En mammas vardagsliv

Alla inlägg under augusti 2010

Av Iza - 25 augusti 2010 07:22

Idag är det onsdag, snart fredag, vill inte, har verkligen ångest över det, fasar verkligen för att gå dit!


Har lillen hemma idag, var ju ändå ledig så  han får vara hemma med mamma idag!

Det är så himla mysigt när han är så pigg och glad som han verkar vara idag!

Astman ligger lite i bakgrunden och har lugnat ner sig väldigt mycket sen igår!

Skönt! Måste visserligen ändå ge honom medicin men det gör inte så mycket


Vi hade ett litet sjöslag i sängen nu på morgonen, han fick tag på sin vattenflaska och lyckades hälla ut allt vatten i sängen! Suck!

Jag vaknade av att det rann vatten på min arm och mage.


Ska cykla hem en sväng till Filips kusiner, dom är på dagis men har lika kul för det, lite roligt med massa annorlunda leksaker! Sittaoch snacka skit med svägerskan min!


Nu blir det kaffe och lite bus, och het plötsligt når Filip fotografierna i vår bokhylla, hur jäkla snabbt växer deras armar egentligen?


Puss å kram skumbanan


457 på bloggtopplistan! Fortsätt läsa!!

Av Iza - 24 augusti 2010 22:12

  • 9 dagars bilkö,
  • 4 månaders tills instängda gruvarbetare kommer ut,
  • flygplan som störtar och 40 dör,
  • flodvågor med tusentals döda,
  • moskébombning med flera döda,


Så har det sett ut i Asien den senaste tiden! Helt sjukt, bara olycka och mörker för alla! Offer för naturen!


Och vad läser man i Sverige? Vårt Sverige, vårt "välfärdsland"?

  • Djurägare åtalad för djurplågeri
  • 17-årig flicka knivrånades
  • Man svårt skottskadad i Borås
  • En tillsjukhus efter skottlossning
  • Pappa häktad för barnmord
  • Sköt med gevär från cykel

Vad fan är det frågan om?

Måste vi SKAPA olycka när moder natur INTE gör det?


I Malmö ser rubrikerna ut så här:

  • Ökat skydd för hotade
  • Tivoliarbetare sexanmäld
  • Man pistolrånad i centrum
  • Tre bussar beskjutna
  • Ännu ett åldringsrån

Vad i helvete håller människor på med? Varför blir vi brutalare och brutalare!

Ett enkelt exempel, det är sällan man ser barnprogram utan något minsta inslag till våld eller dylikt, bilar kraschar, barn stjäler grejer, det jagas skurkar hit och dit. I de flesta barnprogram använder dem något slags vapen!

Vad hände med old-fashion barnprogram?

Tintin och Bamse?

Luftens Hjältar och Bumbibjörnarna?

Smurfarna och Nalle Puh?

Detta tittade jag på fram till jag var i 9-10 års åldern!


No wonder were going down, destroying our selves!


Detta ska jag fundera på ikväll när jag löser mitt dagliga korsord i sängen,

man måste hålla hjärnan i trim ju!


Puss å kram skumbanan


     



Av Iza - 24 augusti 2010 18:51

Tänker länka till en video som det inte är säkert att alla fatter, de flesta som har spelat WoW fattar den, själv grinade jag så jag nästan kissade på mig när jag såg den, ROFLMAO

Och denna är nog roligast för dem som spelar WoW, men man kan ju se det roliga i den genom  alla upprepningar - Whos the tank


HAhahahahaha..... Me like!


Läste på Aftonbladet om en flicka som blev mamma när hon var 12 år, 12 ÅR?!?! WTF!

VArför vill man? Kan man? Herremingud! Jag vet inte vad flickan tänkte när hon dolde det för familjen, de fick reda på det när hon var i 8:e månaden!

Läs hela artikeln här


När jag hämtade Filip på dagis idag hade han världens fläskläpp, han hade sprungit in i ett bord! Typiskt filip! haha!

Men han hade inte haft någon bra dag, gnällig och trött och inte alls sig själv, de sa att de hade tänkt ringa mig men de gjorde aldrig det!

SÅ imorgon får han stanna hemma! Han behöver nog en dag hemma och vila upp sig! Lilla gubben med det hemska humöret!


Skulle väldigt gärna vilja måla ett sådant här träd i lägenheten, antagligen svart träd, palla måla en vägg helt svart bara för att måla vitt på den sen då!

 

Nu blir det lite kaffe och antagligen fortsätta lite på mitt broderi, Nalle Puh!

Puss å kram skumbanan

Av Iza - 24 augusti 2010 13:09



BÄST!

Av Iza - 24 augusti 2010 11:52

Hahahaha fan vad jag grinade, en på Top Model som sa det!

Störtskönt!





Har fete fastnat för denna låten, over and over again på spotify! Sångaren kan gärna få komma hit å sjunga för mig! Dööö het!


Hetast på min playlist:

Jason Derulo - In my head

Justin Bieber ft Sean Kingston - Eenie Meenie

Shakira - Waka Waka

Timbaland ft Katy Perry - If we ever meet again

Sean Banan - Skaka rumpa

Dead by April - Losing you

Italobrothers - Love is on fire

Italobrothers - Stamp on the ground

Lady Gaga ft Beyonce - Telephone

Yolanda be Cool - We no speak Americano


Köket är färdigstädat, nu väntar damsugarn på mig! Och sen torka golvet!

Lite tvätt hinner jag nog med också!


Puss å kram skumbanan

Av Iza - 24 augusti 2010 09:39

Såg precis på Rachel Ray att man kan gå ner 18 kg genom att byta kaffe! Från att byta från typ cappuchino till cafe au laite.

Vem dricker så mycket cappuchino å kaffe latte?

Inte jag, kaffe ska svara svart som natten och hett som helvetet!


Är såååå shoppingsugen så det finns inte, känns som att det var evigheter sen jag var ute och shoppade!

Behöver inte vara till mig, til Filip, prylar, gardiner, mattor, påslakan, handdukar, ljusstakar, lampor you name it I WANT IT!


   

   


2 st vardera av dessa amplarna från Ellos  hade passat fint hemma hos mig till exempel, har lite dryga fönsterkarmar så jag kan inte ha blommor i fönstrena som jag vill.

Tror inte att dom hade passat i vardagsrummet i fönstret efetrsom vi har sådana dryga lamell gardiner!

Svarta väggamplar hade varit snyggt till vår svarta tv, och vårt svarta hemma bio system!


Vilken tur att vi ska åka till Ullared nästa vecka då ju! Får väll kolla runt lite där uppe! Vill förändra lägenheten lite nu! Funderar tex på att flytta om alla fotografier så att jag har en så kallad fotovägg, men då ska jag bara ha svarta ramar! Och det har jag visserligen nästan!


Här kommer den andra videon jag gjorde igår! Tyck gärna till om vilken ni tyckte var bäst! =)


Mycket för lillans skull! Så att hon ska komma ihåg hur fille ser ut! ;)


Och nu mer kaffe till folket!


Puss å kram skumbanan!

Av Iza - 24 augusti 2010 08:23

Den värsta astman är tack gode gud nästan borta! Han är lite pustig idag men inget som stör honom alls!

JUst nu sitter vi och tittar på Rirri racerbil! Många stora kändisar gör rösterna, Benjamin Wahlgren, Nanne Grönwall, Lasse Berghagen bland annat!


Dagis blir det dags för idag i alla fall! HAn är fullt kapabel att gå på dagis idag!


Vaknade inatt av att Filip vrålade som en stucken gris! Sätter mig upp, men hittar fanimig inte ungen, letar överallt, sedan tittar jag nedanför vår säng vid fotänden, där ligger ungen som en liten boll och bara vrålar, han har trillat ner i sömnen, han låg så konstigt så jag blev skiträdd, trodde han hade brytit armen eller något. Det var liksom inte lite han skrek, först trodde jag han brutit nacken men det tog inte många sekunder innan jag kom på att det inte är så troligt att han kan ligga där nere och vråla med en bruten nacke! Hehe, sådär mitt i natten tänker man inte så logiskt!


Nu ska vi byta om och cykla i motvinden till dagis! Och det är inte lite motvind heller!


Pusså kram skumbanan

Av Iza - 23 augusti 2010 20:20

Ikväll har jag försökt att lära mig hur man lätt gör små filmer av bilder, har testat lite olika saker så här kommer den första:


Filip-mammas solstråle


Det är bara en 30 sekunders gratis testvideo! Enkelt att förstå, lätt att göra, inga vidare bra låtar att lägga på om man skulle använda deras urval. Animoto.com


Har gjort en till men verkar inte riktigt få rätt på att ladda upp den på youtube, får sätta mig med det imorgon istället!


Ni får hålla till godo med den andra så länge och så måste ni ju bara titta på Stampa med Leroy! Störtskön kille!



Så ja! Godnatt och sov gott!


Puss å kram skumbanan


Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards