En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Måndag och allt är som vanligt igen!

Av Iza - 10 augusti 2009 16:05


Nu har jimmy börjat jobba igen och jag är själv med filip! Helt underbart mysigt att allt blir som vanligt igen! Visserligen är det ju trevligt att ha karlen hemma, när ha väl lyfter på arslet! :p


Helgen har varit riktig trevlig och mysig, till större delen i alla fall! I fredags var jag nere på puben med mamma, mysan och lillan, och så givetvis filip. Han tyckte det var så kul att sitta på en uteservering i en "ny" stol och med en "ny" leksak! Så här glad och fin var han:


 


I lördags gjorde vi inte så mycket, tittade på film på kvällen och jag jobbade min sista dag på detta sommarschemat!


Igår blev filip 6 månader! Hua mig vad tiden går fort. Han var sååå duktig och lät mamma och pappa sova till kvart över åtta, sen gick vi och vilade förmiddag igen vid 10 tiden, hela familjen sussade sött i en timme drygt. Sen fick vi kaffebesök och det blev en massa skitsnack. Sen stack jimmy ut och spelade lite golf, mamma och mysan kom upp här. Det blev plötsligt bestämt att jimmys mamma skulle komma ut och vi skulle grilla uppe hos oss! Men först fick filip en pool av moster mysan! Med tak oxh vägar så man inte behver tänka på solen! Och det var ju helt underbart! 

 


Mamma och jag grillade och fixade med alla mat medans moster mysan och farmor yvonne lekte med filip och vad badvakter! Maten blev väldigt god, grillad fläskfilé, kycklingfilé, ris, potatisklyftor, hemmagjord sås a la Iza, god sallad och trevligt sällskap! Det blev lite trångt runt vårt utebord, men finns det hjärterum finns det stjärterum!

Efterrätt hade jag också fixat i form av äppelpaj med vaniljvisp! Mums! Den åt jag den sista biten av precis *klappar mig på magen*


Sen blev det en massa bus med filip, som tyckte det var riktigt kul att stå i centrum bland alla, och hade turen att ha både farmor och mormor där samtidigt dessutom! 



Så här duktig är han på att stå:


 


Han slocknade kolossalt fort efter denna dagen ska jag tala om, när han hade somnat tog jag hunden på en runda med mina inlines, ner till pappa och sen hem till dennis och elin, riktigt skönt att komma ut lite, men idag känns det att man använde muskler som man inte använt på huuur länge som helst!


Idag kom mormor och kusinen rickard ner! Ska bli en fantastisk vecka hoppas jag på! Imorgon är det 6-månaders kontroll på bvc och sen blir det väl till att umgås med mormor och rickard lite!


Just nu ser det ut så här i vårt sovrum:



Nu kommer snart pappa hem och ska det bli kycklingsallad till middag! MUMS! Och just nu ska jag ta ett glas cola och sätta mig i skuggan! Vänta på att världen ska vakna till igen! Min värld alltså!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards