En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Måndag igen!

Av Iza - 28 september 2009 07:38

Herregud vad tiden går fort!

Helt plötsligt är det måndag igen och förra veckan bara sprang  iväg!


I fredags var hjärtat och jag inne i stan med lillan och med filip, skulle inhandla

vinterjacka till lillen,tjockare babyfilt till lillen, och lite annat!

Vi började på jättekul och skulle se om jimmys kusin jobbade, det gjorde hon inte,

men hon skulle komma in en sväng och hjälpa till lite!

Lillan hoppade på kryckor och klagade på det!


Jimmy såg en sulky som vi tyckte verkade bra, så filip han fick provsitta och jimmy

provkörde och den var skitbra! Så den köpte vi, 350 kr! Inte så farligt!

Hittade en ljusblå babyfilt, tjock men lite mindre än vad jag ville ha!


Sen körde vi ut till Nova, där vi skulle hitta vinterjacka, och vi rände runt i typ

ALLA affärer och jag hittade ingen som var bra till ett vettigt pris!

Bestämde mig till slut för att köpa jackan på H&M och den blev jättebra på lillen!


Sen käkade på McDonalds på lillans begäran!

 


I tisdags så lärde sig filip att klappa för första gången!

Och han visar gärna hur duktig han är!


I  



På kvällen gick vi ner på puben och käkade, riktigt gott!

Filip busade som en tok med alla grejer som han fick, och Pizzasallad var ju bara såå gott!!


I lördags bar det av hem till Ricki och Kirsi för spontanfest, kirsi var dock lite besviken

på att folk inte har tid med spontanfester längre utan ALLT måste planeras långt i förväg!

Precis som att när man väl får barn kan man inte vara spontan!

Vi vet oftast inte vad vi ska göra på helgen förrän i sista sekund, på torsdagen

eller fredagen möjligtvis bestämmer vi vad vi ska göra, men oftast har vi inte bestämt något alls

förrän samma dag! Det tycker jag är spontant, vi har inga problem alls med att

bara packa ihop ungen och sticka iväg!


Det blev en väldigt trevlig kväll med singstar, guitar hero och lite drinkar!

Så igår vaknade jag med huvudvärk efter 2 svaga drinkar!

ALLTSÅ SPRIT ÄR FARLIGT FÖR MIG!


Igår var jag och mamma och storhandlade, jag bakade massa på dagen, muffins och

stockholmskakor, jag fixade med mina chili så att dom kunde torkas!

I köket såg det ut så här:


 


 


   



På kvällen bar det av på möte med flicklaget för att höra om de kunde tänka sig att ÄNTLIGEN  ta

klivet upp och spela seniorfotboll, men icke sa nicke det ville dom inte, dom ville såååå gärna

spela i en damjuniorserie för att dom ville ha kvar sitt samarbete med Janstorp!


Va fasiken ska man då göra? Dom kunde visserligen tänka sig att dubbla men va fan det bygger man inte ett jäkla lag på! Blir såååå frustrerad, man MÅSTE  börja uppslussning av flicklag mycket tidigare,

det ÄR INTE farligt för kroppen att börja med seniorfotboll, tränar man med seniorer, spelar med seniorer så bygger ju kroppen upp muskler efter det som behövs och krävs!

Ohh nej men vi ska hålla alla lag i flickserier tills dom är 17 år och då kan man

möjligtvis kanske tänka sig att slussa upp spelare!

Men i ärlighetens namn så ligger dom spelarna LÅNGT  efter i utvecklingen jämfört med en 17-åring som har spelat seniorfotboll i 2 år redan! Hur kan man INTE se detta?!?! Nej man är sååå fokuserad på alla jäkla skador och smällar som man kanske möjligtvis kan få!

Hur fan kan man tänka så innan man ens vet vad det handlar om, dom spelare som jag känner som har lite värre skador har fått "småskador" redan i flicklaget, och enligt min erfarenhet är det fler spelare som skadar sig allvarligt i div. 3 än i div. 5 eller är det inte så Elin?


Jag lyckades till och med skada mig på en målvaktsträning med mina flickor, jag skulle visa för målvakten hur man skulle träffa bollen vid en inspark, och enlig pappa så var jag okoncentrerad och

fokuserade inte på vad jag skulle göra!


Bullshit att damfotboll förstör flickspelare, några av veberöds bästa spelare har debuterat i seniorfotboll innan 15-års ålder! Och dom har då jävlar i det INGA skador som beror på seniorfobollen!


Nej nu några trevliga bilder på Filip som försöker äta själv:

   



Och så här lycklig var han imorse:

 



Nu ska jag ta och dricka lite mer kaffe och busa med min lilla busunge!!


adios amigos were not staying here another day!

 
 
Elin

Elin

28 september 2009 10:23

Ja jag säger då det, Veberöds AIF har grävt sin egen grav ungefär sedan år 2003/2004!

http://www.ElinRoseen.devote.se

 
Ingen bild

linda

28 september 2009 15:53

vi sa klart & tydligt igår att det inte handlade om att vi inte ville spela seniorfotboll, & att det handlade om att vi ville ha kvar samarbetet med janstorp vilket vi inte får om vi går ifrån damjunior. förstår inte varför du drar in ditt snack om seniorfotboll, ingen har sagt något om det? ..

 
Ingen bild

iza

28 september 2009 16:55

men linda ni satt ju och sa emot er själv hela tiden, först säger ni att ni inte ville spela seniorfotboll för att ni skulle få ,mindre matchtid, sen säger ni att ni vill ha kvar samarbetet med janstorp vilket jag kan köpa, men ni kan mycket väl tänka er att spela dubbelt, sen är det helt plötsligt ok att ha lag i damjuniorserie i veberöd och det var mycket bättre då slapp ni div 5. antingen vet ni inte vad ni vill, eller så är ni lite skrajja för något nytt. ajja

 
Ingen bild

cornelia

28 september 2009 19:42

vi vet exakt vad vi vill, och vi har ingenting att vara "skrajja" för. det har ingenting med att vi inte vill gå upp och spela seniorfotboll utan att vi vill ha kvar samarbetet med Janstorp. det va en av oss som sa att mindre matchtid va problemet, ingen annan. och vi säger att vi kan tänka oss att spela dubbelt för att ställa upp för att ni ska kunna starta ett lag trots att vi nu under ett års tid kämpat riktigt mycket för att vårat lag ska bli så bra som det vi har idag, men det duger tydligen inte då? förstår inte det heller. och sen en annan sak, varför skriver ni såna här saker på era bloggar och på facebook? då kunde ni sagt det igår isf, nu känns det ju ännu mera tveksamt att gå upp och spela.

 
Ingen bild

linda

28 september 2009 19:52

som cornelia skriver - det var en spelare i vårt lag som var rädd för att få minde speltid, vilket den personen sa igår. då svarade ni att det inte skulle bli så, vilket hon sa okej till & sen diskuterade vi inte det mer. alla vill ha kvar samarbetet. & det är okej för oss att dubblera sålänge vi får behålla samarbetet.
men det känns inte så bra att diskutera detta över internet, om det var något du inte höll med om eller förstod igår kunde du väl sagt det då?

 
My

My

28 september 2009 20:35

Tjejer! Jag tror inte ni förstår våran frustration över detta. Detta är inte bara pga er. Vi förstår att ni vill ha kvar samarbetet med Janstorp eftersom det går så bra för er nu. Men det vi inte förstår är styrelsens sätt att gå tillväga när det kommer till att få upp yngre tjejer till seniorfotbollen. Det har ju inte kommit upp någon förstärkning underifrån sen ja, i princip när mitt lag gick upp och det är ca 6 år sedan. Men jag hoppas att ni kommer upp såsmåningom och fortfarande hjälper till att dubbla om det skulle behövas. För ni är så duktiga hela högen! :) Kram på er!

http://myssel.blogg.se

 
Ingen bild

iza

29 september 2009 07:45

det är ABSOLUT INTE bara er det handlar, förstå vår frustration när styrelsen har svårt att tänka sig att starta upp ett lag OM vi inte är minst ja typ 20 spelare, och detta utan att ni ska behöva dubbla, det är sjuuukt jobbigt att dubbla, vi vet, vi är också väldigt frustrerade över att laget har lagts ner från början, vi var många som inte sa detta för att inte skapa en hetsig diskussion, ni som känner mig vet hur jag är, hmmmm hade lätt kunnat bli katastrof, men det handlar också mycket om hur vi kände det på mötet, för oss så kändes det som att ni inte vågar, vill spela seniorfotboll, hur vi än gör kommer vi ALDRIG komma undan att det kommer att ta tid att spela ihop sig i ett nytt lag, vare sig ni går upp nu eller inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards