En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Jag ska måla hela världen lilla mamma!

Av Iza - 16 december 2009 06:59

Den frasen har jag haft på hjärnan i typ 2 dagar nu!

Ingen aning om varför, mamma säger att den kommer från rännstensungar,

en film jag inte ens sett, men som jag gärna ser!


Kanske har jag den i huvudet för att jag tänker så mycket på min familj just nu, på allt jag vill/borde/ska hinna med!


Igår skulle jag hinna med att gå ner till pappa har inte sett honom på några dagar, eller ja typ 1 hel vecka! Har så dåligt samvete! Inga pengar på mobilen heller så jag kan inte ringa honom! Saknar min lilla familj, pappa, lillebror är väl dom jag träffar minst! Mamma är lättare att träffa eftersom hon har lediga dagar eller lediga förmiddagar ibland! Suck!


Men igår så förgyllde lilla majsan min dag genom att vara sådär äckligt glad och snygg! Fasiken I would kill for her eyes!


Idag ska jag hinna med pappa! Gå ner och snacka lite skit inför julen! =)


Vi plågade lillen häromdagen med tomtedress och tomteluva! Den var ju INTE populär!


   

Nu är det verkligen fullt ös här hemma! Det blir svårt på julafton att passa hon från att rycka ner alla grejer från bordet, plocka ur alla morfars lådor, rycka kulor ur granen eller klättra in i diskmaskinen som han nästan gjorde häromdagen!


När snön kom igår så fick jag en sån flashback från min första promenad med barnvagnen! Då var han fasiken inte stor, 2 dagar gammal och det var skitmycket snö ute!

Nu är han 10 månader och tiden har gått så hiskeligt fort, snart tar han väl studenten!

Usch!


   

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och titta på rupert björn på tvn!

 
 
Ingen bild

pappa

16 december 2009 10:30

jag ska måla hela världen lilla mamma!
är en dansbandshit från början av 70talet
med flamingokvintetten

 
Ingen bild

mams

16 december 2009 17:29

den har oxå varit med i filmen Rännstensungar med bla. Anita Lindblom o Cornelis! såg den på bio med syrran (lotta) o grät (i smyg). lotta kan väl ha varit sisådär en 7 - 8 år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards