En mammas vardagsliv

Alla inlägg under oktober 2010

Av Iza - 3 oktober 2010 21:05

Lyckan, kärleken, och meningen med livet!

EN underbar feel-good film, man blev ledsen, rörd, förvånad, road, hänförd och lycklig av filmen, en salig blandning av känslor rördes upp!


Jag och min älskade moder var inne och såg den, mysigt värre! Egentligen skulle Mysan också varit med, men hon är lite klumpig i sin planering!


Eat, prey, love heter den i originaltitel, och jag rekommenderar er som kan sitta still i 2½ timme att se den, väldigt tänkvärd emellanåt och faktiskt rolig också, man fick sig några härliga skratt!!


Jajja, om jag får bestämma så ska jag och mamma gå på bio minst 1 gång om året, lite quality time! =)


Av Iza - 3 oktober 2010 13:12

Igår var vi utkastade jag och lillen då gubben skulle ha "gubbkväll" och massa stök och stoj, så vi protesterade inte utan knallade hem till kusinerna och avnjöt en högljudd, god taco-middag, hemskandes rent vad 4 ungar kan föra väsen!

Särskilt min lilla älkling som vaknade efter tuppluren med feber! Stackars liten, men men man gör det bästa av saken och spanar in farbrors underbara och spännande fiskar!

Och sen kan man ju ha lite fight om VEM som ska hålla lillsnäckan? Du eller jag? Jag vill, sen jag, nej sen jag!

                  


Givetvis var inte mamsen här så svårflörtad när det kom till gos med bebben!

Undrar när Filip blev så stor? Över natten måste det ha hänt! =)

Vår natt började 23.37 och slutade 07.15 hur orkar små barn?


Idag hade vi en höstdejt i skogen med Andy och barnen! Riktigt mysigt, jag och mamma laddade ryggsäcken med kaffe, saft och pepparkakor/mariekex! Sen begav vi oss av, upp till Idalaskogen, och sååå mysigt och roligt vi hade, ungarna var lite trötta och gnälliga emellanåt mest mot slutet då var dom trötta i sina små ben! 


                     

     

Sådana här fina saker fanns i vår påse på vägen hem! Och riktigt fint blev det i mammas kruka!


Nu sover lillen och jag pustar ut med en kopp kaffe, har precis tryckt i mig ett pitabröd med rester från gubbarnas kväll igår! =)


Av Iza - 1 oktober 2010 07:40

wooohooo nu kan man officiellt säga att hösten är här, jag går med kameran i handen och försöker fånga den perfekta höstbilden som lillan efterlyste!

Får se om jag hittar något imorgon när vi ska ut i skogen och leta grejer!

Synd bara att min dejt fick lämna återbud!


Nu börjar morgonbestyren med lillen,

väckning - done

frukost (äpple och juice)  - done

1 avsnitt av rorri - done

Byta blöja och kläder - soon

borsta tänderna - soon

klä på ytterkläder - soon


Varje dag en kamp för att få ungen att gå med på att klä på sig! Får väl se hur det går idag!


Moster hämtar på dagis idag, får hoppas att dem får en mysig eftermiddag!


         


Bilderna är från en höstpromenad som jag elin gjorde förra året! =)

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards