En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

september och nu kommer värmen eller?

Av Iza - 1 september 2009 07:06



jaha, då var det redan september och ytterligare en månad har gått! Hur ska detta sluta? Rätt som det är är väl filip typ 19 och tar studenten och vi fattar ingenting! 


förra veckan var som sagt en pärs, men på måndag kvällen hann vi i alla fall med en liten kvällspromenad! 

 




I lördags styrde vi kosan mot liseberg med familjen mättö, typiskt nog så vaknade lillkillen HALV FEM!! Så tjugo i sex marcherade jag in till jimmy och sa att om 20 minuter går du upp så jag hinner vila innan vi ska köra! Sagt och gjort, han kom uppstövlande vid sex tiden, vi snackade lite och jag gick in och la mig vid kvart över sex, men somnade inte förrän efter nyheterna halv sju, sen ringde klockan sju, men det var allt jag behövde för sen var jag pigg igen!


Vi kom iväg från byn vid nio-tiden efter en god kopp kaffe hos oss!



På vägen i bilen hade vi allsång! Och rätt som det var kom Herreys med Diggiloo Diggiley och jimmy erkänner att när han var liten så brukade han och två kompisar låtsas att dom var herreys och kunde alla danssteg och hela låten! =)


 


 


Vädret verkade vara med oss rätt så bra och på vägen upp kom det endast en pytteliten skur! 


Väl uppe så köade vi för att komma in, vi köade för att få åkband sen första karusellen blev lisebergsbanan, där vi köade i minst 25 minuter! Väldigt mycket folk! Sen tyckte vi att nu var de nog dags att äta så vi begav oss mot burger king! Och ställde oss i den kortaste kön, med endast 5 människor före oss! VÄNTETID = 45 minuter! SÅ jäkla sjukt! Så jag och linus tog ett bord för vi orkade inte stå, linus hade ju kryckorna så vi var hans personliga packåsnor!

 


Och jag hittade en kanin att fota under tiden!

 


Sen kom vår efterlängtade mat! Och sen skulle vi gå och åka jukeboxen, snurrande bilar! Vi stod nog i kö ca 20 min där också! Helt galet var det!

 


Sen åkte jag och benjamin buse slänggungorna! Hmm och jag blev mer och mer illamående, är det åldern mån tro?


Men i alla fall! Vi hade också bestämt att vi skulle ha 5-kamp, men det fick vi vänta med, medans vi åkte balder var benny buse i spelhuset! Himla duktig unge!  Lika lång väntetid till alla karuseller i stor sett, varför skulle ALLA åka dit just då?


Benny buse fick tyvärr väldigt ont i magen och var tvungen att vila lite på sjukstugan så vi andra fick roa oss så gott vi kunde!


Men senare på kvällen var galna familje mättö samlade igen och då såg det ut så här


 


Vi vann 6 kg choklad med oss hem och lillebror vann två kg, mums! Vi körde hemåt vid 11 tiden när som stängde, så då la jag mig i baksätet och sov!

Vaknade när vi lämnade linus nere hos pappa! Kom i säng vid halv tre på natten!


Och klockan 10 stod mamma och bankade på dörren här!


Vi körde till filips pappa på söndagen och åt söndagsmiddag! Supergott!

 


 


Nu är filip vansinnig så nu får jag ta och roa honom lite! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards