En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Sverigedemokraterna, främlingsfientliga eller?

Av Iza - 19 september 2010 22:09

Är Sverigedemokraterna verkligen främlingsfientliga eller vill de bara vårt lands bästa? Vem säger att SD vill stoppa ALL invandring eller slänga ut alla invandrare?


  • En kraftig begränsning av asyl- och anhöriginvandringens omfattning till en nivå som inte är högre än den i våra grannländer Danmark och Finland.
  •  En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet och som innebär att det är invandrarna som skall anpassa sig till det svenska samhället och inte tvärtom.
  • Ett kraftigt utökat stöd till FN:s flyktingorgan, UNHCR, och de miljontals verkligt nödlidande flyktingar i världen som saknar möjligheter och resurser att ta sig ifrån konfliktområdenas närhet.


Jag personligen tycker inte att det ovanstående är främlingsfientligt, jag tycker det är vettigt, varför ska vi, Sverige ta emot allt och alla, som vill komma hit. Varför väljer man just Sverige? Det undrar jag!

Jag menar inte att vi ska stänga gränsen helt och inte låta någon komma hit, det är inte det som är poängen, poängen är väl att man ska hjälpa dem som man kan och klarar av att hjälpa, och utefter det basera invandringskvoten eller vad man ska kalla det.


Jajja, just nu är jag så trött på allt vad val heter, inte en dag har gått utan att man blir påpackad all möjliga information och valfläsk, lite långtråkigt och uttjatat i längden, och alla partiledardebatter där man tillämpar slag under bältet, oväsentlig kritik som inte har med saken att göra, hemska formuleringar som gör att man vill kräka på den som pratar,

Istället för att prata rakt och ärligt om sina löften/mål så måste man linda in det i formuleringar som nedvärderar och kränker andra människor, om inte det är barnsligt så säg?!

Vuxna människor som ska rösta kan väl utifrån vallöftena välja vilket parti de tycker står för den politik som de själva tror på. Jag vill inte behöva lyssna på smutskastning och slag under bältet, taskiga formuleringar och nedvärderande röster som gör att jag känner avsmak för båda debatörerna.

Huruvida Mona Sahlin köpte ett Toblerone på regeringskortet eller hur fan det nu var, står det för vad socialdemokraterna tycker och tror på?

Det skiter väl jag ett stort stycke i!


Nej nu kan man inte göra så mycket mer, vänta och se, någon måste ju styra landet, kunde varit jag?! ;)

 
 
Torbjörn Jerlerup

Torbjörn Jerlerup

19 september 2010 22:52

Valet är över. Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen.

Istället för att hänga läpp över det, eller att rikta ilskan mot Sverigedemokraterna, är det dags att ställa frågan: hur kunde detta hända! Svaret är att det hände därför att de flesta politiker, media och antirasister inte visste hur de skulle hantera Sverigedemokraterna. De tog inte debatten MOT partiets idéer! Ska ilska riktas någonstans är det mot dessa! Vi, Michael Gajditza och Torbjörn Jerlerup, två bloggare som tagit striden mot Sd:s idéer, anklagar riksdagspartiernas strateger och ledare. NI HAR SABOTERAT KAMPEN MOT SVERIGEDEMOKRATERNA!

http://ligator.wordpress.com/2010/09/19/jaccuse/

http://ligator.wordpress.com

 
Sofi

Sofi

20 september 2010 00:39

Hoppas bara att dom som röstat på SD har läst på vad dom mer står för än invandringen. Typ:
Familjepolitik

Partiet har generellt sett en kritisk inställning till aborter och vill förbjuda aborter efter tolfte graviditetsveckan om inte särskilda skäl föreligger.[66] Man vill också förbjuda samkönade par att adoptera barn, slopa det ekonomiska stödet vid utlandsadoption, förbjuda insemination för lesbiska kvinnor och är emot samkönade äktenskap.[67]

Helt fel tycker jag iallafall..

http://Www.sofifrid.blogspot.com

 
Ingen bild

Vän av ordning

20 september 2010 08:02

Sverigedemokraterna är ett främlingsfientligt parti, oavsett hur de än försöker dölja det. Iza, du verkar vara en klok tjej, så jag ber dig läsa HELA partiprogrammet och inte bara de ytliga floskler som Jimmy & co gillar att sprida. Det handlar inte bara om "begränsad invandring" eller mer stöd till UNHCR. Läser man det finstilta handlar det om så mycket mer.Glöm inte att vi pratar om ett parti där en stor del av medlemmarna har förflutet inom nazistiska sammanslutningar. Säger inte det en hel del?

Sverige har fantastiskt rykte utomlands; vi ses som föregångsstaten för så gott som alla länder i världen vad gäller vår välfärd, jämställdhet och människosyn. Idag skäms jag över att vara svensk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards