En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Sjukvårdshelvete!!!

Av Iza - 8 september 2010 07:37

Igår fick jag ännu mer ont i min arm, kunde inte lyfta filip, kunde inte sträcka ut den, man kunde inte röra mig på armen över huvudtaget!

Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen! Dom tyckte jag skulle åka in och kolla det.


Sagt och gjort jag och mamma körde in vid åtta tiden, var väl framme vid nio.


Väntade ca en timme innan jag fick komma in till inskrivnings sköterskan, hej och hå! Sega jävlar!


När vi sitter där så lyssnar hon på vad jag har att säga:

-ja det började igår

-nej jag kan inte sträcka armen

-ja jag kan böja den

-nej jag har ingen feber

-ja jag är frisk.


Sedan så knapprar hon lite på datorn skriver en lapp och säger, ja då får du gå till oprtopeden!


Jag och mamma går ut därifrån, båda två som levande frågetecken, ortopeden?

Sa till mamma:

Va fan tror dom inte att jag känner om jag har brutit armen? Vafan, inkompetenta kärringjävel.

Och mamma bara grinar åt mig.

När jag har ont blir jag rätt så otrevlig!


Sagt och gjort vi sitter och väntar kanske 10 min innan dom kallar på mig och två andra, så in i ett rum, sen kommer en läkarkandidat och ska prata med mig, hon tittar, skriver, känner lite, sen säger hon:

Jag tycker inte att det känns som att man behöver röntga det, för du har ju rörligheten, inget ont i axeln och inget i armbågen.

Nej eller hur sa jag, och påpekade lite surt att man borde väl för fan känna om man har brutit armen, och eftersom jag inte trillat eller slagit emot något så hade det väl varit konstigt  om det hade varit ett benbrott? Kanske en propp påpekade jag lite fint!


Haha, dom måste ha trott att jag var knäpp! Sen kom ortopedkirurgen som tjänstgjorde som läkare, kirurg? WTF?

Han sa att det nog var en infektion, så dem tog lite prover och sen gav mig antibiotika i dropp och så ska jag tillbaka idag!


What the hell? Visserligen var vi färdiga på ca 2½ timme!


Jajja nu ska jag dricka lite kaffe och sen lämna filip! Sen åka tillbaka till sjukhuset!




Har du svårt att skilja på substantiv, adjektiv o verb? Inga problem, skolan har ändrat sina undervisnings metoder: Substantiv är ord som man sätter "fan" eller "jävel" efter: klockfan, gubbjävel,etc. Adjektiv är ord du sätter "skit" före: skitbra, skitsnygg,etc.Verb är ord du sätter "utav helvete" efter: drack utav he...lvete, körde utav helvete etc. Så nu är det skitenkelt för ungjävlarna att lära sig utav helvete.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards