En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Fredag och höst!

Av Iza - 11 september 2009 08:28

Idag kändes det verkligen som riktig höst när vi gick upp imorse!


Äntligen säger jag bara, gud vad jag har längtat efter röda, gula och bruna löv, härligt med kalla mornar

och med kalla mörka kvällar, nu kommer verkligen min årstid! Många tycker att jag inte är riktigt klok, pappa sa till exempel att jag kan omöjligt vara hans dotter eftersom han ÄLSKAR sommaren! Heh tyvärr pappa så är vi nog så lika så det går inte att förneka något släktskap där inte! Den här bilden gör mig sååå glad!  


Nu i höst har jag också siktet inställt på en tatuering, mysan tatuerade ju sig förra veckan och den blev skitsnygg, jag har länge varit inne på att tatuera mig på sidan, typ över revbenen och ner mot höften, funderar lite på blommor och blad, i blombladen ska det stå filips namn i snygg skrivstil!  Något liknande det här vill jag göra!

 


Då säger säkert mamma och pappa att det är slöseri med pengar, men jag VET att både mamma och  pappa vill tatuera sig! Jag och mamma kan ju göra det samtidigt, men jag tror inte hon vågar! Det låter ju lite som en tandläkarborr! :p


Nästa vecka har  "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larson premiär! Den skulle jag väldigt gärna vilja se, vi såg den första filmen för några veckor sedan och till och med jimmy tyckte den var bra, annars brukar han inte gilla svenska filmer men vi var båda positivt överraskade! Men med en sådan story kan det ju inte bli annat än bra! Ska bli väldigt spännande att se om nästa film är lika bra!

 



Idag vaknade filip inte förrän vis 06.00 och det var verkligen jätteskönt! Har sovit hela natten och jag med! I sängen tack gode gud! Än så länge är krupphostan borta, vanlig förkylningshosta har han lite då och då! Men det kan man leva med, lite snuva också! Men ingen feber!


Tänkte knalla hem till farmor och farfar idag! Dom ska ju flytta, har fått en lägenhet här i byn sp det blir nog mycket att göra framöver! Tänker hjälpa dom så mycket jag bara kan, dom har alltid ställt upp för oss, alltid hjälpt oss med diverse saker som vi har behövt hjälp med! Dom har alltid haft tid för oss!

Kan man ha en bättre familj? Inte jag i alla fall! Jag är så nöjd! Vi har ALDRIG fått allt vi har pekat på, ALDRIG fått 30-40 julklappar eller födelsedagspresenter! MEN vi har ALLTID fått tid, mamma och pappa, liksom farmor och farfar har ALLTID haft tid för oss, dom har ALLTID gjort saker med oss!


Jag har ett jättemysigt minne av att vi var på skånes djurpark med farmor och farfar och så skulle vi gå ut och fika eftersom vi hade fika i bilen, dom hade packat med saft och bullar, sylt och ost pch smör! Men när vi kom ut till bilen var det så varmt så smöret hade smält och osten var nästan som mukost!

Men vi var lika gada för det! Bullar med smält smör och mjuk ost var lika gott som alltid!


Nej nu ska vi ta och gå en runda tror jag nog, får se om det blir någon mer uppdatering senare idag! I så fall blir det under linjen! Tungan ute


                                                  
                                                  
                                                  
                 

 
 
Lina

Lina

11 september 2009 14:53

hejsan..
Skitsnyggt med tattuering där..
Vill oxå tattuera mig igen men får nog vänta tills bebisen kommit ut så de får bi i nästa år..så jag har lite tid på mig att fundera ut hur den ska se ut o vart den ska sitta..
Kramar

http://linaminja.blogg.se

 
Elin

Elin

12 september 2009 01:02

jag kommer också ihåg den gången på djurparken!

http://www.elinroseen.devote.se

 
sofi

sofi

15 september 2009 18:30

ajaj samma bild som jag sparat på min dator så jag också vill ha något liknade :)

http://www.sofifrid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards