En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Att hjälpa....

Av Iza - 22 september 2010 20:31

Vi var ju som sagt på gympa idag, gick sisådär, Filip tyckte det var rätt så roligt, men han hade rätt så svårt för en del av grejerna, behövde mer hjälp från mamma än vad mamn tycker är acceptabelt om man heter Filip!

Så jag tror att vi ger det en termin till och kommer tillbaka till våren, då kan han nog ha mera glädje och nytta av det!


Det är en stoooor skillnad på 1-åringar och 3-åringar rent fysiskt och utvecklingsmässigt sett, Filip kanske är stor som en 2½ åring, men har bara stabilitet och kunskap som en 1½ åring och då blir det svårt att en grupp barn där åldern varierar mellan 1 och 3 år och samtidigt ska man anpassa en hinderbana och övningar till de olika barnens kunskapsnivåer, det är bannemig inte lätt, det får inte vara för lätt för 3-åringarna, och inte för svårt heller, men det ska inte vara alldeles för svårt för 1-åringarna heller.


Jajja well well, imorgon ska jag ha en av mina härliga barajag-dag!

Och imorgon står första säsongen av Ghost Whisperer på agendan, det och kladdkaka och min älskade creamy cheese chips!

Så dvdn sätts igång strax efter nio och stängs av strax innan tre!


Och jag funderar på att köpa både gosedjur och mössor av en mamma som syr grejer för att tjäna ihop pengar till en sjuksäng till sin sjuka dotter. Dottern (Wilda) har en kromosom"sjukdom" som heter full trisomi 13, hon är hos dem på lånad tid, jag blir så himla berörd, så istället för att köpa ny mössa från någon storbutik eller jätte klädkedja så kommer jag att köpa mössa av henne istället, så kanske man kan bidraga lite i deras kamp!

Mössorna samt de olika tygerna hittar ni HÄR


Och om ni vill läsa om denna FANTASTISKT unika, starka, kämpande familj så läser ni mer HÄR



Och Nej mamma du kan inte bestämma längre! ;) men du kan säga vad du tycker, INGEN tycker att jag ska ha den hårfärgen, men något roligt måste jag ju ha, kanske ska ta den där lila igen? Är det bättre mamsen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards