En mammas vardagsliv

Alla inlägg under augusti 2009

Av Iza - 4 augusti 2009 22:18


Hmm efter många påtryckningar (mamma å sofi) får man väl ta och uppdatera här lite, det händer inte så mycket för tillfället!


Just nu har vi en väldigt tuff period när jag har haft tankar på att flytta ifrån jimmy och leva ensam,  i mina ögon inte göra slut utan bara separera ett tag så att han kan tänka över hur han kan förändra sin livsföring och ta mer ansvar för hemmet och liknande! Vi har inte samma prioriteringar gällande familjeliv och liknande. Men i jimmys ögon så är det helt slut när man separerar det är helt otänkbart att man inte bor ihopa! Så idag har vi pratat och han har tydligen inte haft en aning om vad som är dåligt och vad som är bra (inget enligt mig) det enda som är bra i vårt förhållande är FILIP!


Men vi har kommit överens om att han får en chans till att förändra sig men fixar han inte det så är det definitivt slut, jag ska inte behöva köra slut på mig helt bara för att fixa allt här hemma samtidigt som jag jobbar och tar hand om filip!


Jobbet rullar på, nu är det visserligen sjukt jobbigt att gå dit, för det första vill jag inte gå ifrån filip på morgnarna, och sen märks nedskärningarna så himla mycket, personalen är utkörda och orkar inte vilket tyvärr går ut över dom boende även om man vill det eller ej. Man bara skär ned och skär ned, men är det ingenting värt att man jobbar med människor? Det finns två saker som man ABSOLUT inte skär ned på i samhället och det är vården och skolan! Man gör så att vårt förflutna (äldrevården) blir sämre och vår framtid (skolan) blir sämre! Och så har folk mage att klaga!!! Nej fy fasiken för politiker! Man kan väl istället dra in på försvaret (mer än vad som görs) och kultur, dra ner på höga politikers löner!


Man undrar ju var fasiken våra skattepengar tar vägen? 30 % i skatt och vart 17 tar dom vägen? Nej nu tillbaka till ämnet! Har i alla fall bara 2 arbetsdagar kvar denna omgången! Ska genomlida dessa också!


På måndag kommer mormor och kusin rickard ner och hälsar på! Det ska bli sååå himla kul! Längtar som fasiken!


Och filip då, jo han sitter själv på golvet, står på golvet om man håller honom i händerna, älskar banan och blåbär! Tycker om att sitta och läsa tidningen! ÄLSKAR när vi busar med agnes och han får titta på! Och han är bara såååå UNDERBAR!









Så är ni nöjda nu damer med uppdateringen eller jag måste skriva 25 rader till! :p

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards