En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Another day in paradise!

Av Iza - 10 juni 2010 20:19

Hej svej!

Idag är det torsdag, har varit en bra dag, Filip var jätteduktig imorse, åt sin frukost utan allt för mycket krångel, påklädning gick bra, lämning gick bra. Allt bara flöt på, så det är ju inte konstigt att hela dagen har rullat på i en kanon bra takt!


På jobb duschade jag två boende, med en hel del garv och flin! Fy fasiken vad man kan ha roligt tillsammans med "pansisarna" (pensionärerna) =)

Har även skrivit min allra första genomförandeplan idag! *duktig* med en hel del hjälp förvisso! Och duger den inte får någon annan göra om den!

Ska även göra ett prov på Tisdag nästa vecka och se om jag kan få delegering, alltså få lov att ge medicin till di gamle! Gött detta ögonblicket har jag väntat på/längtat efter i 4 år! =)

Jag har seriöst jobbat inom vården i 4 år redan, visserligen inte heltid, men mycket i alla fall! Och så mycket nytt man lär sig varje dag!

Alltså VARJE DAG!

Ofta kan det handla om mediciner, hur man ska lägga om sår, olika lagar och regler! Ibland kan jag till och med berätta något som mamma inte vet, eller rättare sagt har glömt! =)


Hämtningen gick jättebra, filip hade sovit 2 timmar och det var fullt ös medvetslös när jag kom! Så härligt, fick en liten pratstund med fröken också, hon berättade att Filips hårdhänta period på dagis har trappats ner! Skönt att höra. Vi får också ofta höra att han nästan alltid är glad, känner sig hemma och busar rundor med alla som vill typ! Jätteskönt!

Idag hade han blivit biten av en annan pojke! Hade fina tandmärken på armen, hehe! Hellre att han blir biten än att han är en pojke som bits mycket!


Imorgon är en busy day! Får morgonbesök, från en bit bort! YES! Och på eftermiddagen åker vi till småland, mormor och mostrarna ska få besök av huliganen! 

Vilket innebär att man ska ladda upp med ett ton tålamod!!




Vivat, crescat, vigeat, floreat


   



 
 
Ingen bild

mams

10 juni 2010 20:36

förklara det där sista för din okunniga mor!

 
Sofi

Sofi

10 juni 2010 20:59

Vivat, crescat, vigeat, floreat
(Må han leva, växa, bli stark, blomstra

hihi gooooogle ;) fina ord :)
låter som en härlig dag :)

http://Www.sofifrid.blogspot.com

 
Emmy

Emmy

11 juni 2010 23:40

Åh vad mysigt det är med små bebisar. Är visserligen 15 men har en liten bebis hemma på 2 år, oj nu lät det som om jag är en mamma, men det är min syster, en liten sladdis som får mina dagar att bli ljusare!
KRAM!

http://bellify.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards