En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Flitiga Lisa!

Av Iza - 1 september 2010 21:14

Idag har vi varit flitiga som bara den, eller ja jag  och Filip mest! =)

I förmidags var vi nere och handlade och sen cyklade vi till Ninja, Filip bestämde det givetvis! =) Det blev ett rejält pusskalas, samt lite disco och så lekte han lite fängelse! =)


         


Och så här söt är guldklimpen när han dansar, helst till Favoritlåten Stamp on the ground med Italobrothers




Sen direkt när Filip hade somnat så ställde jag mig och bakade bullar, vattnade lite blommor, klippte lite blommor, allt detta medans degen jäste! =)

Givetvis vaknade Filip precis när det var dags att pensla dem, så han fick komma ut och hjälpa mig med pärlsocker, men man kan ju lugnt säga att vi behöver damsuga köket! ;)


   


Såååå duktig var han! Och det resulterade i så här många bullar!


 

Ca 60 st! =) och så en påse åkte givetvis med till svärmor!


På BVC visade vågen på drygt 13,1 kg och 85 cm lång, det går inte att mäta honom när han ligger ner längre för benen sträckte nästan utanför bordet! =)

Sprutan gick bra, han sa ingenting alls, berättade massor om traktorn och sådant, hjärta och lungor lät bra, testiklarna var på plats (!) hehe, och han hade puls i ljumskarna! =)


Var också hos mooffaa en sväng ikväll, Filip har tjatat om mooffaaa i 3 dagar nu så det var dags att åka dit en sväng, blev en snabb kopp kaffe och lite studsmattehoppning! Härligt att hör Filip skratta så! Helt galet så roligt han har, och ju vildare desto bättre!  Thats my Boy!


Väl hemma så ordnade jag lite med min pepinoplanta, och sen gick vi ut en sväng medans mumma vaktade Filip, blev en härlig och rolig kvällspromenad!

Mysigt!


Nu ska jag glo lite på dumburken kolla in bloggarna och sen dyka i sängen för nu är jag bannemig trött! Imorgon väntar nog städning, kanske lite mer bakning, passa på medans man är ledig ju, kan ju alltid stoppa i frysen och ta fram när man antingen blir sugen eller när man ska bjuda på det!


 
 
Ingen bild

mams

1 september 2010 21:41

goda bullar! baka till mej oxå! du kan få låna min assistent! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards