En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Fy fan vilken dag!!

Av Iza - 22 juni 2010 23:20

Morgonen började med att vi försov oss, jimmy slängde sig ur sängen med ett ryck,

-Jag har försovit mig,

och eftersom han ibland tycker han har försovit sig när kl är 5 i sex så frågade jag cool lugnt:

-Vad är klockan?!

-Halv sju!

Halv sju!!! FAAAAAAAAN!

Skulle vara på dagis kvart i sju och på jobb 7!! Men det går ju liksom inte att stressa en pojke på 16 månader som har hur mycket som helst att prata om oc hur mycket som helst som han bara MÅSTE visa!

Jag vill INTE gärna sabba hela hans dag genom att ge honom en hemskt start på dagen genom att stressa!

Så jag ringde jobb och sa att jag blev lite sen, Filipvar på dagis vil sju snåret och jag ombytt och färdig vid kvart över sju!


Dagen fortsatte med en massa klantiga grejer!

Jag tappade en skål med grädde, använde fel form till kakka jag bakade, tjurade till ordentligt ibland! Usch! Hela dagen känndes rent fel!


Som tur var ordnade det upp sig så vi fick diskmaskinen lagad, fick även besked på att diskmaskinen vi har är den sämsta som finns på hela marknaden typ!

Sedan bjöds det på god mat och trevlig sällskap hos Christian och Monica och Fabian! Filips kusiner var också där! Toppen roligt tyckte Filip!

Mest förtjust är han i mellankusinen Mirella, oh herregud, allt som hon gör ska han göra, nästan. Han vill gärna pussa henne och busa!

Så gulligt!


Så kvällen slutade trevligt, trodde vi!

Men Filip vaknade lite över nio, skrek och gol och skrek och grät om vartannat, en flaska välling och en hel massa tålamod senare så sov han äntligen, och då var klockan elva!

Så nu sitter jag här i sängen med laptopen och skriver!


Imorgon är jag ledig, har en fundering som jag måste grunna lite på, en liten surprise för en viss person som är väldigt viktig för mig, inget stort eller överdådigt men ack så trevlig ändå! Det tåls att funderas på, ska se om jag kan få den personen dit jag vill!

I say no more!


Puss å kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards