 07:00


Denna veckan har filip var nästintill helt frisk, lite ont efter all hosta säkerligen men nu så har hostan lossnat och inget slem eller någonting! Superskönt!

Varför kan inte ungen bara bli "vanligt" förkyld, NEJ då man ska ha det värsta för mamma och pappa, lunginflammation och nu falsk krupp, hur ska det sluta om några år! Får nog vara positiv och tänka att om han tar sådana svåra grejer nu så får han kanske ingenting alls sen!

Nu leker jag POSITIVA ARNE!


I torsdags var vi på småbarnsträff nere på kyrkan, vi började med en liten samling i kyrkan där prästen pratade lite med dagisbarnen, eller dagmammebarnen som var där, vi sjöng lite och barnen fick lägga äpplen på en äppletavla som vi skulle göra! Hon pratade lite om äpplen och om hur alla människor är olika med mera. Hon sa vid ett tillfälle: " Inget äpple ser likadant ut, precis som att inget barn ser likadant ut som ett annat, alla äpplen och alla barn är speciella och det finns bara en som du." Och så pekade hon på en liten flicka. Som då svarade jo men min lillasyster ser nästan ut som jag! Vad jag skrattade då!


Sen hade vi en liten fikastund inne på kyrkans hus! Supermysigt att äntligen få något att göra!


Igår hade vi föräldrautbildning med alla mammorna! Vi hade fått besök av en barnpsykolog som kom och pratade med oss, om hur barn fungerar, hur dom utvecklas och vi fick ställa frågor! Mycket tänkvärt men man ska nog inte lyssna benhårt på allt.


I veckan har vi även hunnit med att träffa moster My en hel del! Filip tycker det är lika kul alltid eftersom mysan busar så mycket! Och DET är ju typ det BÄSTA som finns!


Angående filips nya rutiner har det fungerat jättebra, vaken fram till halv elva och sen sova, sen vaken till tidigast tre och sen sova en sväng till.Då är han rent ut sagt död och vill bara sova framåt åtta på kvällen! Det har fungerat i 3 dagar nu, får se hur det går idag då det är helg och vi inte är riktigt lika aktiva då. Tyvärr har jag ingen regnjacka till honom annars hade man kunnat vara ute på lekplatsen oavsett väder. Nu blir det lite tråkigt för honom om det regnar!


Men men vi får se vad denna dagen innehåller!


Igår år vi supergoda tacos hos mamma, alla syskonen utom my och två av Linus kompisar var där och åt! Härlig stämning, filip höll låda och vi diskuterade linus gamla flickvänner! Eftersom han verkligen roar sig som man ska när man är 19 är det nog rätt så naturligt att han har flera olika tjejer som man på något mirakulöst sätt ska hålla reda på!





Nu har filip börjat röra sig rätt så friskt på golvet,

han upptäcker nya sätt att ta sig fram på varje dag, massa nya ljud och miner, om man sitter och tittar på honom i 10 min har man inte gjort något annat än att garvat åt honom och hans miner,

ibland ser han ut som en sur gammal gubbe,

ibland som en fisk, ibland som en tandlös gammal tant!

Ja listan kan göras lång!


Nu ska jag dricka lite mer kaffe och vänta på att klockan går så att jag kan väcka jimmy!



Av Iza - 1 september 2009 07:06



jaha, då var det redan september och ytterligare en månad har gått! Hur ska detta sluta? Rätt som det är är väl filip typ 19 och tar studenten och vi fattar ingenting! 


förra veckan var som sagt en pärs, men på måndag kvällen hann vi i alla fall med en liten kvällspromenad! 

 




I lördags styrde vi kosan mot liseberg med familjen mättö, typiskt nog så vaknade lillkillen HALV FEM!! Så tjugo i sex marcherade jag in till jimmy och sa att om 20 minuter går du upp så jag hinner vila innan vi ska köra! Sagt och gjort, han kom uppstövlande vid sex tiden, vi snackade lite och jag gick in och la mig vid kvart över sex, men somnade inte förrän efter nyheterna halv sju, sen ringde klockan sju, men det var allt jag behövde för sen var jag pigg igen!


Vi kom iväg från byn vid nio-tiden efter en god kopp kaffe hos oss!



På vägen i bilen hade vi allsång! Och rätt som det var kom Herreys med Diggiloo Diggiley och jimmy erkänner att när han var liten så brukade han och två kompisar låtsas att dom var herreys och kunde alla danssteg och hela låten! =)


 


 


Vädret verkade vara med oss rätt så bra och på vägen upp kom det endast en pytteliten skur! 


Väl uppe så köade vi för att komma in, vi köade för att få åkband sen första karusellen blev lisebergsbanan, där vi köade i minst 25 minuter! Väldigt mycket folk! Sen tyckte vi att nu var de nog dags att äta så vi begav oss mot burger king! Och ställde oss i den kortaste kön, med endast 5 människor före oss! VÄNTETID = 45 minuter! SÅ jäkla sjukt! Så jag och linus tog ett bord för vi orkade inte stå, linus hade ju kryckorna så vi var hans personliga packåsnor!

 


Och jag hittade en kanin att fota under tiden!

 


Sen kom vår efterlängtade mat! Och sen skulle vi gå och åka jukeboxen, snurrande bilar! Vi stod nog i kö ca 20 min där också! Helt galet var det!

 


Sen åkte jag och benjamin buse slänggungorna! Hmm och jag blev mer och mer illamående, är det åldern mån tro?


Men i alla fall! Vi hade också bestämt att vi skulle ha 5-kamp, men det fick vi vänta med, medans vi åkte balder var benny buse i spelhuset! Himla duktig unge!  Lika lång väntetid till alla karuseller i stor sett, varför skulle ALLA åka dit just då?


Benny buse fick tyvärr väldigt ont i magen och var tvungen att vila lite på sjukstugan så vi andra fick roa oss så gott vi kunde!


Men senare på kvällen var galna familje mättö samlade igen och då såg det ut så här


 


Vi vann 6 kg choklad med oss hem och lillebror vann två kg, mums! Vi körde hemåt vid 11 tiden när som stängde, så då la jag mig i baksätet och sov!

Vaknade när vi lämnade linus nere hos pappa! Kom i säng vid halv tre på natten!


Och klockan 10 stod mamma och bankade på dörren här!


Vi körde till filips pappa på söndagen och åt söndagsmiddag! Supergott!

 


 


Nu är filip vansinnig så nu får jag ta och roa honom lite! 

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards