En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Tårfyllda ögon!

Av Iza - 29 oktober 2010 13:01

Det är med tårfyllda ögon jag lyssnar på Hallelujah av Leonard Cohen,

den ger mig rysningar, gåshud och tårar i ögonen, för det första påminner den om Elin och sen så är texten så fruktansvärt bra!



Now I've heard there was a secret chord
That David played, and it pleased the Lord
But you don't really care for music, do you?
It goes like this
The fourth, the fifth
The minor fall, the major lift
The baffled king composing Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah


Your faith was strong but you needed proof
You saw her bathing on the roof
Her beauty and the moonlight overthrew you
She tied you
To a kitchen chair
She broke your throne, and she cut your hair
And from your lips she drew the Hallelujah


Baby I have been here before
I know this room, I've walked this floor
I used to live alone before I knew you.
I've seen your flag on the marble arch
Love is not a victory march
It's a cold and it's a broken Hallelujah


Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah


There was a time you let me know
What's really going on below
But now you never show it to me, do you?
And remember when I moved in you
The holy dove was moving too
And every breath we drew was Hallelujah


Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah


You say I took the name in vain
I don't even know the name
But if I did, well really, what's it to you?
There's a blaze of light
In every word
It doesn't matter which you heard
The holy or the broken Hallelujah


Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah


I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though
It all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but Hallelujah

 
 
sofi

sofi

29 oktober 2010 13:32

ÅHHHH Nästa vecka! En hel evighet dit juh :) Meeeeeen kanske är det det som jag annar eller hoppas? ;)

http://www.sofifrid.blogspot.com

 
Elin

Elin

29 oktober 2010 17:00

I miss you! Nu langtar jag sa in i bomben tills jag kommer hem!

http://www.ElinRosen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards