En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Midsommarfirande!

Av Iza - 27 juni 2010 20:19

Jaha så var midsommarhelgen över, och midsommaraftonen var helt underbar!

Vi hade toppenroligt! Alla var glada och hjälptes åt, barnen lekte och stod i så vi visste knappt var vi skulle bli av!

Filip åt så att magen nästan sprängdes på honom potatis, korv, köttbullar, ngn sillabit slank ner, smörgås och lite annat smått och gott!

Jordgubbarna ska vi ju inte ens snacka om!


Lördagen var lite sisådär, han var trött och gnällig hela förmiddagen, men det brukar man väl vara efter en sådan dag full med uppståndelse och liknande!

Sov middag tillsammans och det blev härliga 3 timmar med sömn! Woohoo!

Men lillen fick feber helt plötsligt på eftermiddagen, stackars liten, febern fortsatte öka och han var inte alls sig själv.

Vi var ändå hos Filips kusiner och käkade middag på kvällen. Han var ju inte jätterolig att ha och göra med!


Och natten ska vi INTE ens snacka om. Usch och fy!

Febern fortsatte uppemot 40 trots ipren och massa vatten! Han kinkar helt och har inte ätit ngt vettigt förutom välling sedan i fredags!

Och vår lilla påg brukar alltid vara så duktig på det, inte ens dricka går an! Han bara slänger den och skriker och säger nä, nä, nä! Inte ens med lite saft i så går det. Idag vägrade han till och med jordgubbar hos mamma! Inte likt Filip!


Nu ligger han här bredvid mig i sängen och sover ÄNTLIGEN! Efter en hel del krig och gråt och ytterligare en flaska välling! Mitt undebara hjärta, mammas älskling!

Nej det blir doktorn imorgon hostan har suttit i ca 3 veckor och febern har pendlat upp och ner lika många veckor!


Nu blir det fotboll på tvn! Argentina mot Mexico, blir nog en spännande match för det är lika mycket fart i båda lagen!


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards