En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Ujujuj vilken vecka/helg!!

Av Iza - 28 juni 2009 23:20



Hela veckan som varit har varit helt underbar, supermysigt att få träffa alla släktingar i småland, filip han var tokglad hela tiden nästan, kusin rickard och gammelmoster lotta dom vet ju verkligen hur man busar! Han tyckte kusin isabella var jätterolig också när hon pratade med honom! 


I fredags styrdes den fullpackade bilen hemåt, efter en runda till varberg där kusinvitamin skulle spela fotbollscup, glodde på en match och sen åkte vi hemåt! Stannade på max i halmtad och käkade, filip fick lite glass och vi andra åt sallad! 


På kvällen stod min käre far för sällskapet, fotbollstittande på hög nivå, mamma var också där, det blev en massa skitsnack till fotbollen som ju till slut blev väldigt spännande, urkass första halvlek, men det kompenserade dom i andra halvlek! Riktigt härligt att titta på, dock inte alls rättvist att dom förlorar på straffar. INTE efter den upphämtningen!


I lördags blev det lite shopping med mamsen, en tur till farmor och farfar som är min blomsterleverantör nummer 1 fina tagetes blev det denna gången! Nästa gång blir det förhoppningsvis någon fuchsia av något slag!

På kvällen blev det 30-års fest hos daniel och sofi. Massa trevligt sällskap och super god mat! Passar på att tackar för den trevliga kvällen sofi, för du läser väl här hoppas jag!! :p


Idag så blev kom vi upp ur sängen vid tio i åtta, underbart! Och sen blev det trädgårdsarbete direkt! Rensa häcke på ogräs och klippa häcken, rensa ogräs mellan plattorna och så vidare!

Skulle kila hem till dennis och elin för att lämna lite grejer som vi köpt på ullared, tog en snabb kopp kaffe och ojsan har vi redan varit här i

TVÅ timmar?!?!

Nehej det här duger inte, kilade då hem till pappa för att han skulle titta på jimmys axel/skuldra som han har problem med,

han och jimmy tog sen vars en öl och det blev ytterligare skitsnack massa bus för filip, så fort han ser morfar lyser han upp och blir väldigt förväntansfull!

Och så plötsligt OJSAN har vi varit här i 1½ timme?!?!?

Vad hände där liksom?


I alla fall knatade vi hem som fasiken för att fortsätta i trädgården INNAN vi skulle till mamma och äta middag! Så jag planterade blommor, rensade i rabatten samt roade ungen lite! 


Huj denna dagen gick det i ett!


Middagen hos mamma var jättetrevlig! Supermysigt med familjen! My och henrik dom grisarna ska åka till cypern imorgon, TVÅ VECKOR! Jäkla lyxlirare! Och så efter middagen var det till att sticka hem och göra färdigt i den där förbannade häcken! SUCK!


Men nu så för 1 timme sen blev jag färdig, då hade jag till och med hunnit vattna på baksidan, ny jord på framsidan, blåkorn i häcken och vattnat där samt vattnat gräsmattan!

 

Idag är jag nöjd med min insats hunnit med familjen, typ HELA familjen, trädgårdsarbete, hunden har fått rastning, och jag är slut i kanelen!


 Ska fotografera trädgården lite imorgon, fota blommorna och slänga in lite här imorgon!


GONATT!

 
 
Jenny

Jenny

29 juni 2009 14:29

Sv: Ja, verkligen. Jo, vi får hoppas att hon slipper smärtan fram tills det är dax att ta farväl från detta liv. Tack ska du ha gumman!

http://www.mizzyjuicyj.blogg.se

 
Sofi

Sofi

29 juni 2009 22:07

Tack själva för att ni kom :)

http://www.sofifrid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards