En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

jagvillintejagkanintejagmåsteinte!

Av Iza - 15 september 2010 19:35

Ungefär sådär har dagen sett ut, jag vill inte äta, jag vill inte ta min medicin, jag vill inte gå ner från bordet, jag kan inte hjälpa till med jackan, jag kan inte göra som mamma säger, jag måste inte alls ha regnjackan på mig när det regnar, jag måste inte alls det ligga stilla på skötbordet!


Det tar på krafterna att vara hemma med ett sjukt barn, särskilt ett sjukt barn som mår bra, som mår toppen...

Nä men vaddå mamma? Det gör väl ingenting att jag springer runt som en tossig katt, eller att jag klättrar överallt, eller att jag river ner jackor?

Nej nej för all del mitt kära underbara barn, gör du så! Mamma vill ju gärna vara gråhårig och det gärna innan hon fyller 25!


Och för all del, hoppa i alla vattenpölar utan gummistövlar, och javisst när du ändå är på hugget så plocka du alla mammas blommor det gör ingenting dom ska ju ändå vissna, så småningom, och javisst hjärtat mitt, riv du ner alla filmerna, och ja absolut att du ska banka så mycket du bara orkar på datorn!

Och du ja just det glöm för allt i världen inte spisen! Jättebra, mamma ska ändå laga mat om 4 timmar så vi kan sätta på plattorna nu!


Märks det att man varit hemma med ett sjukt barn i 3 dagar eller?


Nu sitter jag här med min virkning och svär och grymtar över alla jävla förkortningar hit och dit, st, lm, fm, dbst, lmbåge ja you name it! Men men skam den som ger sig!


Träffade även Sofi och Melissa nere på konsum i eftermiddag, hade sällskap hem, trevligt att få prata med någon annan än Filip! Hon berättade att moderaterna hade varit och delat ut broshyrer till dem, på deras gata, och poängterade även att det där var väl inte så miljövänligt som dom vill vara, massa papper, och dessutom KÖRDE dem runt mellan varje postlåda! Körde! Istället för att skicka dem med posten, som ändå kör runt liksom! Hehe! Hon är för go! =)


Nu har vi haft vår lilla kvällsrutin, ta på pyjamasen, borsta tänderna, tjata 4 ggr om varför vi ska sluta borsta tänderna; Älskling lilla, det räcker att stå här i 7 minuter, vi behöver inte borsta mer! Varpå man får som svar Mamma!!! Vatten! Och så dyker han in under kranen igen!

Torka munnen, upp och sitta på mammas knä!

Mamma säger: Godnatt godnatt, sov så gott, vi ses imorgon och borstar tänderna igen, samtidigt som vi vinkar frenetiskt åt våra spegelbilder!

Mamma, igen !!

Och samma ramsa om igen!


Nehej nu ska jag ge mig med mitt svammel! See ya later alligator!


Åh ja just det, kollade på denna videon igår och vi skrattade så vi nästan pinkade på oss! Visst den är lång men attans så rolig!

Och när vi ändå håller på kan ni kolla in fyllona på videon under!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards