En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

nu är juli här med stormsteg!

Av Iza - 5 juli 2009 20:27


Hej alla barn nu blir det barnprogram!


Herregud vad tiden går fort, lillen har hunnit bli ca 5 månader redan! Det är ju för 17 inte klokt. Var hemma hos Marie och Tobbe innan, vi ville ju titta på lilla Enya! Såååå liten, nu är hon visserligen mindre än vad filip var men ändå! Känns så sjukt overkligt och länge sedan som filip var så liten!


I veckan har det varit så tråkigt, snorigt varmt så man hart knappt kunnat vara i vår lägenhet, så i tisdags rymde jag ut till Monica, och i torsdags blev det badet, men det gillade inte filip, vattnet var alldeles för kallt.


I onsdags var jag på mammaträff med nästan alla mammorna, några saknades, på bilden sitter dom uppradade som dom gjorde när dom bara var 2-3 månader gamla!


I Fredags hade jag Anna på besök, massa graviditetssnack och bebissnack hann vi med! Samt kladdkaka, jordgubbar och grädde! På kvällen var vi hos dennis och elin och grillade grillspett! MUMS! 


I Lördags förmiddag begav vi oss ut till stranden, första gången för filip och första gången på 3 år för mig, jäkla bökigt med barnvagn på stranden! Oh my god! Sjukt mycket folk var där också! Fullt ös medvetslös! Filip badade i vattnet också, han satt i vattenbrynet i säkert förvar hos mamma och stormtrivdes! Superkul med vågor som skvalpar och det glittrade ju så fint av solen! Både jag och Jimmy brände oss så in i bomben, sjukt ont på min rygg! Jimmy ser ut som en kräfta både på knän och fötter!

På kvällen blev det grillning hos pappa, supermysigt med en riktig familjekväll, saknades bara dom andra två syskonen! 


Imorse så skulle jimmy gå upp med filip så att jag kunde få sovmorgon, hmmm tji fick jag för Filip vaknade KVART I NIO så då gick vi upp tillsammans, promenerade sen hem en sväng till farmor och farfar, snackade lite skit och drack kaffe! Det är så mysigt att sitta i deras trädgård! Sen fortsatte vi hem till pappa sen hem till Marie och Tobbe!


Nu sover lillen gott och jag och jimmy ska nog sätta oss i soffan och spela lite Indiana Jones lego! 


Gonatt säger Iza "kräftan" Rosén


lite bilder från veckan som varit!

 
 
Ingen bild

Anna

5 juli 2009 23:09

Har bara två frågor: Vad täckte Jimmy partiet mellan knän o fötter med? o Vad är Indiana Jones-lego? Kramar! Anna

 
Ingen bild

iza

6 juli 2009 10:17

hehe, han hade badbyxor på sig och noll solskyddsfaktor! indiana jones lego är ett tvspel vi spelar! :p

 
Mikaela

Mikaela

7 juli 2009 22:47

häftig bild med alal bebisar brevid varandra!

http://www.mikaelaelisacharlotte.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards