En mammas vardagsliv

Alla inlägg under oktober 2009

Av Iza - 11 oktober 2009 09:40


Det blev som jag befarade igår, sverige kan se sig om i stjärnorna efter en vm-plats!

tråkigt faktiskt, vilket lag ska man då heja på??


Har sovit hela natten och fick sovmorgon också! Man känner sig som ny,

skönt att gå upp när lillen sover sin första lur för dagen!! Då får man vakna i lugn och ro,

vilket aldrig händer annars!!


Ni får mer uppdatering imorgon eller senare idag!


Vi håller tummarna för Elin som ska köra sin första lydnadstävling med Aagje idag!!



Av Iza - 10 oktober 2009 20:06


[ ] Du har fler än 10 nagellack.
[ ] Du har en parfym som kostade mer än 500.
[x] Du har eller har haft lösnaglar.
[ ] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på datorn.
[x] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder.
[ ] När du var liten ville du vara en prinsessa.
[ ] Du brukar gå på stan med din mamma
[ ] Du har/ haft rosa på ditt rum

totalt: 2

[x] Du har färgat håret.
[x] Du har slingat håret.
[x ] Du har alltid din mobil med dig.
[x] Du dansar vilt när du är ensam hemma
[ ] Du går aldrig hemifrån utan att vara sminkad.
[ ] Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan
[ ] Du älskar att gå till frisören.
[ ] Du solar hellre än att bada.

totalt: 4

DU ÄLSKAR:

[ ] Skor
[ ] Färgen rosa
[ ] Shopping
[x] Dekorationer
[ ] Speglar
[ ] Skolan
[ ] Delfiner
[x] Disneyfilmer
[x] Ljus
[x] Blommor
[ ] Mjukisdjur

totalt: 4

Du shoppar/shoppat på:
[ ] MQ
[ ] Kompaniet
[ ] Victoria's secret
[x] H&M
[ ] Aima
[ ] New Yorker
[x] Gina Tricot
[ ] NK
[ ] Top Gun
[ ] Taily Weijl
[ ] Bijou Birgiette
[ ] City Girl
[ ] Colosseum
[ ] sisters
[x] Vero moda

totalt: 3

DU SÄGER OFTA:

[ ] Whatever
[ ] Oh my god!
[X] Vet inte
[ ] Cuite
[
] Hot
[x] Visst
[ ] Säkert
[ ] Ursäkta?
[ ] Fabulous
[ ] Gorgeous

totalt: 2

DU LÄSER:

[ ] Frida
[ ] Cosmopolitan
[ ] Glamour
[ ] Elle
[ ] Teen Vouge
[ ] Bravo
[ ] solo
[ ] Wendy
[ ] Bravo girl
[ ] Star Flash

totalt: 0

DU GILLAR DESSA FILMER:

[ ] Elizabetown
[ ] Eva och Adam
[x] Freaky Friday
[ ] Ciao Bella
[ ] A Walk To Remember
[x] Sweet home Alabalma
[ ] Where The Heart Is
[ ] Just My luck
[ ] John Tucker Must Die
[ ] The holiday
[ ] Girls United
[x] How To Lose A Guy In 10 Days
[x] The hot chick
[ ] My girl

totalt: 4

DU BRUKAR KOLLA PÅ:
[ ] Prisonbreak
[ ] Lost
[ ] Top Model
[ ] Projekt Runway
[x] Desperate Housewives
[ ] The Simple Life
[ ] Men In Trees
[ ] 8th & Ocean
[x] Grey's Anatomy
[ ] OC
[ ]Laguna Beach/The Hills
[ ] Nip/Tuck
[ ] Gilmore Girls
[x] One Three Hill
[ ] Heroes

totalt: 3


DU TYCKER ÄR BRA:

[ ] Paris Hilton
[ ] Jessica Simpson
[ ] Mariah Carey
[ ] J-Lo
[x] Britney Spears
[ ] Beyonce Knowles
[ ] Christina Aguilera
[
] Hillary Duff
[
] Lindsay Lohan
[x] Gwen Stefani

totalt: 2

TOTALT: 24
- Pojkflicka....

får du: 0-20 mer pojke än tjej
får du: 20-30 pojkflicka
får du 30-41 : rätt så tjejig
får du: 41-50: du är en tjej!
får du: 50-60: Du är verkligen en riktig tjej!




Pojkflicka! Kan det stämma?!?! Hahaha jo antagligen!


Nu blir det till att heja fram svenskarna!

Alla utom anders svensson! Ja vi kan ju faktiskt heja på henke! Fast han är liiite för gammal för landslaget! =)


bumbustol  



detta är en hel evighet sen! Ja en evighet  och två trimmningar sen! .:p



Av Iza - 10 oktober 2009 08:29


Läste en artikel i metro om en kvinna som attackerade en 4-årig flicka, hon tog strypgrepp och

höll fickan 1 dm från marken, och det värsta är att gatan var full med folk.

Mamman skrek och flickan skrek, till slut ingrep en 16-årig pojke som fick ta i allt vad han

kunde för att få loss kvinnans händer.


Läs hela artikeln här: Fiona möter sin hjälte


Min undran är vad i hel***e tänkte alla andra på? Varför gör man inte något??

Är vi svenskar så rädda för att lägga oss i andras olägenheter?? Då kan

man ju undra vart denna världen är på väg? Är det därför som våldet i sahället bli mer

utbrett? Är det därför kriminaliteten ökar? Är det därför man låter barn och ungdomar

ställa till med det ena efter det andra??


Det är faktisktvårt ansvar som vuxna att se till att våra barn och ungdomar lär sig vad som är

rätt och fel, det är vårt ansvar att även värna om vårt samhälle,

det är vårt ansvar som vuxna att se till så att barn och ungdomar inte får möjlighet att

löpa hela linan ut och göra vad dom vill och när dom vill!


Eller är det bara jag som tycker det?


Och så till lite roligare grejer igår var jag och fixade till mina naglar hos Susanna

här veberöd, jag kan varmt rekommendera henne! Väldigt kunnig, väldigt professionell och

väldigt trevlig.


Och så här blev resultatet:


lite suddigt men ni får hålla tillgodo!


Igår hann jag också med att klippa gräset hos farmor och farfar, dom ska ha husvisning imorgon,söndag. Ett helt underbart hus med fina möjligheter. Kanske är man partisk med seriöst så kan du inte hitta ett lugnare områder, gott om lekplatser, stor äng och skog 2 min bort! Kolla gärna in huset här det ligger ute på hemnet och holgerssons!


Idag ska jag fara lite rundor i byn tänkte jag! Först till svåger och sen till pappa, sen ikväll blir det FOTBOLL!!


Men sveriges startelva ser ju inte väldigt lovande ut, jag kan finna 1 stort FEL, nu vet hela min familj vad som kommer, *trumvirvel* ANDERS SVENSSON!!!


Säger bara Oh My God *på riktigt fjortisspråk* vad i hela friden gör han fortfarande där? Känner inte han lite att net nu är det nog dags för mig att lägga skorna på hyllan, i garaget!!

Dom senaste matcherna har han inte gjort mycket positivt för laget, han blir övertaggad, han hinner inte med, gör fula tacklingar just för han inte hinner med, sveriges egen lilla köttbulle som rullar fram i 0,01 knop i timmen! Vad händer? Varför inte flytta upp någon av U21 lagets talanger, för gud ska veta att där finns det många!!!


Ajja vifår väl se hur det går ikväll vi hoppas på vinst i alla fall!


Och SLUTLIGEN så hejar vi på Tove, Erik, Calle och Mariette i IDOL!

Jimmy tycker att Rabih låter som *tadaaa*



NASSE!


Av Iza - 8 oktober 2009 13:50

Satt och läste lite i en bok som jag har fått en gång i tiden, som heter: Smart sagt

och man kan ju inte annat än att garva åt vissa grejer!


Här kommer lite fraser som kanske kan sätta ett leende på dina läppar!


Om du berättar för en man att det finns 300 miljarder stjärnor i universumså tror han på dig.Om du berättar för honom att en parkbänk är nymåla så måste han peta påden för att förvissa sig om det.


En kompromiss är en överenskommelse med vars hjälp
båda parter får vad ingen av dem ville ha.


Alla har fotografiskt minn, men en del har helt enkelt inte satt in någon filmrulle.

Motion är ett fult ord. Varje gång jag hör det måste jag tvätta munnen med choklad!

Teoretiskt sett finns det ingen skillnad mellan teori och praktik.
Men i praktiken gör det det.

Le alltid, det får folk att undra vad du har i kikaren.

Ett gott samvete är ofta ett tecken på dåligt minne!

En pappa är en man som har fler fotografier än hundralappar i plånboken!

Att böta är att beskattas för att man har felat.
Att skatta är att böta för att man har lyckats.

Kvinnor oroar sig jämt för det som män glömmer, män oroar sig jämt
för det som kvinnor minns.

Att städa hemma medan barnen växer upp,
är som att skotta gången innan det har slutat snöa.


Jag är inte 40....
jag är 18 med 22 års erfarenhet.

Enligt forskarna gilla 114% av befolkningen choklad!


Jag garvar en del när jag läser det i alla fall!


Tänkte också att jag skulle länka bloggarna som jag läser dagligen, ni kanske också kan

finna något intressant i dom!


Den allra första jag knappar in på är tadddaaaaa: Mysans blogg

vet inte varför, kanske för att den adressen sitter hårdast i huvudet!


sen kommer dom andra på löpande band:

Maries blogg, där läser jag om alla hundar och allt som har med doggar att göra

Lillasysters blogg, där man för det mesta får läsa om hur bra hon är, och hur bra det går med fotbollen, och ibland om man har tur en HEL del skvaller! :p (ta det med en nypa salt lillan)

HotGossips blogg läser jag mest för att det är såå kul att läsa om alla andra bloggare som det skvallras rätt så friskt om, och man får läsa om bloggkrig och senaste som händer bla.

Fam. AnderssonSalvinSvenssons blogg läser jag för att hålla mig uppdaterad om hur det går för di andra barnen, och framför allt för att få en liten inblick i hur det är att leva med tvillingar!

Sofis blogg läser jag för att hålla lite koll på henne! :p och för att kolla in alla hennes underbara bilder på blommor, hon jobbar som florist (eller?) på buketten i Lund

Cattis blogg läser jag också för det mesta! Kul att läsa om andra mammor!

Jennys blogg läser jag för att läsa om alla galna upptåg hon hittar på! =) Coola bilder

Linas blogg försöker jag att läsa dagligen, men hon är lite dålig på att uppdatera! Hon har en av världens goaste karlar och en underbar liten flicka och en till bebbe på gång! =)



Och givetvis min egen matblogg!! En  nystartade blogg där jag kommer att lägga in massa goda recept! Än så länge är där bara 3 inlägg! :p


Kommer nog in lite bilder ikväll, ska försöka vara lite konstnärlig idag! =)


Så länge får ni hålla till godo med denna:

 

Av Iza - 6 oktober 2009 20:35



Pain pain pain, why wont you go away?!

Har sååå sjukt ont i "tjejmagen" som man så fint kan kalla det!

Är svullen och det gör ont när jag går, och om jag sätter mig ner för fort

så känns det ungefär som att hela min livmoder vill rymma genom ljumskarna!

Hmmm får kanske ringa min kära barnmorska imorgon!


Det har varit en relativt härlig dag idag, en trött  liten påg som knappt har sovit idag!

Somnade mitt i en härlig busstund kl 18 och vaknade skitledsen en timme senare,

byte till pyjamas, flaska välling och för en halvtimme sen somnade han!


Var på BOEL-test idag med fillebus, han skulle lyssna efter klockor, kontrollerade också

längd och vikt, nu börjar han plana ut lite i vikt, ca 600 gr upp på 2 månader,

ca 3 cm längre! Härligt värre! =)


Tyvärr ser den lille ut som en vandrande prickig korv, hemska prickar/knottror över hela magen

och hela ryggen, samt räliga eksem på benen. Verkar inte bättre än att han har fått

sin käre fars hudproblem. Stackars barn!


Var också på babycafé idag på fritidsgården, tyvärr är där nästan aldrig något folk,

vart är ni alla mammor? Hade varit mycket roligare om där hade varit lite fler mammor!


Så här mysigt har vi det:


 



 



 


Lillen har trots sina prickar och sina eksem, nästintill förstoppad, varit på strålande humör!




   


Hjärtat och jag busar på golvet:


 



Och några timmar senare somnade han så här:


 



 



kolla in min nya receptblogg: http://izaslattarecept.blogg.se


jag kommer fortfarande att ha kvar denna och skriva om min vardag här, på den andra

hittar ni recept, oftast som jag har testat själv och då får man givetvis

reda på om det blev lyckat eller ej! Kyss


Adios amigos!


Av Iza - 5 oktober 2009 09:38


Känner mig sååå ensam för det mesta, har inga kompisar att umgås med, känner inte riktigt att jag passar in,

alla har så många åsikter och tankar om hur jag ska göra, vad jag ska göra och när jag ska göra det.

När ska folk lära sig att jag gör som jag vill och på mitt sätt. Inget fel i att påpeka saker och jag lyssnar gärna på

andras tankar och åsikter, men inte 700 gånger!


Känns inte riktigt som att jag har hittat någon att umgås med, ingen med samma intressen eller med samma utgångspunkt i livet!


TUR ATT JAG HAR MIN ÄLSKLING!





Har by the way startat en ny blogg/sida, där det kommer att finnas recept!


http://izaslattarecept.blogg.se/



Av Iza - 4 oktober 2009 07:21


Idag är det änglagudstjänst! då ska vi hämta filips ängel som han fick på dopet!

Det blir hela lilla familjen som ska gå dit!


Sen bär det av hem till farmor och farfar, ska se om vi kan sälja lite virk- och stickmönster på nätet,

så jag har lovat farmor att jag ska hjälpa till! Mamma skulle också se om hon vill ha något!


Har lagt till en ny funktion här på bloggen, en GÄSTBOK!!

Så nu kan ni skriva i den om ni inte vill kommentera något speciellt inlägg! :p



Min fina lykta på bordet utanför ytterdörren!


 



Mina fina blomstergrupper på framsidan, med pumpor och ljung bland annat!


 


Filip är jättelycklig för sin säng! I fredags reste han sig själv för första gången!


     




Ännu en tidig morgon har förlutit och jag kan inte mer än NJUTA av mitt underbara barn,

det HÄRLIGA höstvädret, och flera timmar med familjen!

På morgonen ser det oftast ut så här hos oss:


     


Han ser ut att vara lite trött på mammas kamera!


 



Nu blir det frukost med lillkillen!

Av Iza - 3 oktober 2009 09:10


Fan vad tråkigt det är idag, jag vaknar kvart i nio, jimmy har varit uppe sen 7 drygt,

och nu klockan 9 gick han och la sig igen, ALLTID samma visa, nu kan han lätt sova 3-4 timmar och så poff är hela dagen borta. Tycker det är så förbannat tråkigt!


Nästa fredag ska jag bygga på mina naglar! Wiiiehoooo!

Längtar som fasiken!


Igår var vi inne och hämtade mitt nya id-kort! Skönt att äntligen ha en giltig legitimation!


Har så mycket som jag egentligen borde göra,


har ju skrivit över mig på nova vårdcentral, och kom sen på att va f*n har jag samma barnmorska?

Måste nämligen ha tid till cellprovstagning, missade den i våras, hehe, nya p-piller,

eller ska nog prova p-spruta eftersom jag är så förbaskat glömsk!

Göra läxa, suck vad tråkigt, men ett ont måste, bara så jävla svårt att få tummarna loss.

Ringa  och boka kyrka och festlokal till bröllopet nästa sommar.

Börja fixa med juklappar, är sen i år!

Ta tag i motionering och rökstopp!Kom med förslaget att mamma eller ngn annan kunde passa filip 30 min två kvällar i veckan, så kunde jag och jimmy jogga tillsammans och köra lite styrka och sånt. Inte jättepopulärt hos karlen min. Allt är mycket lättare om man är två!


Sen efterlyser jag en störra lägenhet!Vi måste flytta härifrån, helst till en billigare lägenhet! Funderat lite på mammas område! Mest så att vi ska kunna spara pengar, kanske spara undan tillräckligt mycket så att det underlättar husköp om några år!


Och så hoppar vi raskt över till IDOL igår, hur FAN  kunde Camilla gå vidare? Hon låter ju för fan som wallmans, afterski och melodifestivalen i en salig röra! I förrgår så totalslaktade hon "my heart will go on" blev sågad vid fotknölarna av juryn och igår gjorde hon samma sak all over again!


Jag säger HEJA CALLE, MARIETTE, ERIK, TOVE!!!


Apropå idol, i uttagnigarna sjöng någon a whiter shade of pale och tårarna bara rann nerför kinderna! Den spelades på min kusins begravning och inte en enda gång kan jag höra den utan att tårarna rinner, Den och tryggare kan ingen vara!



We skipped a light fandango,
Turned cartwheels 'cross the floor.
I was feeling kind of seasick,
But the crowd called out for more.
The room was humming harder,
As the ceiling flew away.
When we called out for another drink,
The waiter brought a tray.

And so it was that later,
As the miller told his tale,
That her face at first just ghostly,
Turned a whiter shade of pale.

She said there is no reason,
And the truth is plain to see
That I wandered through my playing cards,
And would not let her be
One of sixteen vestal virgins
Who were leaving for the coast.
And although my eyes were open,
They might just as well have been closed.

And so it was later,
As the miller told his tale,
That her face at first just ghostly,
Turned a whiter shade of pale.



 

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards