En mammas vardagsliv

Alla inlägg under augusti 2010

Av Iza - 21 augusti 2010 19:53

Imorse hade de flesta av tårarna försvunnit, gårdagen bleknade bort lite mer och kvar fanns bara tankarna på begravningen, på den där hemska dagen, 4 år efter Robert minns jag den dagen som om det var igår!

Kistan, flickan som sjöng i kyrkarn, A wither shade of pale och Tryggare kan ingen vara är för evigt förstörda!


Idag rullade bilen till Höör där Filips farfar bor, han behövde hjälp att lägga tak  på utbyggnaden av sommarstugan! Nu är sommarstugan större än vår lägenhet, jättefin med stora ytor, dom har jobbat med det under hela sommaren!

Filip han har tittat och busat som en tok, och han var sååå trött när vi satte oss i bilen hem, men med hjälp av 1 banan och 1 äpple (assla enligt Filip) så lyckades vi hålla honom vaken! Samt att han diggade som en galning! =)


Resterande inlägg blir bilder vi får se om det kommer ett till ikväll, kan lugnt säga att jag är trött och i behov av social samvaro så det blir kanske ett litet besök hos mamselimamsen!





 

 

 

 


Puss å kram skumbanan!


663 på topplistan still  moving up!

Av Iza - 20 augusti 2010 22:57

Dagen som började bra med en underbart glad unge slutade som en ren katastrof för mig!


Jag och mamselimamsen min gick till Nilssons blommor för att välja blommor till handbuketterna till begravningen, och när vi står där och tittar på blommorna i katalogen så bara känner jag hur tårarna rinner, vilket slutar i att jag står och bölar som en liten unge som tappat sin glass ungefär.

Säger till mamma jag vill inte göra det här.

Jag kan inte fatta att jag skulle välja ut det allra sista jag någonsin skulle ge niklas, det allra sista som han ska "få" om ni förstår hur jag menar!

På vägen från Nilssons till jobbet (ca 150-200 m) rökte jag 1½ cigarett för det är typ det enda som hindrar mig från att fortsätta gråta.

Inne på jobb gick jag som i ett vakuum och emellanåt fick jag gå iväg och bara låta tårarna rinna!


I can not believe this!


Den här fina sidan har min faster och hennes familj gjort, så om ni vill veta lite mer om Nicke så gå in där och titta, jättefin sida!


Och snart är begravningen här, ångesten och oron gnager i mig, sliter mig i bitar, det är liksom inte så att det är EN sak som man ska bry sig om utan 7 miljoner grejer hela tiden!

Jag visar upp den starka sidan, men ingen, INGEN ser mig gråta, jo mamma, pappa(1 2 gånger sen jag flyttade hemifrån) och sambon får det privilegiet att trösta mig, jag har mycket att gråta för som jag bär inom mig! Mycket saker som ingen vet att jag tänker på och gråter över!

Men jag SKA vara stark, STARK för mamma, pappa, farmor, farfar, mysan och lillebror, STARK för dem som inte orkar vara STARKA nu!


 

Lånade denna bilden från Helen!


Nu blir det sängen och ytterligare tårar!

Puss å kram skumbanan!

Av Iza - 20 augusti 2010 12:23

Sitter här och tittar på Cityakuten, tittar på kisen och dricker min kopp kaffe.

Funderar på om detövernaturliga finns, kommer människor som har gått bort tillbaka och spökar.

Och i så fall varför.

Kommer alla från tsunamin tillbaka, finns det verkligen en himmel? Och finns det så fall ett helvete också?

Vad är kriterierna för att hamna på  det ena eller andra stället?

Hamnar barn och djur alltid i himmelen?


Många sådana tankar snurrar, nu har jag 2 kusiner i himmelen, och givetvis 2 djur.

Hänger dem ihopa? Känner alla varandra där uppe?

Hänger Niklas och Robert ihopa? Tittar dem ner på oss och grinar åt alla tabbar vi gör, ser dem allt roligt som händer oss?


Ska snart iväg och jobba men först ska jag och mamma till blosteraffären och beställa handbuketter till begravningen, vilken färg?  Hur många? Vilken sort?


Gaahhh..... har mycket i huvudet nu, inte konstigt att man är förvirrad och glömsk? Nej inte direkt!


Filip var riktigt lycklig imorse, härlig och goooo som han brukar på morgonen!

Tur att man har honom som kan muntra upp en!



702 på topplistan, det går uppåt!


Av Iza - 20 augusti 2010 10:21

Satt här och tittade på en film för att hedra minnet av Niklas

och helt plötsligt börjar Filips polisbil som står mitt på golvet att tjuta med sirenerna, bara i typ 5 sek, och både katten och jag befinner oss i soffan!


Är helt säker på att det är Niklas som hälsar på, herregud, tårarna bara forsar ner.


Vi klarade det för 4 år sedan, vi klarar det nu, vi måste ta hand om varandra.


Jag pussar extra på Filip varje kväll!

Av Iza - 20 augusti 2010 06:54

Om en vecka är det dags för det som man aldrig ska behöva göra, dags för det värsta en förälder kan göra!

Niklas ska begravas, jag har ångest för det, ont i magen, orolig, och emellanåt halvt hysteriskt inombords.


Tror att denna begravningen kommer bli mycket värre än Roberts, antagligen för att man känner så många fler, och man blir extremt påverkad av alla andra som sörjer, i alla fall blir jag det.


På Roberts begravning var inte Jimmy med, han hade ju inte träffat Robert mer än 1 gång tror jag, men nu ska han följa, vi har ändå träffat Niklas rätt så mycket under de här dryga  5 åren vi varit ihopa!


Vi såg From Paris with Love igårkväll! Helt ok film, jag tyckte det var lite väl mycket skjutande men jag är liiite anti filmer där man skjuter bara för skjutandets skull!


Jag och Filip tittade lite på Robin Hood i förrgår.Han tyckte den var jätterolig när dem sjöng och det hände massa grejer, så jag får rota fram en Disneyfilm med mycket mer musik!

Det är ALDRIG för tidigt att introducera Disney!


   

Av Iza - 19 augusti 2010 19:05

Komsi komsi lilla kissemissen......


Skir i det då äckliga kattjävel!!!



hahaha sååå jag garvade för det stämmer  in på mammas katt!

Hon är en helt glaen katt-tant på 12 år!


Lillen ville tydligen inte somna, så jimmy börjar svära som en borstbindare, för att det blev för ljust när han öppnade sovrumsdörren, för det var ju säääkert därför han vaknade!


Hell no!!


Snart kommer Linus och Martina hit och tittar på film... får se vad det blir för något!


Förresten glöm inte läsa lillasyster elins blogg!  Om hennes liv way over the ocean!


Å glöm nu inte att läsa på inför valet, du har ingen rätt att klaga om du bara ligger på sofflocket utan att rösta!!! Så det så!

Av Iza - 18 augusti 2010 16:47


Vi har vilda diskussioner om många saker här hemma, här är lite tips och resultat:


Bär INTE katten enbart runt bakbenen med svansen uppåt

Resultat: Rivsår på tårna

Bär INTE katten enbart runt halsen 

Resultat: Man blir biten i händerna

Slå dig INTE hårt på låren om du inte har byxor

Resultat: Svidande röda märken som gör ont

Titta INTE bakåt när du springer framåt

Resultat: Bula i pannan om man inte hinner se väggen!

Ligg INTE på rygg och skjut ifrån med fötterna på halt golv

Resultat: STORA bulor i huvudet när man träffar väggen som för eller senare kommer.

Sitt INTE naken på saker och hoppa 

Resultat: Ont i pungen och sympatismärtor hos pappa


Snart dags för middag, blir latmasksvarianten idag, rostade mackor, oboy och yoggi! Smarrigt!


Nu kommer gubben in genom dörren vilken sekund som helst, bra för vi är huuungriga!


Nr 779 på topplistan på bloggerfy

Av Iza - 18 augusti 2010 15:15

Farmor och Farfar var precis här och visade hur dödsannonsen blev, så himla fin, den kommer sitta i skånska dagbladet på söndag! Denna gången ska jag ha den!

Har ingen från Robert.


Har haft mycket på jobb sista tiden, ensam delegerad personal med andra vikarier har resulterat i att jag har fått det mesta lagt på mig, att jag ska komma ihåg att göra saker. Komma ihåg att vidarebefordra grejer och liknande!

Det börjar sätta sina spår, allt det tillsammans med Niklas blir för mycket!


Nu känns det som att man är i ett vakuum, ett vakuum med enbart utrymme för känslor, känslor som är jobbiga och som tar mycket energi! Går med sirap i huvudet på jobbet. Och det har definitivt inget med vikarierna att göra, för dom är jätteduktiga!


Snart är det dags för val, den 19:e September är det bestämt dags!

Hur ska du rösta? Har du läst på? Röstar du på samma sak som du alltid gjort eller det dina föräldrar röstar på?


Själv har jag bestämt mig, men det förblir hemligt! ;)


Hade visserligen tyckt att det hade varit bra med en från varje parti som sitter och bestämmer tillsammans! För alla partier har oftast något bra, och alla partier har något lite sämre!


   Bilden: Lånad från Politisk Inkorrekt Info

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards