En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

måste måste måste!

Av Iza - 1 november 2010 22:24

Har en massa måsten i huvudet, planering, resor, fester, dop, dagis lämning hämtning, gubbe opereras, ja en hel bunte grejer som ska göras och fixas och donas med.


Imorgon ska jag verkligen försöka ta tag i pluttens rum, fick låna brytningsfärger av pappa. så målning it is, sen måste jag verkligen ta tag i våra garderober och gå igenom dem, och sen MÅSTE jag verkligen inventera bland mina skor, tycker man gör det rätt så ofta men det kan nog inte göras för ofta.

Sen ska jag hinna med att leka och busa med filip, träffa farmor och farfar, pappa, mamma, svärfar, svärmor, vänner och syskon, laga mat, tvätta städa ja ni vet alla de där dagliga sysslorna!


Inte lätt när man råkar vara mamma till, moch observera indiannamnet:


ungen-med-humör-från-helvetet!!!! Satan ta mig vad det är bråk!


Tex inatt, INATT!!!, kl 02.00 sätter sig vår lilla guldklimp upp och petar på mig till jag svarar honom:

-ja Filip?

-Där säger han och pekar, och jag ser inte ens vart han pekar så väck och trött är jag.....

-Var där?

-Mamma.......... där!

-Där är ingenting till Filip,


Varav världskrig nummer 3 startar på 2 nanosekunder, böl och vrål!

Tar mig ca 7 minuter att fatta att han vill ha fjärrkontrollen och titta på TV,

TITTA PÅ TV!!!!! TVÅ PÅ NATTEN?!?!?! Hell no!


Varav han lägger sig ner efter världens diskussion. Tystnaden lägger sig och vi somnar om, bara för att vakna kl 03.17 igen och köra samma visa igen, där! mamma, där! WHAT! You got to be kidding me!

Bara det att denna gången gnällde och grät ungen om vartannat i 40 min! *suck*


Och min underbara tandvärk på det, tack för den televerket!


Och det är ingenting jämfört med  vad andra familjer tvingas gå igenom!

Idag tände jag ett ljus för Moa och hennes familj, skänkte dem en varm tanke och bad kusin Niklas ta hand om henne! läs om Moa och hennes familj här.


Här kommer lite bilder från lördagens kalas/fest! Och nu ska jag krypa neer i sängen och försöka låta bli att läsa ut hela Brisingr..... 3:e boken om Eragon av Christopher Paolini, som by the way endast var 15 år gammal när han skrev storsäljaren Eragon!


Natti natti!

                 


 


Barnarbete är det bästa arbetet!!!! ;)

   

 
 
Sofie

Sofie

1 november 2010 22:53

Som du säger man kan ha det mycket värre. Jag läser oxå Moas blogg, helt fruktansvärt! Har tänkt på dom sen dagen hon fick somna in, o man känner inte ens dom. Tänk så berörd man kan bli av bara en blogg. By the way, jag har läst din blogg super länge nu, vet inte om du visste det o jag gillar den. Men men nu vet du haha :) Hoppas allt är bra på jubb. Kram Sofie

http://snurraduminvarld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards