En mammas vardagsliv

Alla inlägg under april 2009

Av Iza - 2 april 2009 20:03

har varit vaken sen 5 imorse när den lille inte ville somna om! Suck, men va fan jag är ju morgonpigg så det kan väll kvitta, satte honom i vagnen halvsittandes och sen vid åtta tiden städade jag i köket och bakade en äppelpaj! Som nästan ä'r slut!


Igår kom inbjudningskorten till dopet så vi var runt och gav dem till dem som bor i byn! Det blev en lååång runda, den avslutade vi hos farmor och farfar där vi drack kaffe och fikade ute i solen! såååå najs!


gick sen hem till dennis och elin och satt ute på deras altan och snackade skit! busade lite med mirella! gick sedan hem till pappa med mina två systrar! satte oss på baksidan och gottade oss ännu mera i solen!


här kommer några bilder från dagen! =)

Av Iza - 1 april 2009 22:25

Jag är sååå aptrött man kan bli, har också en sprängande huvudvärk!

Inte konstigt när man bara ätit två bullar idag, så iza fy på mig, får skylla mig själv! Skulle lagt upp bilder idag men orkar verkligen inte, kommer en sådan där onödigt vetande om mig istället!


Ska väcka lillfisen om en halvtimme typ och ge honom mat så jag kan hoppa i bingen sen! Håll till godo med info om mig! =)



INTRO
Namn: Iza
Smeknamn: Beror på vem man frågar
Födelsedag: 4 maj
Födelseort: Lund
Uppvuxen i: Veberöd
Bor: Veberöd
Ögonfärg: Grönbruna
Hårfärg: Just nu, illrött!
Pluggar: Najje
Familj:Sambo och sonen filip, samt mams, papps, syskonen

FAVORIT
Färg: Rött
Plats: Pappas trädgård
Land: Italia
Bok: Främling, änglar och demoner samt sagan om ringen
Spel: World of warcraft
Drog: Kaffe
Fordon: Barnvagn
Film: Många!
Djur: Hund
Serie: CSI, Navy CIS, Scrubs, Greys
Cd: Alla jag själv bränt ut!
Café: har inget
Skor: Gympadojor!
Aktivitet: Gosa med filip och sambon

BRUKAR DU
Titta på dig själv i spegeln: Ja, ett ont måste ju
Gnälla: Dagligen
Skrika: Bara när jag är arg
Sova: SÅ mycket det bara går
Försöka vara annorlunda: nej, behöver inte försöka
Klä dig i svart: Ibland
Gå till kyrkan: Icke
Gå i skolan: Inte ofta
Röka: Ja
Ljuga: Ibland
Hata folk: Nej faktiskt inte
Lita på folk: För mycket antagligen

NÄR
Läste du en bok senast: Håller på med en
Var du på konsert senast: Malmöfestivalen 1½ år sedan
Köpte du något senast: Mat idag!
Kysste du någon senast: I morse
Svor du senast: För några timmar sen
Sjöng du senast: Idag till GH3
Klagade du senast: Tidigare idag, på sambon givetvis!
Är det sommar: I maj, till min födelsedag

VEM
Saknar du: Min kusin
Vill du slå: Ingen särskild
Kramade du sist: Sambon
Vill du prata med: Alla som är villiga att prata med mig
Vill du vara som: mig själv its lovely to be me
Sårade dig sist: sambon
Vill du bli galet full med: dricker inte
Gjorde dig riktigt glad senast: Min lille guldklimp filip
Fick du sms från senast: Mamma!
Ringde dig senast: Sambon igen
Är vackrast på jorden: Lille filip

HAR DU
Förföljelsemani: Näe
Tvångstankar: Inte många i så fall
Någon annan psykisk sjukdom: Näe
Brutit några ben någon gång: Jao
Några piercings: Öronen, räknas det?!
Egen dator: Jao
Gjort bort dig rejält: Ohh jaa
Bra självförtroende: Inte direkt
Komplex: Inte så många som jag kanske borde! :p
Kysst någon: För många!
Är kär: Ja
Rymt hemifrån: Näe
Tuttat eld på nåt: Näe

HUR
Går du: med barnvagnen!
Svarar du i telefonen: Beror på vem som ringer
Mycket pengar har du: Typ inga alls!
Ofta bäddar du sängen: När folk kan tänkas se det!
Ofta städar du: Rätt så ofta
Många stör du dig på: Några stycken bara

TROR DU
Att du kommer bli något: Näe
På gud: Jao
På rymdvarelser: Jao
Att folk tycker om dig: Jao
På ett liv efter detta: Jao


Har ni läst igenom allt nu? Himla duktiga ni är i så fall!


Dags att väcka plutten nu! 

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards