En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

det gör så ont,så ont i min mage, så ont i mitt hjärta!

Av Iza - 26 augusti 2010 21:52

Det gör så ont när jag tänker för mycket, det gör ont när jag inte tänker, ont i hjärtat, det värker så där bekant, så där bekant som när Robert gick bort, sådär bekant som när Filip blev sjuk och jag inte visste om jag kunde  få med honom hem igen.

Det gör så ont när jag tänker på morgondagen, det gör så ont när jag tänker på nickes familj.

När slutar det göra ont?


Fick pratat en sväng med Moster L innan, lika skönt som alltid, hon gör det så enkelt för mig, hon får mig att se att det finns en bättre värld, en bättre plats, där både Niklas och Robert är, att det kommer gå lättare snart, hon har ändå varit med om värsta tänkbara! Hur kan jag då må så här? Hur kan jag känna mig så ledsen när det finns dem som har det värre?


Fick en bra pratstund med Mysan innan, och sen med mamsen, och när jag cyklade från mamma fick jag en låt på hjärnan, den är så fin!


mamma är du ledsen varför ler du ej
vill du jag ska måla någonting åt dig
många vackra färger har jag ännu kvar
gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra

jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha


Mamma är bäst, finns alltid, mitt i natten, mitt i sömnen, mitt i vardagen,
när allt kännd tungt, när allt är mörkt,
Mamma är ALLTID där!
Pappa också givetvis, men det är på ett annat sätt!
Mamma är mamma, mamma är MIN mamma!
Pappa är bäst på ett annat sätt! En stor famn när man som bäst behöver
det, utan anledning en kram vid precis rätt tillfälle!
 
 
Ingen bild

mams

26 augusti 2010 22:14

tack för dom orden hjärtat mitt! får tårar i ögonen av alla vackra ord du skriver! kraaaaam mams

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards