En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

BOMBNEDSLAG!

Av Iza - 21 oktober 2009 09:15

Onsdag idag, alltså snart Lördag! Jag längtar så att jag nästan spricker!


Rätt svar på dagens motiv igår var *trumvirvel* EN VATTENUTKASTARE!

Så både pappa och Sofi hade rätt!


Dagens mystiska MOTIV är:


Klura på den du!


Dagen igår bjöd på babycafé, lika kul att träffa andra mammor och barn och utbyta lite kunskaper och

höra om andras upplevelser av mammaliv, få lite råd och tips! Samt att verkligen kunna gnälla av sig för dom vet ju också hur det är!

Sen blidde det en liten kort promenad hem till Marie, och dricka lite kaffe, snacka en massa skit! svårt att hinna med allt och alla bara!


Filip hade tyvärr ingen jättebra dag igår, fortfarande lite gnällig och "besvärlig" att underhålla efter

magsjukan, men det kan man förstå. Så hemskt det känns att man är helt maktlös inför sjukdomar,

man kan inte göra ett skit, bara försöka underlätta för dom små liven!


Nu gäller även håra rutiner för lillen, måste försöka få ordning på vardagen och hur dagarna ska se ut,

alltså i matväg, sovväg, och nattningstider och sånt! Han har varit/är odräglig på kvällarna, ingenting

fungerar och ingenting är bra!


Men ändå så kan man inte göra annat än att ÄLSKA  det här lilla livet som vi har fått som gåva,

det går inte att vara annat än helt underbart lycklig när man får spendera varje dag med en

solstråle! För trots allt så är han för det mesta helt underbar att ungås med, oftast på toppenhumör!

Och aktiv som tusan, men det är väl så det ska vara! =)


DAGENS NYHET ÄR:


En 17-årig pojke spred ut nakenbilder på sin exflickvän på nätet, till bilderna hade han lagt till en text

som både flickan och flickans mamma tyckte kändes hotfull. Flickan bor på en liten ort och att nakenbilderna

spreds ut gjorde det svårt för henne att röra sig i samhället. Pojken hade även skrivit ut dödshot på sin hemsida.

Pojken dömdes till dagsböter i tingsrätten, för olaga hot och ofredande, men friades i hovrätten,

eftersom han inte hade skrivit ut namnen på flickan så kunde han inte dömas.


VAD SÄNDER DETTA FÖR BUDSKAP TILL DAGENS UNGDOM?

är det verkligen ok att sprida ut nakenbilder på någon som inte har godkänt det?

Var finns känslan för rätt och fel? Var går gränsen egentligen??


Läs hela artikeln på aftonbladet


Nej nu ska jag ta tag i städningen! För här ser verkligen ut som ett bombnedslag!


     


Ha en underbar dag allesammans!



 
 
Ingen bild

Jessica

21 oktober 2009 09:51

Detta är alldeles garanterat en kopp kaffe! :)

 
Ingen bild

mas

21 oktober 2009 09:58

håller med jessica, sista slurken kaffe i din mugg! den som är så "rälig" om den är kall! kram mams

 
sofi

sofi

21 oktober 2009 21:02

det är kaffe ja =)

http://www.sofifrid.blogspot.com

 
Katinka på www.farmorsbloggen.se

Katinka på www.farmorsbloggen.se[/url]

21 oktober 2009 22:19

Jag tycker det liknar en napp liksom inifrån???
Sv. tac för din kommentar på min blogg, det låter som om du har de härligaste morgnar man kan önska sig ;-)
Kram!

http://www.farmorsbloggen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards