En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Toppendag!

Av Iza - 29 juni 2010 19:39

Idag har varit en toppendag!

Först i förmiddags blev det mys på hemmafronten! Dock bli man ju gråhårig i förtid av all fy, nej, farligt, varmt! Suck. och TYDLIGEN är våra köksstolar så himla intressanta så man kan ju ABSOLUT inte låta bli dem!


Sen blev det en tur till blomsteraffären, några tagetes, flitiga lisor, en dahlia och en ros senare cyklade vi hemåt till vår STEKHETA lägenhet! Usch, ut med ungen i trädgården och upp me "laaaa" (parasoll)!


Sen lunch och Filip åt riktig mat för första gången på 3 dagar! Härligt, alltså är allt på bättringsvägen!   


Sedan kom Sofi hit en sväng och lämnade två pumpar så jag kunde hjälpa pappa att pumpa upp Filips pool!

Satt där ute i skuggan av "laaaa" och degade! Fick en härlig pratstund! Och även om vi bara sitter tysta blir det ändå ingen "laddad" och jobbig stund! Skönt med sådana kompisar!Kom fram till igår att on visst det var längre gången än vad hon tänkte, hehe! Tur att jag har koll! hihi! Helt plötsligt blev bebisen en vecka närmare. det är dags i början av augusti! Men visserligen tror jag att den lilla kommer tidigare! =)


sen cyklade vi hem till moo--faaa, blåste upp poolen och Filip det lilla busfröet klättrade ner NAKEN i moo-faaas stora kruka som han under en tid använt som sandlåda, så han tyckte att det var en superbra idé att sitta naken och gräva!

Hehe! Han fick sig i alla fall ett dopp, och till och med moo-faaa hoppade i poolen ovh busade med Filip!


Sen hem och äta middag, hjälpa mamma och hänga tvätt, fylla tvättmaskinen, droppa ögonen, och sen sist men ABSOLUT viktigast mysstund i sängen med välling och pusskalas!


Nu ska denna utmattade mamman bänka sig framför Spanien-Portugal på TVn!

Tror att det blir en spännande match! Hejar lite mer på Spanien faktiskt! Gillar Carlos Puyol en hel del!


Ciao Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards