En mammas vardagsliv

Alla inlägg under juni 2009

Av Iza - 8 juni 2009 22:17


Ja nu närmar sig studenten med stormsteg, det är mycket som ska fixas och donas, funderas och diskuteras, tjafsas och gnällas om. Många är oense om hur, var, när, varför, och bara ska sätta sig på tvären, nej inte riktigt, men denna svensken är VÄLDIGT envis och lyckas ofta få igenom sina ideér. Hmm kanske inte alltid några Einstein idéer men lik förbaskat idéer. 


Ikväll bar det av på en KORT joggingtur ner till pappa, mest för att testa hållbarheten i knäet och hur det kändes i magen och liknande. Knäet kändes bra, magen kändes bra, MEN JÄ**AR VILKEN KRAMP I VADERNA! Dom har ju för f*n inte blivit använda ordentligt på 3½ år. Hur ska man klara detta? Det blir en tuff vandring uppåt på konditionsstegen! Jajja hos pappa blev det i alla fall en del planering, dividering och multiplicering. Hur gör djur ungefär!

 Hann även med att sparka lite boll med syskonen så jag lär väl ha träningsvärk imorgon. 


Igår fick filip smaka gröt för första gången. Och han tyckte det var gott, han fick väl i sig ungefär 1½ tesked havregröt. Och idag prövade vi en annan sorts gröt, risgröt med grönsaker. Och jag slevade upp ca 3 teskedar och det bara slank ner, han tyckte det var SUPERGOTT! Så nu kommer vi att köra typ varannan dag eller något så att vi verkligen får in gröt i vardagen. Mums!


Igår lovade jag ju en utläggning om mina åsikter men just nu har jag tvätt som ska hängas, vikas och torkas, mat som ska fixas, mat som ska frysas in, en hund som nog vill ut, och själv har jag ett extremt behov av att mysa med filip.


Får nog gå in och ge honom en puss innan jag börjar med kvälls bestyren!


Idag har filip begripit hur sjutton man gör i en hoppgunga för att det ska vara roligt, han studsade upp och ner som en tok, men bara emellanåt för han orkade nog inte hoppa HELA tiden.


Godnatt!

Av Iza - 7 juni 2009 22:22



hmm inte alla som längtar till söndagkväll men jag gör. Är så slut i planeten efter en hel helg med jobb och sedan middagsbjudningar.


I fredags blev det så att vi var hos farfar och drack kaffe eftersom han fyllde år, sen blidde det barbecue här hemma med mamma, mormor och micke och elias. Sen upp i lördags och faktiskt gå hemifrån, jobb till 14,

16.00 rullade bilen till trelleborg för middag och fotboll hos jimmys pappa och hans fru. Hemfärden började klockan 22.00 med en unge som INTE var jätteglad över att bli flyttad från varma vagnen till kalla bilstolen.


Idag började jag klockan 07.00 igen och jag var faktiskt skittrött när jag gick upp, wonder why? För att man inte är van vid att gå hemifrån det första man gör när man vaknar kanske. slutade kl 14 igen, skönt.
Då fick jag åka ner och handla för vi hade inte "potatoes" så att det räckte till potatismos.


Mormor skulle äta med oss eftersom mamma jobbade från 14-21. Så mormor skalade potatis och hjälpte mig att plocka bort döda blommor. Hon roar filip också. Han tycker nog att gammelmormor är en tokig typ. Dom roar nog varandra lika mycket.


Ikväll kom daniel och sofi förbi en sväng och vi drack kaffe, åt glass och tramsade oss som det hör en söndag till.


Tror att jag ska välkomna john blund, typ nu.


Har ni hört att alvedon ska bli receptbelagt? Heltsjukt! Snart är det väl receptbelagt med actimel för magen också. Hmmm. Nej nu ska jag inte överdriva, men imorgon, ja då jäklar i det ska ni få höra hela min utläggning om vad jag tycker om dagens politik. Orkar inte riktigt nu.


Här kommer lite bilder, ska tilläggas att bilden på mig är från igårkväll när jag var jättetrött, i bilen på väg hem. Filip sover i sin nya bilbarnstol, och sen på en bild leker han flytgplan i mammas knä.


Var är alla kommentarer? Kanske ingen som läser längre?

Av Iza - 5 juni 2009 07:22


Idag för 3 år sedan dog min kusin, det var absolut den värsta kvällen i mitt liv, mamma som ringer och säger att något hänt, jag går ut och hör elin helt hysterisk, tänkter att nu jäklar har det hänt något riktigt hemskt. Mamma säger att robert har gått bort, jag fattar ingenting, blir helt nollställd. Det första jag frågar är om han hade ont, sen om det gick fort. Det andra jag frågar är hur mormor mår. Att man kan tänka på alla andra så, vi går gemensamt ner till pappa där linus och pappa sitter i uterummet och gråter. Pappa är fly förbannad, och menar att något sådant får bara inte hända! Senare kommer my också, hon var på väg till en fest. Än idag börjar tårarna rinna när jag tänker på den kvällen eller berättar för någon om den kvällen. Det sitter så djupt, så orättvist livet kan vara. 


Idag 3 år senare går det sällan en dag utan att jag tänker på robert. VArje gång jag pussar filip eller kramar honom tänker jag på robert, och att moster Lotta inte kan pussa sitt barn längre. Och då känner jag mig ledsen men samtidigt jävligt lyckligt lottad. JAg känner mig så fruktansvärt tacksam  för att jag får ha mitt barn här hos mig. 


På 3 år har det hänt hur mycket som helst i mitt liv....


5 juni -06 robert går bort

augusti -06 vänner gifter sig

höst -06 farfar opereras

oktober -06 vi flyttar

december -06 jag och jimmy förlovar oss

december -06 svåger köper hus och flyttar

januari -07 jag börjar plugga

mars -07 jimmy får ett syskonbarn till

mars -07 vi skaffar hund

sommar -07 jag opererar knäet

september -07 jag opererar brösten

januari -08 vi får besked på ny lägenhet

februari -08 vi avlivar hunden

april -08 vi flyttar

maj -08 jimmy får fast jobb

maj -08 vi får reda på att vi ska ha barn

juli -08 jimmy får ytterligare 1 syskonbarn

februari -09 vår bebis föds

april -09 han blir sjuk

maj -09 han döps

juni -09 elin och linus går på baler och tar studenten!


Och den jäkla listan kan göras längre om man ska skriva ALLT!

Under de här 3 åren har vi också fått en helt ny extra familj, massa hundar att bry sig om, massa barn runt omkring oss, nya vänner och nya bekantskapskretsar. När ska det vara lite lugn och ro!


Det kan jag nog glömma nu när man har bebis! I alla fall är dagen fullspäckad, ska dricka lite kaffe med marie, kanske kila ner till pappa och kanske hem till mormor, sen till farfar och dricka kaffe sen hit och grilla med mamma och mormor.


Imorgon blir det jubb 7-14


Robert - du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och vi tänker på dig och hoppas att du har det bra!


Nu ska jag ta vara på lite tid med min son!



Av Iza - 2 juni 2009 08:28


Jaha och nu är junimånad här, herregud vad tiden går fort, lillen blir snart fyra månader, men det känns som om han alltid har varit hos oss, vad gjorde jag innan guldklimpen kom? Hur såg mina dagar ut då? 


I helgen har det varit rätt så lugnt, i fredags var filip på fotboll för första gången i sitt liv! Och senare på kvällen var vi hos ett par kompisar och snackade skit, Var hemma igen vid halv tolv ungefär, så då var jag jättetrött, hade nämligen varit ute hos monica och fabian på dagen! 


I lördags hände väl inte så jättemycket, fick besök av en gammal klasskompis på kvällen så jag städade och röjde nästan hela dagen, men det var så skönt att se hur fint allting blev!


I söndags var det ju mors dag och då var vi hos svärmor som bjöd på middag, underbart gott kött och god glass till efterrätt! Mums, så farmor där hade 3 mysiga barnbarn i trädgården, så mysig eftermiddag och kväll, jag fick visserligen skallebank så det visslar om det men det gick över på kvällen efter några glas vatten, en kopp kaffe och två panodil!


Igår var vi återigen ute hos Monica och fabian, solade så fort man fick chansen, Vi var faktiskt väldigt nyttiga igår, Monica gjorde en underbart god smoothie med bara frukt i, mums. Fabian tyckte den var lite sur så han gjorde underbara miner när han åt! haha. Sen grillade vi på kvällen för jimmy skulle inte komma hem förrän vid halv nio, så jag fick mat där ute också! =) Nice!


När jag kom hem så var lägenheten invaderad av syskon, eller ja elin och linus hade ockuperat datorn! och kort därefter kom jimmy och daniel och sofi, sofi hade bakat en underbar kaka med jordgubbar på! Mums säger jag bara! 


Så resultatet av helgen och dagen igår är att iza är slut i kanelen och ser ut som en kräfta i huvudet! Men va fan någon gång ska man väl bli brun istället för röd! 

 

SÅ idag blir det mer solande för min del!

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards