En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Psykbryt och matchreferat!

Av Iza - 15 augusti 2010 20:17

Fick ett litet psykbryt imorse, RAcing stripes gick på tvn, såg slutet och jag tycker den är sorglig i vanliga fall men nu var den ju ännu värre, tänkte på Niklas som inte kan tävla mer.  Några tårar trillade då!


Sen vid middagen kom nästa psykbryt, jag vill inte, jag kan inte, bla bla bla.... drygt att höra från dom gamla! Men men det tillhör jobbet inget jag kan göra något åt!


Har haft en dryg otursdag idag, först imorse kvaddade jag en kaffekopp, den bara föll ur händerna på mig och innan jag hann säga flaggstångsknoppsputsargesäll låg  den i tusen bitar på golvet, vid frukosten blev ett ägg lidande, slant ur näven på mig också, efter middagen halkade ett halvt paket strösocker ur näven och rann ut på bänken! *suck*


Åkte sedan med mamma för att kolla på Mys och Helens match, som dom faktiskt vann med 5-3 (4-3 om ni frågar My)

Helen nätade i sista matchminuten vilket Mysan uppenbarligen missade,

annars var matchen ok, bättre än den förra jag såg, en sak som stör mig är att man berömmer minsta lilla bollkontakt! WHYYY?!?!?!

Klart att man ska ha beröm, alla ska ha beröm, när man gör något bra ska man ha beröm, likförbaskat som att man ska ha bannor och förslag på hur man kan göra istället när man gör något rent uppåt väggarna galet!

Gör om och gör rätt typ, haha!


Tex om du som ytterback bryter bollen, tar kontroll över bollen men slår tillbaka den till motståndarna, ska man ha beröm då? För vad? För att du bröt bollen och avstyrde ett anfall??? Sure bacon, för att du inte kan slå en passning rätt? Hell no!


Varför är flickor över lag i så stort behov av beröm och uppmärksamhet? Varför måste de flesta flickor alltid höra att de är duktiga, och speciellt på en fotbollsplan?!


Jag diskuterade bland annat detta med en annan tränare, dels det och varför kan man inte som seniorspelare slå en ordentlig passning? Bör man inte kunna kräva att man kan slå en passning som kommer dit den ska av en fotbollsspelare som spelat i 10 år? Vi gör det med pojkar! Men varför är det så annorlunda med flickor?

Jo för vi ställer inga krav, det ställa oftast inga krav på flicklag! En flicka i 14 års-åldern har väl lika stor förmåga att klara av krav som en pojke?! När börjar det skilja sig?!

Varför?


Jajja nog funderat, har en morgontur imorgon igen!


See ya wouldnt wanna be ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards