En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

klagomur sökes!

Av Iza - 24 augusti 2009 14:05


Vem ska stå ut med ens klagan och vem ska orka lyssna på en när man kräker av sig? Känns som om jag tröttar ut alla med mina bekymmer, alla som vill lyssna får gärna höra om alla problem här hemma! Men vem får höra om allt det positiva? Vem får höra om alla bra grejer som händer här hemma?! Ingen! Ibland undrar jag vad folk egentligen tror!


I lördags var vi hos anna och daniel i Rydsgård, dom hade "nyinflyttningsfest" i sitt renoverade hus! Som by the way blev skitsnyggt! På morgonen var jimmy ute och gick med filip så att jag kunde få lite egentid, han var borta så länge att jag nästan undrade om han hade gått vilse! :p hehe


Så här fina var vi när vi skulle åka iväg sen:




Det blev en trevlig kväll med massa skitsnack, plus att vi fick väck några av våra grejer som vi skulle ge till anna och daniel och den kommande bebisen! =) Skönt, så fick vi lite mer plats!


Och igår var jag och mamma och filip och tittade på lillebror som skulle spela b-lags match, han gjorde ett mål och ett assist tror jag!


 

Filip han roade sig med att käka mossa, innan matchen började var vi och tittade på sövdesjön och på bastubåten, och gud vad intresserad han var av vattnet!  


 


Dagen igår började jättebra, jimmy gick upp med filip och jag fick ligga kvar och försöka sova vidare, gick inget vidare en halvtimme senare gav jag upp! Då kom jag ut och så satt filip på golvet och lekte konferens med sina leksaker och jimmy fixade disken! Skönt att slippa be honom göra det! Sen låg vi på golvet och lekte med filip ända tills mamma kom! Då åkte jimmy och spelade golf och vi åkte och tittade på linus!


Kvällen avslutades med mina underbara syskon och pappa hemma hos honom med en del skitsnack och massa god mat! Så trevlig helg! 


Idag har jag börjat med lite nya rutiner för den lille, får väl se om de går att genomföra!


Jag har också hunnit med en hel del nu när filip varit hos moster My, jag skulle plugga men spenderade 1 timme till att leta efter min jäkla bok utan resultat! 


Imorse kokte jag äppelmos, fixade disken, tvättat 2 maskiner idag, blir nog några till, lukat rabatten på baksidan, ätit pommes till lunch och tömt och fyllt filips barnpool! Måste verkligen vattna gräsmattan ikväll! Den är så hård och obekväm! 

 

NU ska jag ta ett glas juice och sätta mig i skuggan en stund innan lillen kommer hem!

 
 
Anna

Anna

25 augusti 2009 06:56

Tackar! Hoppas att ni hade lika trevligt som vi, (trots den där blöjgeneralen, Jimmy!) Det såg i alla fall ut så... Kram! Anna

http://-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards