En mammas vardagsliv

Alla inlägg under april 2009

Av Iza - 16 april 2009 15:59

idag har jag och filip varit på kyrkans barntimmar/babycafé på kyrkan! Det var superroligt!

Han vaknade lagom till vi skulle börja där! Och han tyckte det var sååå roligt när vi sjöng, massa roliga sånger, var bor du lilla råtta, bä bä vita lamm, björnen sover, och massa fler! Sen gjorde vi gipsavgjutning av fötter! Hoppas att det blir fint, vi ska gå ner där och hämta dem nästa vecka!


Nu närmar sig dopet med stormsteg, och jag och sambon har bestämt, efter mycket dividerande hit och dit, att vi bara bjuder på kaffe och goda kakor på dopet, plånboken är liksom inte superfet! Och det blir alldeles för dyrt med massa mat! Folk får äta innan eller efter istället!


Inatt sov lillen 9 timmar igen, han fick mat vid 20-tiden igårkväll, vi gick in och la oss vid niotiden och sen vaknade han vid halv sex imorse! 


hÄr KoMmEr LiTe BiLdEr FrÅn ApRiL mÅnAd So Far


I LOVE MY BABY!

Av Iza - 14 april 2009 07:46

nu är påsken över, lillen första "högtid" haha, han har varit helt underbar i helgen, go och glad kexchoklad!


i lördags var vi hos pappa och vårstädade, jag fick måla ett brunt plank! jippie! hmm nej inte direkt men det blev snyggt! 

på kvällen gick vi till elin och dennis och grillade god mat och hade supertrevligt! Vi var båda skiit trötta så vi gick hemåt vid niotiden, då började den lille fisen krångla lite...


i söndags gjorde vi INGENTING, jo jag planterade några blommor, och fixade lite med tvätt och lillens kläder, har fått lägga undan strl 62, oops stor bebis kanske! :p på eftermiddagen körde vi till daniel och sofi, dom bjöd på god kycklingpaj och en underbar efterrätt bestående att chokladsuffle, 

sen spelade vi ett suuperkul spel på xbox, lego-indiana jones! fy fasiken vad vi skrattade! Och sofi fick mysa lite med filip för denna gången var han vaken i alla fall! =) vilken tur, han var såå söt i sin skjorta och sina jeans! =)


Igår var jag hos elin och dennis och käkade middag, mums fillibaba! Jimmy var och spelade golf på dagen, han tyckte det var sååå skönt att komma iväg och bara få vara.....


idag ska jag först på babycafé och sen till barnmorskan och sen till mamma och äta middag! =) 


see ya later!

Av Iza - 11 april 2009 07:02

jaha, så var det lördag, man kan lugnt säga att veckorna bara flyger iväg, igår var vi hos pappa och grillade, lekte/tränade lite med jäger, att komma tillbaka med bollen och lämna den i handen så får man godis! Tog inte många gånger innan han begrep att om jag fick bollen fick han något gott. Snabblärda hundar!


Idag ska vi till pappa och hjälpa honom i trädgården! Som vanligt har målning fallit på min lott. Ikväll ska vi till elin och dennis och äta middag, sen får vi se vad dagen bjuder på.


Dom senaste två dagarna har jag fått jätteont mitt emellan brösten, det kommer och går samtidigt som det gör sjuukt ont i magen. Har mått fruktansvärt illa hela veckan också. Tror nog att jag ska sluta "stressa". Då tänker säkert många av er, men du är ju föräldraledig hur kan man då stressa, man har ju all tid i världen! Yeah right! Att ta hand om ett barn är mer ett heltidsjobb än något annat! 


ska komma ihåg att fotografera dom trogna slitande arbetarna på näckrosvägen! 

Av Iza - 10 april 2009 07:48

Jag tror att min kära sambo har begripit hur jobbigt allt är för mig nu, i onsdags när jag kom hem stod han och höll på att laga middag, sen damsugade han köket, och nästan hela kvällen satt han hos filip på golvet, och satt han inte där satt han i soffan och pratade med mig, datorn stod igång men han ville inte sitta där.


Igår mådde vi båda två skitkasst och började göra upp planer för hur jag skulle få sova mer på natten, han frågade om jag ville gå och lägga mig tidigt jaaa tack sa jag! Så jag kröp i sängen vid åtta tiden och frösökte förtränga huvudvärken och febern, så tog han hand om filip, sen vid halv nio kom han  in och frågade hur mycket kläder ha skulle sätta på honom om han skulle gå ut, så jag hjälpte honom att klä på filip pyjamas och en tjock tröja utanpå sen gick han, han ville inte att jag skulle bli störd om han började skrika och gorma. Så han gick hem till en kompis med honom, kom hem vid elva och gav lillen mat, lade honom bredvid mig och pussade och kramade mig jättemycket. Sen vaknade lillen 5 imorse, så jag fick sova mellan 9 och 5 och det var såå uppskattat, gav lillen mat och sen gick vi in och la oss igen, sov han väl till sju typ. Men det funkade bra att jimmy gav honom det sena kvällsmålet. Jag går gärna och lägger mig tidigt och går upp tidigt. Har inget direkt behov av att sitta uppe till 12-1 och sen sova till 11 dagen efter.


Min kära svägerska har hittat källan till varför filip har varit dålig i magen, jag har utan att tänka mig för värmt hans mat två gånger på kvällen, först värmt upp blandat det och sen stoppat det i kylen sen värmt det igen när han skulle äta. Börjad ei förrgår kväll att blanda det kallt och ställa i kylen, sen värma det när han ska ha det. Och peppar peppar så har inte bajsat sen 12 på dagen går! Yay!


Sitter nu här och har varit duktig och ätit två mackor, 1 glas oboy och håller på med kaffet, lillen sitter i babysittern och snackar med tyra banks!


Var hos pappa igår också! Det är sååå mysigt med hundarna där, och den ena är sååå gosig mot honom, hon ville krypa upp i stolen till honom häromdagen! Men hon är liite för stor för det! hehe


Vi ska dit imorgon och hjälpa honom i trädgården, måla och kratta och fixa och dona! 


SKa nu sätta mig hos fisen och prata lite med honom! Jag tror att vi alla behöver avreagera oss och ha ett enormt bråk för att man ska få ventilera och förstå hur man känner. Jag tror att sambon behövde detta för att inte ta mig för givet och för att inte bara begära hur mycket som helst av mig. Men vi får se om det fortsätter.

Av Iza - 9 april 2009 07:06

jippie inget bajs i blöjan nu på morgonen, där var lite inatt, börjar det bli bra måntro? Uppdaterar mer under dagen! ska ta mitt kaffe och sätta mig hos lillen!

Av Iza - 8 april 2009 07:42

Ska gå ner till BVC om typ 1 timme, det är något seriöst fel på filips mage, det är inte normalt att bajsa typ 8 gånger om dagen, det har han gjort sedan i lördags, och nu börjar han få lite sår i gumpen också, inte så konstigt om man bytar blöja ibland 4 gånger på 4 timmar, vet inte vad jag ska göra! Hela vår jävla lägenhet luktar bajs, måstef an sanera den!


Gick hem igår efter att sambon bönat och bett, att jag skulle komma hem så att vi i alla fall fick prata. Så det gjorde jag, vi fick prata igenom allt som vi tyckte var jobbigt och så, han hade skrivit ett långt brev där han förklarade hur han mådde och så. Men han måste först visa att han vill ha oss, att han är redo att vara pappa för det är inget som jag bara tänker ta hand om. Jag kan inte fixa allt hela tiden utan han måste också visa initiativ och inte låta sitt dåliga humör gå ut över filip. Att han är trött efter jobbet, att han har ont i magen och att han inte mår bra det kan jag inte hjälpa men man slutar inte vara förälder för det.


Undrar om det är dagens pappor som är bortskämda, kan ju aldrig tänka mig att pappor för 20 år sen gjorde så, nej fy fan. Än är han inte förlåten. SÅ vi får väl se vad som händer!


Nu ligger lillfisen på golvet och luftar ändan, vilket verkligen behövs! Jag har precis klämt i mig två st vitlökskapslar, känner att jag håller på aqtt bli sjuk, hade feber igårkväll och sjuk huvudvärk. Idag är jag bara såååå trött och känner mig förkyld i kroppen! 


Nej på med blöja och mat till ungen sen är vi good to go!

Av Iza - 7 april 2009 20:59

just nu är hela mitt liv upp och ner, sitter hos mamma och har gråtit ögonen ur mig, är ovän med sambon och har börjat tvivla något fruktansvärt på vårt förhållande. vet inte vad jag ska ta mig till.


Till råga på allt så har jag huvudvärk och känner mig allmänt dålig. Usch vad jobbigt!

Av Iza - 7 april 2009 09:42

Helgen har varit fin, i alla fall vädret! Hade ett skrikigt barn i lördags, han gnisslad eoch gnällde som aldrig förr, extrema diarréer och magproblem, lite feber och typ en tand på gång känns det som! Så man blev lite störd i trädgårdsarbetet, men som tur var va mama här så hono gosade mer än gärna med honom! Pappa jimmy var också en klippa och stod ut med att jag sprang ut i trädgården hela tiden! Vi hade i alla fall tur med vädret!  :p


Senare på kvällen var det bestämt att marie och tobbe skulle komma hit och grilla! Så jag plockade fram 8 enorma fläskkotletter! Helt plötsligt ringer det på dörren och där stod sofi och daniel! Superkul! SÅ dom stannade också och åt middag med oss! En härlig avslutning på en bra dag! 


I söndags bakade jag, och jag bakade ju inte lite heller, 5 vetelängder och 1 stooor äppelpaj! Det blev smaskens!! Så jag knatade hem till elin och dennis på kvällen och mumsade äppelpaj där! Helt underbart att sitta i deras uterum! Supermysigt! Var sen en sväng hos pappa på kvällen också!


Igår tillbringade jag heeela dagen hos pappa, jag och linus donade och grejade på baksidan. sopade bort löv, plockade ogräs städade uterum och lite på uteplatsen! Lillebror putsade till och med lite fönster, guldstjärna till honom! =) På kvällen blev det grill! Kycklingfilé och ris mums fillibaba!


Idag ska jag gå hem till elin och snacka skit! Så lille trollungen ska först bli lite trött så han sover gott i vagnen! För tillfället sitter han i babysittern och snackar med mitt databord! Undra om han får några bra svar?


Här kommer lite bilder, den på mig är typ 1 år gammal! =)

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards