En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Lördag hela veckan!

Av Iza - 22 augusti 2009 08:11


Så känns det för min del just nu, jag skulle göra vad som helst för att vara säker på att jag har ett jobb att gå tillbaka till när mammaledigheten är över, jag kan ta vilket jobb som helst tills vidare, jag kan städa, jobba i affär vad som helst! HUr mycket man än älskar sin lille plutt är det rätt så utmanande attt gå hemma 7 dagar i veckan, men från om med måndag ska jag börja plugga ordentligt! Så kära syskon ni får hjälpa mig lite med barnvakt! Men vem kan motstå en sådan här godbit? 



Igår kväll var vi hos daniel och sofi och grillade, så himla mysigt, och det är så skönt att man kan umgås med andra par som inte har barn utan att det blir jobbigt och folk gnäller för att barnen för liv, daniel och sofi accepterar att han låter, det är bara jag som tycker det är jobbigt för att jag är rädd att andra ska tröttna.... hmm kanske bara en dum tanke.


Jag hann också springa ner om till pappa en sväng igår, har inte träffat honom sen i måndags, kan inte ringa honom heller då jag har typ 0 kr! Sa det till pappa också så att han inte tror att jag skiter i honom! :p 

Hör och häpna filip kräkte ner morfar igår! Första gången någonsin! :p Bättre sent än aldrig!



I torsdagskväll gjorde jag min allra första fotbollsträning på 3½ år, kändes så kul, visserligen hade jag typ 4 vänsterfötter (ickefungerande) superkass koordination, tajmingen fanns inte! Men ändå lyckades jag med några brytningar, inge felpass med höger, eller ok kanske 1 eller 2, men ändå! Jag är rätt så nöjd ändå! Man kan ju inte alltid ligga på topp!


Visserligen var det märklig träning, eller ja inte träningen i sig utan mer allt runtomkring, vi hade individuell uppvärmning 10 min, löpning eller jobba med boll, ingen gemensam strechning, sen smålagsspel med flera mål, mottagning på baksidan för att räknas, sen 3 lagsspel med väggar, ickefungerande om väggen bara får ha ett tillslag, sen blev det spel på halva planen! Ingen direkt ledning, och efteråt hade dom möte och sånt, men på det hela taget var det väl en ok träning, tar ett tag innan man vänjer sig vid nya tränare! Och innan man vänjer sig vid att hålla sig i rörelse, men men igång igen på tisdag! Det ser jag fram emot!!


 


Ikväl ska vi till rydsgård på "nyinflyttningsfest"!! Några kompisar har renoverat sitt hus! SÅ det ska bli spännande!


Nästa vecka bär det av till LISEBERG! Jag längtar!


 


 


 


Nu ska jag göra lillen sällskap på golvet där han sitter och snackar med telefonen! :p

 
 
My

My

22 augusti 2009 11:38

Jag paxar fille på måndag!! :)

http://myssel.blogg.se

 
Ingen bild

mams

22 augusti 2009 15:36

jag är oxå ledig! man får ju abstinens av att inte träffa den lille michelingubben!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards