En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

3 år och mycket som har hänt!

Av Iza - 5 juni 2009 07:22


Idag för 3 år sedan dog min kusin, det var absolut den värsta kvällen i mitt liv, mamma som ringer och säger att något hänt, jag går ut och hör elin helt hysterisk, tänkter att nu jäklar har det hänt något riktigt hemskt. Mamma säger att robert har gått bort, jag fattar ingenting, blir helt nollställd. Det första jag frågar är om han hade ont, sen om det gick fort. Det andra jag frågar är hur mormor mår. Att man kan tänka på alla andra så, vi går gemensamt ner till pappa där linus och pappa sitter i uterummet och gråter. Pappa är fly förbannad, och menar att något sådant får bara inte hända! Senare kommer my också, hon var på väg till en fest. Än idag börjar tårarna rinna när jag tänker på den kvällen eller berättar för någon om den kvällen. Det sitter så djupt, så orättvist livet kan vara. 


Idag 3 år senare går det sällan en dag utan att jag tänker på robert. VArje gång jag pussar filip eller kramar honom tänker jag på robert, och att moster Lotta inte kan pussa sitt barn längre. Och då känner jag mig ledsen men samtidigt jävligt lyckligt lottad. JAg känner mig så fruktansvärt tacksam  för att jag får ha mitt barn här hos mig. 


På 3 år har det hänt hur mycket som helst i mitt liv....


5 juni -06 robert går bort

augusti -06 vänner gifter sig

höst -06 farfar opereras

oktober -06 vi flyttar

december -06 jag och jimmy förlovar oss

december -06 svåger köper hus och flyttar

januari -07 jag börjar plugga

mars -07 jimmy får ett syskonbarn till

mars -07 vi skaffar hund

sommar -07 jag opererar knäet

september -07 jag opererar brösten

januari -08 vi får besked på ny lägenhet

februari -08 vi avlivar hunden

april -08 vi flyttar

maj -08 jimmy får fast jobb

maj -08 vi får reda på att vi ska ha barn

juli -08 jimmy får ytterligare 1 syskonbarn

februari -09 vår bebis föds

april -09 han blir sjuk

maj -09 han döps

juni -09 elin och linus går på baler och tar studenten!


Och den jäkla listan kan göras längre om man ska skriva ALLT!

Under de här 3 åren har vi också fått en helt ny extra familj, massa hundar att bry sig om, massa barn runt omkring oss, nya vänner och nya bekantskapskretsar. När ska det vara lite lugn och ro!


Det kan jag nog glömma nu när man har bebis! I alla fall är dagen fullspäckad, ska dricka lite kaffe med marie, kanske kila ner till pappa och kanske hem till mormor, sen till farfar och dricka kaffe sen hit och grilla med mamma och mormor.


Imorgon blir det jubb 7-14


Robert - du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och vi tänker på dig och hoppas att du har det bra!


Nu ska jag ta vara på lite tid med min son!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards