En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Babycafé idag!

Av Iza - 20 oktober 2009 07:18


Vi börjar med rätt svar på GÅRDAGENS MOTIV! Och rätt svar är Rönnbär! Så SOFI hade rätt!


Och dagens mystiska MOTIV är:


 



Igår var jag och kära syster Elin ute och promenerade i skogen! Så härligt, sen gick vi hem till farmor en sväng och fikade och tittade på lite grejer som de skule göra sig av med.

Filip låg på golvet medans vi fikade och då hittade han en underbart rolig sak att göra.

Han hittade farmor och farfars utdragsskiva till bordet, en sådan där som hänger. Och det var så roligt att ligga och svänga med den för då lät det ju!


På kvällen promenerade jag en sväng till mamma och sen ner på konsum för att handla värmeljus.

Dom lyckas på något märkligt sätt försvinna väldigt fort. På en dag går det åt ca 30 st värmeljus hos oss.

Jag tillhör den "snåla" varianten så jag eldar hellre med värmeljus än att sätta på elen.

Jag har några argument för att man ska elda  med värmeljus:

1. Det blir billigt

2. Det är miljövänligt

3. det är mysigt


Och så tänkte jag börja med en ny sak varje dag, DAGENS NYHET, det kommer vara en nyhet hämtad från aftonbladet.se det kan vara en hemsk nyhet, en märklig nyhet eller bara ett rent allmänt konstaterande.


DAGENS NYHET:

OLIVER SLOG UT TÄNDERNA NÄR BANVAGNEN VÄLTE:

En 10-månaders bebis satte sig upp i sin vagn, och då välte den så pojken trillade i backen och

slog ut sina tänder. Ettt par veckor tidigare var vagne  på väg att välta inne i en affär, och hjulen har nästan

gett vika när de har kört ner för en trottoarkant.

Och det värsta av allt, men varken affären eller tillverkaren tänker ta på sig något ansvar.

Det är helt enkelt föräldrarnas fel att vagnen välte.


Läs hela artikeln HÄR



Och så är jag med i en tävling där man kan vinna ett jättefint halsband med sitt barns handavtryck, det är grundaren av lifestone som håller i tävlingen på sin blogg "farmorsbloggen". Man ska skriva en berättelse om sitt liv som mamma, och jag skrev om min, för mig, traumatiska förlossning.


Och slutligen lite bilder från min och elins promenad igår:


         


 


   



Och tills imorgon:


Hipp hurra, för här kommer bumbibjörnarna, studsar fram igenom sagorna! Å vi får följa med!

 
 
Ingen bild

pappa

20 oktober 2009 08:53

det är helt säkert en vatten utkastare(kran)

 
sofi

sofi

20 oktober 2009 14:55

får gå och kika på er vägg ;)

http://www.sofifrid.blogspot.com

 
Ingen bild

iza

20 oktober 2009 16:10

det är inte lönt, för fotot är inte taget här! :p

 
sofi

sofi

20 oktober 2009 21:51

Det är en vattenutkastare =P

http://www.sofifrid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards