En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Ibland, bara ibland!

Av Iza - 30 juni 2010 21:36

IBLAND, men bara ibland,

vill jag bara åka tillbaka 10 år i tiden, 10 år tillbaka och bara finnas, bara lita på att mamma noch pappa fixar, mamma och pappa tar hand om mig!

Ibland vill jag bara ligga under trädet hos pappa och läsa min bok, fundera på min framtid, drömma om killar och sånt!

Ibland vill jag bara hålla på med fotbollen, satsa liite mer, träna lite mer.

Ibland önskar jag att jag var 14 år igen, för en dag, för en timme bara för en liten stund!


Men sen, sen tänker jag på Filip,

Filip som alltid möter morgonen och med ett leende,

Filip som bara pussas så som Filip kan,

Filip som hittar på alla hyss och bus så att jag får motionera,

Filip som bara älskar mooa, moofaa, nijje, och alla andra,

Filip som är så glad och oblyg och hälsar på ALLA i affären,

Filip som vet precis hur han ska trösta mamma


Och så tänker jag på framtiden, framtiden som jag önskar:

en liten familj,

en husvagn,

barn som springer barbenta på sommaren och sparkar boll och cyklar,

barn som kan reta gallfeber på mig,

barn som älskar att vara ute och hitta på barnsligheter som barn ska!


Men ibland, bara den där korta stunden skulle jag behöva få vara liten, allt hände så fort, helt plötsligt var man 15 år, sen tog man studenten, sen träffade jag Jimmy, sen flyttade vi x-antal gånger, och nu 4½ år senare sitter jag här i en trerums lägenhet med en son på dryga 17 månader, en sambo och bil senare.

Vad hände? Var fan tog tiden vägen? När hände allt det här?


           


 
 
Ingen bild

helen

30 juni 2010 21:56

Så känner jag också, ett ex antal gånger om dagen.speciellt när William är på ett helvetes humör. men sen tänker man till igen, och då tänker man att då hade inte detta lille monstret funnits, då hade inte allt varit så bra som jag har det idag. Det är så här jag vill leva, så som jag har det nu. Wille gör mina dagar! : Tänk positivt :)

 
Denise

Denise

1 juli 2010 18:19

Svar på din kommentar:
Nej precis, man ska aldrig önska något ogjort, för
man lär sig av sina misstag och lär sig utav allt
runt omkring! :)
Kram på dig!

http://www.DeniseLovsrom.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards