En mammas vardagsliv

Alla inlägg under september 2010

Av Iza - 7 september 2010 07:56

JAg tittade på det här programmet ett halvt ton tonåring igår, fy fan vad sorgligt det var. Pojkar som inte ens fyllt 20 riskerar att dö i förtid! Hur kan man låta sig själv förfalla så, det undrar jag. Vad har hänt i deras barndom?

Har dom alltid varit så tjocka?! VArför gör man ingenting som förälder om man ser att ens son som går på mellanstadiet väger över 100 kg! HALLÅ! K

En annan form av barnmisshandel? Man älskar ihjäl sina barn!

I alla fall så dog den ena pojken, han hade blivit så tjock så att tyngden av hans bröstkorg gjorde att lungorna inte kunde jobba själva, han låg med respirator men de kunde inte rädda honom till slut!


Jaja, jag har sovit så sjukt gott inatt, men ändå var jag så förbannat trött när Filip väckte mig! Alltså ingen kvalititets sömn egentligen! När jag vaknar på morgonen och känner mig pigg, så kan jag visserligen ha sovit väldigt få timmar, men DET är kvalitetssömn!


Nu så busar Filip och katten Boris så att det står härliga till, kurragömme bland annat, sen jagar dem varandra! Så jädrans roligt att se!

Man kan ju säga att jag är glad att vi inte har en fet vovve eller något, för då hade dem nog rivit lägenheten!  HAha!


Idag, IDAG ska jag göra något på Filips rum och inte fastna i soffan!


Glöm inte att kika in på några av de bloggar jag läser:


Wilda vår egen ängel Handlar om en liten flicka med trisomi 13 och hennes familj


Vår prinsessa Moa Henriksson Den handlar om en liten kämpe till flicka med en fruktansvärt hemsk cancerform


Ensamma pappan  Handlar omen ensamstående pappa till en liten flicka med en cp-skada, underbarläsning!'


Lovelej  handlar om en liten pojke som han också har full trisomi 13, en härlig läsning!


Vuxna människor har inte hamstrar en tokrolig blogg med så mycket självironi och självinsikt! Garvar nästan varje dag!


Nu ska jag njuta av alla dessa bloggar och lite kaffe!

Av Iza - 6 september 2010 19:00

Ingen vet egentligen, EGENTLIGEN,  vad de olika partierna har för olika ideologier, inte jag heller för den delen!

Men det kan väl egentligen kvitta för de lovar ju ungefär samma grejer, men för olika målgrupper, deras vallöften är rätt så lika, man hör om skattesänkning hit och skattesänkning dit, bättre skola, bättre äldreomsorg, bättre sjukvård! Bättre ska allt bli! Men lötfen hålls ju aldrig? Visst 4 år är kanske lite kort tid att förändra allt på!
Hade det inte varit bättre om man tex hade tagit en från varje parti! Verkligen varje parti, så hade dem fått sitta och bestämma allt istället, ett parti ansvarar för äldreomsorgen, ett parti för kulturen och ett annat för skola?

HAde inte det varit det absolut bästa för Sverige?


Och om inte det skulle funka så får väl JAG BLI SVERIGES FÖRSTA DIKTATOR!

Mooahahahahahaha!

Av Iza - 6 september 2010 13:38

Imorse hade jag så sjukt ont i armhålan, gjorde förbannat ont när jag sträckte armen uppåt, tex ta på mig tröjan! Sen står jag och pratar med mamma och en arbetskompis efter jobb, och på bara 2 röda sekunder typ börjar det göra ont ner i armen, riktigt ont då också, stenhård är jag dessutom!

Va fan! Palla med att ha ont liksom!


Och by the way var det någon som hörde jäkla tomten Lars Ohly igårkväll på Karlavagnen? Jisses vad fel ute han är!

Gissa om den svensken blev fullkomligt vansinnig när hon hörde hans åsikter om föräldraledigheten! 6-7 månader till mamma och resten till pappa! Att det ska bli lag på att dela föräldraledigheten lika!

Tänk om inte pappa vill vara hemma? Vem blir lidande då? Pappa? Mamma? Nej BARNET! Gör vi inte allt i vår vardag för våra barns skull? Att då tvinga någon att vara hemma med barn mot sin vilja för att det är lag på det, hur jävla bra kommer barnen att må då?


Självklart ska pappor kunna vara hemma om dem vill! Absolut! Jimym var hemma 1 månad under sommaren med Filip, sen varje fredag under hösten! Hur toppen som helst! Men i vårt fall där jag var arbetslös och gick mammaledig, hur i helvete ville han då att vi skulle försörja oss?

Nej någon måtta får det vara!

Det är väl upp till varje familj att själva bestämma hur de vill ha sina liv organiserade? När försvann den bestämmanderätten?


Hmmpff! Nej får nog ta en kopp kaffe sitter här och blir rent upprörd igen!

Av Iza - 5 september 2010 20:26

  I've been awake for a while now
You've got me feelin' like a child now
'Cause every time I see your bubbly face
I get the tingles in a silly place


And it starts in my toes
And I crinkle my nose
Wherever it goes
I always know
That you make me smile
Please stay for a while now
Just take your time
Wherever you go

The rain is falling on my window pane
But we are hiding in a safer place
Under covers staying safe and warm
You give me feelings that I adore


And it starts in my toes
And I crinkle my nose
Wherever it goes
I always know
That you make me smile
Please stay for a while now
Just take your time
Wherever you go

But what am I gonna say
When you make me feel this way
I just mmmmm

And they start in my toes
Makes me crinkle my nose
Wherever it goes
I always know
That you make me smile
Please stay for a while now
Just take your time
Wherever you go

I've been asleep for a while now
You tuck me in just like a child now
'Cause every time you hold me in your arms
I'm comfortable enough to feel your warmth

And it starts in my soul
And I lose all control
When you kiss my nose
The feeling shows
'cause you make me smile baby
Just take your time now
Holdin' me tight

Wherever wherever wherever you go
Wherever wherever wherever you go

wherever you go
I always know
'Cause you make me smile
Even just for a while

Av Iza - 5 september 2010 20:12

Eller ja nya och nya, har piffat upp det lite, så nu har jag kommit en liten bit på vägen i alla fall! =)


Min fina blomma har fått lite sällskap av några fina fjärilar!

 


De här hyllorna och ramarna är också nyinköpta! =) De skulle egentligen inte sitta där men vi tyckte det var snyggare att ha dem där!


PÅ den här väggen satt en blomma i svart ram innan, nu finns kollaget med alla bilder som Daniel tog! Och Skylten som det står Lycka på köpte vi igår!


   


Här ska Filip hänga upp sina jackor och tjocktröjor! Hans ryggsäck ska också hänga där när han har med sig den hem. I facken till vänster ska hans mössor, vantar, halsdukar och annat smått ligga!

 


NU börjar det likna något! Är väldigt nöjd än så länge!

Av Iza - 5 september 2010 19:39

Vi har haft finbesök ikväll! Lilla ungerbar guldklimpen Melissa var här med mamma Sofi och pappa Daniel och jag lyckades äntligen få några bilder på lillsnäckan!!


   

   

Filip bråkar lite med pappa som vanligt! =)

Ser ni så långt hår jag har fått, jag blev helt förvånad när jag såg fotot, jag är inte så fixerad vi mitt hår! Försöker mest hålla det ur vägen för ansiktet!


Lillefisen somnade själv i sin säng, fick säga till honom en gång att han skulle lägga sig ner annars så går mamma! Och då la han sig ner och somnade igen! =)


Av Iza - 5 september 2010 16:21

Nu har jag varit en riktig hurtbulle, har bakat 2 st sockerkakor med äpple i, när jag hade gjort dem färdigt såg jag att det blev äpple över så då åkte dem i en äppelpaj! Mums fillibabba!

Nu står korvstroganoffen på spisen och puttrar!


Har även hunnit sortera Filips leksaker, en ullaredspåse full med leksaker/saker åkte uti i förrådet, ställde upp alla hans favoritleksaker snyggt i hyllan!

Men ungen måste ha fobi för ordning och reda, när han såg hur fint alla hans bilar stod så vräkte han ut dem på golvet igen, här ska det då inte vara ordning bland MINA saker inte! Jajja, han får själv plocka upp dem ikväll!


Har också satt upp fin förvaring i hallen till filips vantar och mössor och sånt! Behövdes verkligen så jag slipper ha en byrå i hallen! Bild kommer senare!


 

Det där är min nya mugg! Riktigt god att dricka ur och rymmer en hel del kaffe! =)


     


Nu blir det dinner-tajm strax! Grannen, grannens kompis och grannens son kommer över och äter! Trevligt värre! =)

Av Iza - 5 september 2010 12:45

Jaha i fredags styrde vi bilen mot Småuland, och Moster L med familj!

Filip skötte sig exemplariskt, stämningen var på topp i bilen och så här glada var dem där bak:

         


Tills vi möttes av det här:

 

BILKÖ!!!


Hata bilkö, folk som tränger sig, inte fattar att ojsan alla bilar saktar in och lägger sig i högerfilen, vafför då då? Ajja skitsamma jag bränner förbi allihopa och tränger mig in längst fram! GAHHHH!

Blir så tokförbannad och då är det inte ens jag som kör! Att folk inte fattar! Förhelvete planera körningen lite, får god lust att ja.. hmmm skitsamma!


Vi stannade lite snabbt i Laholm på mmaccedonkan, Linus och Martina var tvungna att käka lite och Filip fick sträcka på benen, Åkte rutchkana, och helt plötsligt hör man *BOING* Filip har satt ner fötterna och gör en rejäl vurpa och landar längst ne rpå huvudet, Martina tar upp honom medans vi typ viker oss av garv, vad gör ungen då? Jo garvar han också och vill åka igen! Oh my God!


När vi är i Skeppshult, ca 15min från Moster L så somnar ungen! Typiskt, så vi fick inte honom i säng förrän kl var närmare halv elva! Sedan har han mage att vakna 05.53 Fattar ni 05.53

Har han någonsin hört talas om Lördag morgnar? Och dessutom Lördagmorgnar när man ska till Ullared! Ehhh NÄ!


Jajja vi fick ju snällt och knalla upp ur sängen och vänta på att resten av huset skulle vakna! Suck!


Sen styrde vi kosan mot Ullared, jag och Jimmy var färdiga på ca 1 timme och 20 min, vi gick in, tog det vi skulle ha på listan, svor över tanter som inte kan köra sina kundvagnar.

Skulle gå förbi en tant som stod och tittade på några kläder, samtidigt som jag börjar gå så svänger tantjäkeln ut vagnen mitt i gången, börjar bläddra bland kläderna och varje gång, VARJE GÅNG, hon tittar på ett nytt plagg så börjar hon dra vagnen fram och tillbaka som om det vore en jävla barnvagn!

Oh my fucking GOD! Jimmy rammade hennes vagn i ren protest!


Jajja vi fick väl lite frispel där inne men tröstade oss utanför med nybakade munkar och kaffe, hann även in lite i dom andra affärerna där, första gången på länge! =) Så det blidde en ny bok, någon tavla och en ny kompis! ;)


  MArtina och Linus fyllde 2/3 av den!


Väl tillbaka hos Lotta fick vi kaffe och väckte lilleman....så fick han sitta lite i grävmaskinen och köra, han hade också åkt traktor med Lotta när vi var iväg! Lilla pluttegubben!

     


Väl i bilen på väg hem var det inte lika glatt i baksätet, linus var jättetrött så vi var glada att det inte var han som körde för så här såg det ut typ 7 min efter vi hade kört!

   

 


Nu är vi hemma och filip vad jättelycklig igårkväll när han såg hur många nya bilar han hade fått, oj oj vad det kördes här hemma! Sen gick vi en sväng till lekplatsen för att han skulle få springa av sig lite! Det behövde han!


   

Stolt! De här fina kläderna hittade vi till lillen

     

och så några byxor till och en svart pikétröja! Jättesnygg!


Nej nu väntar kaffet på mig!

Puss å kram skumbanan

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards