En mammas vardagsliv

Alla inlägg under juni 2010

Av Iza - 15 juni 2010 22:05

Imorgon, imorgon, imorgon!


Imorgon är dagen jag väntat på i snart 4 år! 4 års väntan är äntligen över och så sitter jag här och är NERVÖS!

Jag är fanimig ALDRIG nervös inför prov! Varför i hela friden ska man vara det?! Har man pluggat ordenligt och gjort sitt bästa så blir inte resultatet bättre för att du är nervös!

Men imorgon är det en så viktig del för mig! Prov för att se om jag är lämpad och kunnig för vissa arbetsupggifter som vi måste utföra varje dag!

WTF!


Har läst igenom papprena 5-10 gånger! Hoppas bara att det inte låser sig helt!

Den som ska kontrollera mitt prov är EXPERT på att få en att känna sig liten, få en attt känna att man är okunnig, oerfaren och inte har en aning om vad man sysslar med!

Jag avskyr sådana människor, INGEN, och då menar jag INGEN förtjänar att tryckas ner och bli behandlad som okunnig och dum!

Jag trycker aldrig ner ngn (inte medvetet iaf) och jag försöker behandla alla som om de klarar av att stå på Mount Everest en vacker dag! Filip får så mycket beröm för varje uppgift han genomför! Varje gång han gör ngt som jag har bett honom om eller som han klarar själv, kan vara att lyckas lägga ostskivan på mackan eller att han lyckas leta reda på sina skor, skruvar på locket på åpipmuggen, dricker ur en mer-förpackning utan att trycka ut allt på sig! Ja det mesta man kan tänka sig!

Så klart vill inte jag bli berömd på samma sätt som en 16-månaders pojke! Men en klapp på axeln ibland med  orden det där löste du bra Iza! Det hade värmt!


Mitt mål är att få Filip att känna sig värdefull och känna att han klarar av att göra saker och att han klarar av att lösa problem! Tex i Söndags så började jag dammsuga lägenheten när vi kom hem, Filip tog över efter en liten stund, sen gick han runt här i lägenheten och såg hur jag hade gjort, då drog han den fram och tillbaka som han hade sett att mamma gjorde! En HEL del beröm fick han då!


Min lilla guldklimp! Detta blogginlägget blev lite hattigt men ni förstår säkert ändå! Nu ska jag läsa igenom papprena en gång till och sen sova!

Och pappa om du läser min blogg fortfarande så är jag sugen på grillade hamburgare! =)


Kram kram  

     

Av Iza - 15 juni 2010 12:52

Gahhh det är sååå myket jag ska hinna göra den närmaste tiden!

Men jag känner inte att jag hinner med allt!

Massa att hålla i huvudet och hälften av det glöms!!


Idag har jag i alla fall ringt och bokat om min tandläkartid! Skulle varit där kl 13 imorgon, men fick flyttat tiden till den 2/7!

Skönt! Ett måste mindre!

Ska även innan helgen sortera ur lilla rummet. Ska få väck säng och grejer där inne eftersom Filip ska få det rummet!


Ikväll ska vi grilla hos mamma, mysigt värre! Ska hämta lillen på dagis nu kl 14 så får vi se vad eftermiddagen bjuder på, kanske ett besök hos farmor och farfar!


Imorse sprang Filip in på dagis, pussade mig och sen stack han! Inga krusiduller här inte, det är så himla skönt att han trivs så bra på dagis! Och han behöver verkligen de här timmarna också. Så som han har utvecklats sen han började på dagis, det går i RAKETFART!

 Ja det verkar visserligen som att hela livet springer ifrån en utan att man riktigt hänger med!


Men men vi får vara glada för det vi har! Pappa mår bra, mamma mår bra, alla mina kära syskon lever livet och har skoj precis som dom bör!

Filip mår bra och är frisk, för tillfället iaf! ;) hihi!


Så här fint klädd var Filip idag!

 


Nu blir det lite kaffe och tvätt! =)

Av Iza - 14 juni 2010 20:22

Nu är måndagen nästan över och jag har inte gjort allt som jag skulle hinna med idag! Suck, ajja det kommer en dag imorgon och skiten springer inte ifrån mig! =)


Har jobbat tidig morgon idag! 6.45-13, alltså är Filip på dagis 6.30-14

Kl 13 sover han middag och skulle jag väcka honom då blir han VANSINNIG!

Herregud vilket humör han kan få om man man väcker honom!


Helgen har varit riktigt härlig! Har också skaffat en kattunge, den föddes idag!

Så det blir väl leverans från småland ngn gång efter sommaren! Mysigt värre!


Har också skaffat en växa-säng till Filip så nästa vecka ska det fixas iording ett pojkrum! ska bli riktigt roligt att göra!! =)


Här kommer lite bilderfrån juni månad!!


                   

Ska cykla till mamma en sväng nu! Prata lite skit och bara finnas!!

Av Iza - 10 juni 2010 20:19

Hej svej!

Idag är det torsdag, har varit en bra dag, Filip var jätteduktig imorse, åt sin frukost utan allt för mycket krångel, påklädning gick bra, lämning gick bra. Allt bara flöt på, så det är ju inte konstigt att hela dagen har rullat på i en kanon bra takt!


På jobb duschade jag två boende, med en hel del garv och flin! Fy fasiken vad man kan ha roligt tillsammans med "pansisarna" (pensionärerna) =)

Har även skrivit min allra första genomförandeplan idag! *duktig* med en hel del hjälp förvisso! Och duger den inte får någon annan göra om den!

Ska även göra ett prov på Tisdag nästa vecka och se om jag kan få delegering, alltså få lov att ge medicin till di gamle! Gött detta ögonblicket har jag väntat på/längtat efter i 4 år! =)

Jag har seriöst jobbat inom vården i 4 år redan, visserligen inte heltid, men mycket i alla fall! Och så mycket nytt man lär sig varje dag!

Alltså VARJE DAG!

Ofta kan det handla om mediciner, hur man ska lägga om sår, olika lagar och regler! Ibland kan jag till och med berätta något som mamma inte vet, eller rättare sagt har glömt! =)


Hämtningen gick jättebra, filip hade sovit 2 timmar och det var fullt ös medvetslös när jag kom! Så härligt, fick en liten pratstund med fröken också, hon berättade att Filips hårdhänta period på dagis har trappats ner! Skönt att höra. Vi får också ofta höra att han nästan alltid är glad, känner sig hemma och busar rundor med alla som vill typ! Jätteskönt!

Idag hade han blivit biten av en annan pojke! Hade fina tandmärken på armen, hehe! Hellre att han blir biten än att han är en pojke som bits mycket!


Imorgon är en busy day! Får morgonbesök, från en bit bort! YES! Och på eftermiddagen åker vi till småland, mormor och mostrarna ska få besök av huliganen! 

Vilket innebär att man ska ladda upp med ett ton tålamod!!




Vivat, crescat, vigeat, floreat


   



Av Iza - 9 juni 2010 18:25

Morgon började toppenbra, Filip vaknade samtidigt som min klocka ringde, helt perfekt! Han tittade upp och sken som en sol!

-Mamma! Titta!

-Ja pappa är där ute!!


Sen blev det pusskalas när pappa skulle köra och jobba!

Han är så underbart mysig ibland! Vill bara ålla fast honom och pussa och krama honom! Frysa honom i tiden så att han ALDRIG blir stor!


Usch! Nej så får man inte göra!

Just nu är jag så sjukt avis på grannen som har en superliten guldklimp hemma!! Det vill jag också ha!!

Jag får väl nöja mig med vad jag har och så får vi träna på att göra barn! *hihi*


IDagen började med jobb 7-13 för min del. Men dagen var inte alls min dag, fruktansvärt trött, och lättirriterad! Vet inte riktigt varför, kanske har med mitt försök att trappa ut rökningen med hjälp av skitäckliga nikotintuggummi!


Väl hemma så hamnade jag en sväng på soffan, blev väl 30 minuters powernap! Väldigt välbehövligt!


Nu ligger Filip och Jimmy i sovrummet, dags för Filip att sova, och det är så tyst därinne så jag tror att båda två har somnat! ;) och för min del blir det en runda på inlines!!


kram på er! Glöm inte kommentera så jag får känna att ngn läser! ;)


 


 

   

Av Iza - 8 juni 2010 20:52

Nu kör vi denna bloggen en gång till!! Det är så att ibland vill jag inte att vem som helst ska kunna läsa det jag skriver i min blogg, vissa av mina tankar är inte till för allas öron/ögon! Och i en liten by som denna blir det ofta en höna av en fjäder!


Vi har det lite krångligt här hemma, som jag antar att alla familjer har. Filip har ett humör som heter duga, förkylningar som avlöser varandra och dämed också nästintill konstant medicinering mot förkylningsastman, och på grund av förkylningarna sover han INTE hela nätterna, han håller på och stökar och bökar och vaknar titt som tätt. Ibland somnar han om ibland inte!

Och vad resulterar detta i, jo jättegräl mellan mig och sambon som oftast resulterar i att han skiter i mig/ ignorerar mig vilket gör att jag ibland kan värka ur mig de mest elaka, destruktiva, kritiska meningar som helst! Och just i det läget så menar jag det också! Är man trött, på gränsen till utmattad blir det lätt så!

I söndags morse vräkte jag ur mig att jag ibland ångrar att jag skaffade barn med honom! Och sen blev vi feta ovänner i måndagskväll också! Oftast är jag mamma till 2 barn!


Bilder från vår första "semester" som familj!


         


Sen hade det varit trevligt med lite fler kommentarer! Tråkigt att ingen kommenterar ju!!

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards