En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

I gotta feeling!

Av Iza - 17 juni 2010 21:33

That tonights gonna be a good night!


Filip har varit på Idalaskolan idag, eller ja på eftermiddagen en stund i alla fall!

Så att han skulle få se var han ska vara lite i sommar! =)

Han hade bara sovit drygt 1 timme eftersom dom skulle ge sig iväg, så jag fick hämta honom lite senare och på Idala, alltså lite kortare väg att gå!


Rotade igenom hela förrådet efter vår luftpump, skulle pumpa upp Filips pool tänkte vi, och pumpen var bara puts väck, så det blev till att använda lungorna!

Jisses, jag svimmade nästan!

Men men uppblåst blev den iaf! Och då upptäcker vi typ 4 st hål, eller ja vi upptäckte två st först, dem tejpade vi igen, och sen upptäckte vi några till!

Men lillen fick bada iaf och han verkade nöjd efter det, gick här och mös i sin badrock som han fick av gammelmoster Lotta!


Igår tog vi en en dusch tillsammans, första gången Filip duscade och det var väl lite sisådär med vad han tyckte om det, det var roligt och kittlades en del när första strålarna träffade magen! Han såg så rolig ut!


Ikväll har vi varit hos Ricki och Kirsi! Druckit kaffe och ätit Kirsis hemmagjorda glass, mumsig! Filip rände rundor, var lite blyg första 3 minuterna typ sen var det nästan fullt ös! Så fullt ös det kan bli när man är jättetrött!

Han trillade ordentligt på några brädor och tjongade huvudet in i planket, sen ramlade han halvt nerför trappanskrapade sig både här och där, sen lyckas ungen skära sig i fingret!  Plåstret fick sitta på typ 4 minuter eller ngt sådant! Hehe! i sten,

Och utöver det har han halkat i sitt eget kiss på golvet, först trillade han och när han skulle resa sig upp och ta ett steg så gjorde han en sådan riktgig TV-vurpa, ja ni vet en sådan där som man se dom gör när dom halkar på bananskal! Så lite fler blåmärken gör ingenting!


Imorgon blir det jobb, MED nycklar för första gången! Alltså klarade jag provet, är rätt så nöjd, 3 fel varav 2 st svarade jag vet ej på, för det var ngt jag ALDRIG hade hört talas om! Någon hjärtmedicin som inte var så vanlig längre tydligen, och jag har för mig att det var 32 eller 38 frågor, så det var ju helt ok!


Nu ska vi hoppa in sängen och nanna kudden inför morgondagen!



Sussar sött i vagnen aug -09!

  

Denna bilden är från en svunnen tid när man fortfarande kunde ha bordet belamrat med grejer! Plus att den lilla lådan räcker inte till hans leksaker längre, både fler och större! *suck*

 


Samma sak här, svunna tider! Numera bordet blåst!

 


 
 
Sofi

Sofi

18 juni 2010 09:45

Hihi då får ni mega näöra till dagis i sommar, måste vara skönt :)
Vi har en pump hihi, kanske två, vet inte om dom funkar men nu vet du var det finns ;) Så slipper du svimma, är juh rätt mycket luft du ska ha i den bassängen :)
Grattis till det avklarade provet :)
Hihi förlåt om vi störde igårkväll, var ute på vår kvällsrunda :) Men vi får ta den tidigare någon annan dag ;)
Kram

http://www.sofifrid.blogspot.com

 
Sofi

Sofi

18 juni 2010 11:48

Hahaha, ja och nu närmar det sig med stormsteg, kunde gått lite lugnare, hinner juh bli helt nervös :)
Ahh bra tips, har inte öppnat dom, men får göra det. Tyckte bara det var en bra förpackning att ha i väskan, men det är klart det är bra lock på dom andra också :) Alla tips är välkommna ;)

Hehe men det var rätt sent, var bara en chansning. Ja det får vi göra. Jobbar du mycket nästa vecka?
Kram

http://www.sofifrid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards