En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Vilken pärs!!

Av Iza - 26 augusti 2009 22:37


I måndags kväll blev filips förkylning ännu värre! Suck han gurglade sitt eget slem typ, sov inte mer än ca 50-60 min i stöten, jag sov 40 min som längst i sträck. Han fick sådan fruktansvärd panik när han inte fik luft ju. Ca 4 timmar sammanlagt och jimmy sov inte mycket mer för han vaknade också och hjälpte mig, sen körde han till jobbet och jag bestämde mig för att gå ner på bvc för lite rådfrågning.


Fick besked att jag skulle träffa en doktor kl 14 och att han fick lyssna på hans lungor för å se om han var tjock i luftvägarna och så. SÅ jimmy körde hem fall i fall vi skulle bli tvugna att åka in. 


Men så vid halv tolv tiden tyckte vi att han andades så konstigt så vi åkte direkt in till akuten, med tanke på hur sjuk han blev sist så kändes det bäst. Hade en känsla i magen att allt inte var som det skulle. 


Vi fick träffa en doktor som skrev ut bricanyl till oss som vi skulle använda.... så vi körde direkt till apoteket och hämtade ut den. Så fick han det vid halv fem tiden i går eftermiddag. Sen åkte jag och tränade vilket var jätteskönt, jimmy hade en speedad unge här hemma! hehe!


Vid halv elva på kvällen vaknade han med en fruktansvärd hosta, han lät förskräckligt och hade väldigt svårt att andas och han ville absolut inte ligga ner och absolut inte sova. Jag tänkte att jag avvaktar lite och ser hur det går. Vid tolv ringde jag mamma och frågade vad jag skulle göra om jag skulle ge honom bricanyl eller vad jag skulle. SÅ vid halv ett fick han bricanyl och då väckte jag jimmy. HAn blev jätterädd när han hörde hur han lät.... så vi bestämde oss för att åka in eftersom han hade det så jobbigt. Superledsen var han också dessutom, och jättetrött! 


Så vi kom in vid halv två, då frågade sköterskan om han hade feber, nej sa jag han hade bara 36,1 där hemma, med en örontemp, dom litar vi inte på när det gäller så små barn sa hon. Hon kollade syresättning och puls samtidigt som vi tog temper, 216 i puls hade han! Och givetvis 39 graders feber. Sen hörde hon honom hosta och sa, det låter som krupp! Så vi fick komma in i ett rum sitta vid fönstret och så fick han en panodil!


Sen kom doktorn och kunde konstatera att han hade falsk krupp! Och så ville han kolla hans sänka så att han inte hade någon ytterligare infektion och så. STackars unge, han fick andas adrenalin 3 ggr sen fick han också kortisontabletter och vi fick med oss en medicin hem som heter efedrinhydroklorid, eller ngt sånt! Som är luftrörsvidgande! Vi var hemma vid halv fem! SUck vilken natt, 20 min hade jag hunnit sova innan vi åkte in!


Nu ikväll hoppas vi att han får sova lite mer, alvedon, näsdroppar och magen full med välling! Nu ska jag också lägga mig en sväng, filip får stå i dörren och sova eftersom frisk luft är det som hjälper bäst!


SKriver mer en annan dag! Är helt slut har också spelat match idag, orkade 23 min i andra halvlek! Fruktansvärt roligt! Men fy vad ont jag har i mina ben! Och ja pappa jag tog det faktiskt lugnt! Sprang mest runt och lullade tyckte jag! PAppa tyckte inte jag skulle spela men laget hade knappt folk... och så visste jag att jag inte skulle få så mycket speltid!

 Men imorgon hoppar jag över träningen för annars lär jag inte kunna gå alls!

 Får ta en liten joggingrunda på fredag för att mjuka upp musklerna lite! Sen på det igen nästa vecka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards