En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

En gång till!

Av Iza - 8 juni 2010 20:52

Nu kör vi denna bloggen en gång till!! Det är så att ibland vill jag inte att vem som helst ska kunna läsa det jag skriver i min blogg, vissa av mina tankar är inte till för allas öron/ögon! Och i en liten by som denna blir det ofta en höna av en fjäder!


Vi har det lite krångligt här hemma, som jag antar att alla familjer har. Filip har ett humör som heter duga, förkylningar som avlöser varandra och dämed också nästintill konstant medicinering mot förkylningsastman, och på grund av förkylningarna sover han INTE hela nätterna, han håller på och stökar och bökar och vaknar titt som tätt. Ibland somnar han om ibland inte!

Och vad resulterar detta i, jo jättegräl mellan mig och sambon som oftast resulterar i att han skiter i mig/ ignorerar mig vilket gör att jag ibland kan värka ur mig de mest elaka, destruktiva, kritiska meningar som helst! Och just i det läget så menar jag det också! Är man trött, på gränsen till utmattad blir det lätt så!

I söndags morse vräkte jag ur mig att jag ibland ångrar att jag skaffade barn med honom! Och sen blev vi feta ovänner i måndagskväll också! Oftast är jag mamma till 2 barn!


Bilder från vår första "semester" som familj!


         


Sen hade det varit trevligt med lite fler kommentarer! Tråkigt att ingen kommenterar ju!!

 
 
Ingen bild

Maria

8 juni 2010 21:20

Håller med dig,vissa inlägg vill man kunna lösenskydda för att obehöriga ej ska få läsa..

Tråkigt att ni har de så tufft familjemässigt,men ja kan förstå er.Barn,pengar osv är en prövning som oftast påverkar förhållanden och skapar bråk.Hoppas bara ni förlåter varandra.Det är tufft att vara en arbetande mamma.

 
Ingen bild

lina

9 juni 2010 12:30

jobbigt när dem inte sover nå bra...förstår hur du känner dig..minja har oxå ett väldans humör tillo från..o de e inte de lättaste att hantera när man sover lite på grund av andra dottern..o bråka med sambon samtidigt...inte lätt....men håll ut humöret vänder nog..de brukar gå i perioder....kramar på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards