En mammas vardagsliv

Alla inlägg under september 2010

Av Iza - 1 september 2010 21:14

Idag har vi varit flitiga som bara den, eller ja jag  och Filip mest! =)

I förmidags var vi nere och handlade och sen cyklade vi till Ninja, Filip bestämde det givetvis! =) Det blev ett rejält pusskalas, samt lite disco och så lekte han lite fängelse! =)


         


Och så här söt är guldklimpen när han dansar, helst till Favoritlåten Stamp on the ground med Italobrothers




Sen direkt när Filip hade somnat så ställde jag mig och bakade bullar, vattnade lite blommor, klippte lite blommor, allt detta medans degen jäste! =)

Givetvis vaknade Filip precis när det var dags att pensla dem, så han fick komma ut och hjälpa mig med pärlsocker, men man kan ju lugnt säga att vi behöver damsuga köket! ;)


   


Såååå duktig var han! Och det resulterade i så här många bullar!


 

Ca 60 st! =) och så en påse åkte givetvis med till svärmor!


På BVC visade vågen på drygt 13,1 kg och 85 cm lång, det går inte att mäta honom när han ligger ner längre för benen sträckte nästan utanför bordet! =)

Sprutan gick bra, han sa ingenting alls, berättade massor om traktorn och sådant, hjärta och lungor lät bra, testiklarna var på plats (!) hehe, och han hade puls i ljumskarna! =)


Var också hos mooffaa en sväng ikväll, Filip har tjatat om mooffaaa i 3 dagar nu så det var dags att åka dit en sväng, blev en snabb kopp kaffe och lite studsmattehoppning! Härligt att hör Filip skratta så! Helt galet så roligt han har, och ju vildare desto bättre!  Thats my Boy!


Väl hemma så ordnade jag lite med min pepinoplanta, och sen gick vi ut en sväng medans mumma vaktade Filip, blev en härlig och rolig kvällspromenad!

Mysigt!


Nu ska jag glo lite på dumburken kolla in bloggarna och sen dyka i sängen för nu är jag bannemig trött! Imorgon väntar nog städning, kanske lite mer bakning, passa på medans man är ledig ju, kan ju alltid stoppa i frysen och ta fram när man antingen blir sugen eller när man ska bjuda på det!


Av Iza - 1 september 2010 09:04

Har en liten pojke här som ser ut som en 7-årig flicka när han blir arg, han fäktar så där typiskt flickigt med armarna!

Han ÄLSKAR bilar, men älskar att leka med dockornas hår! Hehe!

Tänkte at jag skulle köpa en docka till honom i Ullared, får väl se vad hans käre far säger om det, inga problem skulle jag tro!

Vill ungen ha en docka ska han få en docka!


Igår GICK jag till dagis och hämtade Filip, hade med mig Sancho och Sofi och Melissa! Trevligt att bara gå och prata lite!

Sen fick vi middagsbesök av Micke och hans dotter, hon är 8 år, typ, tror jag! Men hon leker jättefint med Filip ändå! Busar med honom och kör bilar och sånt! Och han tycker det är jätteroligt!


Dagen idag består av följande:

Cykeltur till Klippiga bergen

BVC och läkarbesök samt spruta

Tripp till svärmor

Eventuellt grillning ikväll!


Hade varit riktigt roligt, har inte träffat dem sedan juni, vi är så dåliga på att vara sociala, man orkar liksom inte riktigt, sen somnar filip så tidigt på kvällen, och han är inte rolig att ha att göra med när han börjar bli riktigt trött, då slåss han och hittar på dubbelt så mycket skit som annars!


Well well cykelställ! Ska se om jag kan hinna med att träffa Mysan lite också!

Kanske en promenad! Känner att jag behöver röra på fläsket!


I förrgår när jag skulle dra på mig mina favvojeans så gick dem knappt att knäppa!

Hallå? Har jag blivit tjock? Vad är det där som hänger på magen?

WHAT?!?!?!

Börjar seriöst fundera på att joina friskis och svettis, det kanske kan funka med mitt knä!

HELL NO att jag tänker gå på diet eller ngt sånt!

Äta maskrosblad, linser (chokladlinser möjligtvis) bönor och shit!

Nej nej inte min grej jag är alldeles för matglad och kakglad för att det ska funka!


Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards