En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

En underbart fin dikt, till niklas, robert och alla andra i himlen!

Av Iza - 11 oktober 2010 22:48

Du mitt lilla barn var mitt lilla hjärta
jag älskade dig över allt annat
Tänk att någon så liten kan orsaka sådan smärta
det känns som om mitt liv har stannat

Jag vet att du inte vill att jag gråter
men det är så svårt att inte göra
Jag hoppas jag får se dig åter
det enda jag vill är att din röst få höra

Framför mig ser jag ditt underbara leende
och jag ser ditt vackra lockiga hår
Tänk om man kunde förutse livets skeenden
då skulle ens hjärta vara ännu mer fyllt av sår

Att Gud kunde ta en sån fin och god kille
det är så oändligt svårt att förstå
Men du var den finaste ängeln, fick Gud nu som han ville?
jag tänker varje natt på hur detta liv för mig nu ska gå

Mitt liv med dig har varit så underbart
så oändligt vackert och fyllt av lycka och omtänksamhet
Jag hoppas att jag får se dig i mina drömmar snart
hur livet ter sig härifrån är det ingen som vet

Jag är så innerligt tacksam för all den kärlek du mig gett
och för all den tilltro du haft till din mamma
När jag fick dig kändes det som ett under hade skett
om jag bara hade kunnat vrida tillbaks tiden och fått den att stanna

Jag ser dig som en av tusentals stjärnor uppe i skyn
som blinkar försiktigt mot oss du lämnat kvar
för mig är det en helt underbart vacker syn
jag inom mig för alltid mina minnen av dig har

Maria Forslund 28/3-2010


Dikten hittade jag på Änglamammaforevers blogg


Även om jag inte är mamma till dem, så kan jag förstå och känna dikten ändå,

jag har fortfarande så himla svårt att fatta, ibland så går andan ur en när man tänker att: det där, det där ska jag visa niklas, eller det där hade niklas gillat, då kommer slaget, rakt i solar plexus och man tappar andan helt!

Hur har då min faster det? Och mina andra kusiner?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards