En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

och så var det juni!

Av Iza - 2 juni 2009 08:28


Jaha och nu är junimånad här, herregud vad tiden går fort, lillen blir snart fyra månader, men det känns som om han alltid har varit hos oss, vad gjorde jag innan guldklimpen kom? Hur såg mina dagar ut då? 


I helgen har det varit rätt så lugnt, i fredags var filip på fotboll för första gången i sitt liv! Och senare på kvällen var vi hos ett par kompisar och snackade skit, Var hemma igen vid halv tolv ungefär, så då var jag jättetrött, hade nämligen varit ute hos monica och fabian på dagen! 


I lördags hände väl inte så jättemycket, fick besök av en gammal klasskompis på kvällen så jag städade och röjde nästan hela dagen, men det var så skönt att se hur fint allting blev!


I söndags var det ju mors dag och då var vi hos svärmor som bjöd på middag, underbart gott kött och god glass till efterrätt! Mums, så farmor där hade 3 mysiga barnbarn i trädgården, så mysig eftermiddag och kväll, jag fick visserligen skallebank så det visslar om det men det gick över på kvällen efter några glas vatten, en kopp kaffe och två panodil!


Igår var vi återigen ute hos Monica och fabian, solade så fort man fick chansen, Vi var faktiskt väldigt nyttiga igår, Monica gjorde en underbart god smoothie med bara frukt i, mums. Fabian tyckte den var lite sur så han gjorde underbara miner när han åt! haha. Sen grillade vi på kvällen för jimmy skulle inte komma hem förrän vid halv nio, så jag fick mat där ute också! =) Nice!


När jag kom hem så var lägenheten invaderad av syskon, eller ja elin och linus hade ockuperat datorn! och kort därefter kom jimmy och daniel och sofi, sofi hade bakat en underbar kaka med jordgubbar på! Mums säger jag bara! 


Så resultatet av helgen och dagen igår är att iza är slut i kanelen och ser ut som en kräfta i huvudet! Men va fan någon gång ska man väl bli brun istället för röd! 

 

SÅ idag blir det mer solande för min del!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards