En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Föräldrapenning, my ass!

Av Iza - 15 september 2010 23:01

Har suttit och tittat på utfrågningen av de rödgröna!

Intressant att lyssna på, och tur att man inte behöver titta på Lars Ohly för den karlen går mig PÅ NERVERNA!


Det som stör mig MEST är det jävla lagförslaget om föräldrapenningen, VEM fan är dom att bestämma vem som ska vara hemma med barnet? Vem är dom att bestämma hur vi ska fördela vårt ansvar i familjen! Hur i helvete vill dem att det ska gå?!

Tänk på dem som är egenföretagare? Hur lätt är det för dem att bara lägga arbete på is ett halvår? Är det inte bättre att vi själva får lösa det och välja utefter hur vi vill ha det i VÅR familj?


Snart kommer det väl en lag på vem som ska var hemma för vård av barn? Nej nej nej, mamma FÅR INTE vara hemma nu på 6 månader! Stackars lilla mammiga barn som verkligen BARA vill ha mamma när man är sjuk!

Tex mitt eget barn, är han riktigt riktigt sjuk så är det bara mamma som duger!


Sen undrar jag hur de tänker när de säger att de ska sänka skatten, men man har ett underskott i budgeten som heter duga?!

Vi sänker skatten och sänker skatten, men vad är det då vi måste betala för?

Snart får väl inte ens barnen fri sjukvård? Eller tandvård heller för den delen!

Någon måtta på torpet måste det väl ändå vara?


Det finns givetvis vissa undantag, tex pensionärer! Skam är det att vi i princip "rånar" våra äldre på deras hårt inarbetade pengar! Har man jobbat och slitit i ett helt liv så kan man väl få lov att ha det lite göttigt på ålderns höst!


LÅginkomsttagare alltså de som verkligen har den minimalaste av minimala löner man kan ha, kanske också ska ha lite sänkt skatt!

Positivt är dock att ma vill minska dagisavgifter väldigt populärt! Det är faktiskt hutlöst dyrt att ha sina barn på dagis, vissa föräldrar betalar ju uppemot 2500 för 2 barn på dagis! Skolan är ju gratis, så varför inte dagis? De lär ju sig grejer där också, de är ju bland annat där som våra barn formas till den individ de senare ska bli, dagis är ju också ett sorts läroverk, och om man har kravet att man ska helst ha förskolelärare, varför ska inte det klassas som "skola"


nej nu räcker det med detta för min del! Ska nanna kudden gott, då min första arbetsdag denna veckan blir imorgon!


Att bli gammal är förbannat.

Man kan inte säga annat

Allting hänger, torrt är skinnet
Trist är sinnet, svagt är minnet
Munnen full av köpta tänder
Bruna fläckar uppå händer
Det är slut på erotiken
Ingen liten vän i viken
Reumatismen pinar låret
Rakt och stripigt hänger håret
Ögonlocken som gardiner
Ådrorna som serpentiner
Huden nu en hop av rynkor
Här och där syns stora skrynklor
Jag kan inte säga annat
Allting är ju rent förbannat.



Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards